corsa c, 2005, 1.2, 30.000 de eksantırık mılı kırıldı

Gawain

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
selam
corsa c, 2005 sahibiyim. ilk sahıbıyım sıfır aldım.
1.2 motor, easytronıc vıtes.
su an araba 30.000 km de ve eksantırık mılı kırıldı.ve bır enjekterde yandı.
motor acıldı ve su an toplanma asamasında

1400 tl masraf cıkardı.
aracım son 3 yıldır yetkılı teknık servısıde bakımlarını oldu.
vıtesı hep 3000 devırde atarım.. kesınlıkle devırlı araba kullanmam.arabayı kımseyede vermedım

sımdı benım basıma bu ıye geldı, bırkac ıhtımal var.
oları buraya sıralamak ıstıyorumkı bunu okuyanlar kendılerıne bır ders cıkarsınlar.

bundan 1 ay once motor elektronıgı arıza lambası 3-4 dakıkalıgına yandı o kadar. baska yanmadı. sonra kırmızı ısıklarda durunca araba bıraz tıtrıyordu ama bu onemsenecek kadar degerlı bırsey oldugunu sanmadıgımdan ustune gıtmedım.
motor arıza lambası yanmada once bu olaydan once veya sonra derın sayılmayacak bır suya gırdım. 20 metre yavasca ılerledım. sınyalı bundan once mı sonramı verdı bılemıyorum.

bununla alakası yok ama yıneden soylıyım, son 6 aydır hep benzın ısıgı kırmızı yandıktan 25 km sonra benzın alıyorum.

gecenlerde araba sollarken ıstem dısı, yagmurda vardı motor sesını duyamadaım, ya 1. ya da 2. vitese devir 8500 falan buldu, 3 sanıye bu sekılde gıttı desek sonra hemen vıtes buyulterek devam ettım.

ve motor teklemeden 1 dakıka once yınde derı sayılmayacak bır suya 40 - 50 km hızla gırdım. yanı demek ıstedıgım herkes ne kadar suya gırıyorsa bende o kadar suya gırdım.

usta ıle net konusamadım ama, once emme maıfoldunda suphelendı,i sokerken 4. enjektorun tamamı ıle yandıgını gorduk, sonra eksantırık mılı kırıkmıs.

ben sunu sormak ıstıyorum, bu olayı meydana getıren faktor nedır? eksantırık mılı nıye kırılır? su mu aldı? usta motordan suda geldıgınnı soyledı sokerken.

ayrıca arızalamadan once kırmızıda beklıyordum, yesıl yandı, gazladım 1. vıtes.2 vıtes ve 3. vitese gecerken devır dustu araba hafıflemıs gıbı oldu. lastık patladı sandım saga dogru yanastım, yavaslayınca olayın motorda oldugunu fark ettım yavas yavas opel servıse gıttım, 40 ı gectıgım zama motorda tak tuk sesler gelıyordu. opel servıs bana atesleme bobınının arızalandıgını ve fıyatının 450 tl oldugunu soyledı. ve 1 haftada gelecekmıs. ama sanayıde atesleme bobını degıstıgı halde sorun devam edıyordu ve baktıkkı olay cok daha farklı.

arabanın su almıs olması bu kadar soruna gercekte yol acabılır mı?
arac daha 30000 km de...
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opelin en sorunlu arabasi corsa 1.2 oldugunu servisin coook iyi biliyor..ve bunlarda eksantrik mili problemini de..insan olsalar senin problemini opel üzerinden iscilik senden parca onlardan halederler..bildigim bu..müsteri memnuniyeti buna derler..yani kulanz almancasi..cünkü problem imal hatasi oldugunu biliyorlar...
 

Gawain

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2010
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada son 6 aydır, motor frenını cok kullanmaya baslamıstım.
motor frenı kullandıgımdada devır halı ıle 4000-5000 ı buluyor tabı vıtes kuculttugumden, bunlardandan kaynaklanıyor olabılır mı?

bugun yarın araba cıkacak, sımdı ben bu arabayı kullanırken hep bır tereduute olacagım, rahat kullanamayacagım yıne aynı sorunu verecek dıye .
 

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Hatalı kullanım

Beninde 1.2 corsam vardı 2004 model 51.000 sattım açıkcası yazını okudum 2.viteste devir 8000 ini buldu demişsinde devir saati 5500 den sonra motoru kesiyor son rakamsa 6000 zaten sen nerden gördün 8000 ini neyse anlamadım. bu arabalarda en önemli nokta düşük viteslerde devirli (yolun durumu rampaysa) 4500 gibi üstüne çıkma.büyük viteslerdede ortalama 4000 devir aralığında kullanman motor küçük olmasından ötürü fazla sıkıştırma yapman motor açısından hiç iyi olmaz bu araçlar otoban aracı değil son hız fabrika değerlerinde 165 km saat demekte ama biz maalesef allah ne verdiyse deniyoruz bu yanlış zaten 120 km üstüne çıktığınız zaman arabanın zorlandığını anliyoruz bence hatalı kullanman dan ötürü yaşanmış bir olay zaten opel garanti kapsamında bile olsa o parçayı ücretsiz değiştirmezdi ama mesela direksiyon kutusu bilirsin kronik bir sorundur ha böyle bir sorunda yıla bakmaksızın o aracı km si düşükse bence muhakkak değiştirmeleri gerekir gerekirse gm konu iletilir ve bir cevap muhakkak alınır.
 

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
ayrıca opelin 1.2 modelinin sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.ben 3.5 sene bindim,arbada ampul değiştirmedim öyle söyliyim bu birazda araba merakımdan kaynaklı ufak bir ses gelse uyumam gider gösteririm
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ayrıca opelin 1.2 modelinin sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.ben 3.5 sene bindim,arbada ampul değiştirmedim öyle söyliyim bu birazda araba merakımdan kaynaklı ufak bir ses gelse uyumam gider gösteririm

1.2 modelin en sorunlu oldugu söyleyen arkadaşa sadece gülerim :)
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.2 modelin en sorunlu oldugu söyleyen arkadaşa sadece gülerim :)
Sorun derken iyi okursan kardesim eksantrik mili kirimasinindan oldugunu yazdim..cünkü bu araclarin belli serilerinde bu problem cikmis...garanti kapsaminda yapilmaasi lazim lazim arac daha 30000km de...yani parca opel tarafindan karsilanir..
 

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
eksantrik mili nedir????

Motorun en önemli parçalarından biri olan eksantrik mili, silindirlere doğru zamanda istenilen miktarda hava girmesini ve atık gazın egzoza aktarılmasını sağlıyor.

Otomobillerdeki motorları nefes alıp veren bir canlıya benzetebiliriz. Bu canlıların solunum sistemini biraz irdelersek; supaplar, supap iticileri ve eksantrik mili solunumun ikinci aşamasında karşımıza çıkan elemanlar oluyor. Hava filtresi ile içeri çekilen temiz hava motora ulaşırken ve silindirlere yakıt pompalanırken, supapların ne zaman açılıp ne zaman kapanacağına karar veren ise eksantrik mili oluyor. Eksantrik mili, bu zamanlamayı bazen mekanik bazen de elektrohidrolik olarak yerine getiren bir parça. Eksantrik milinin üzerinde bir insanın omurgasındaki gibi çıkıntılar bulunuyor. Bu çıkıntılara kam ismi veriliyor. Zaten eksantrik miline kam mili de deniyor. Eksantrik milinin üzerinde bulunan ve belirli bir düzenle dizilen bu kamlar, supaplara temas ederek onların yukarı aşağı hareket etmelerini sağlıyor. Kamlar, emme ve egzoz supaplarını ayrı ayrı hareket ettirip, aynı zamanda pistonun hareketi ile de paralel çalışıyor. Piston aşağıya doğru harekete geçtiği sırada emme supabını açan eksantrik mili, ateşleme için piston yukarı doğru hareket ettiğinde her iki supabı da kapatıyor. Sıkıştırma sonucunda ateşleme gerçekleşip tekrar aşağıya doğru hareket eden piston, egzoz konumuna geçeceği zaman eksantrik mili egzoz supabını açar. Bu döngü eksantrik mili ve motor çalıştığı sürece devam eder.

Eksantrik mili tahrikini bir kayış veya zincirle motordan alır. Bu şekilde oluşan yapı sonucunda eksantrik miline tahrik veren bağlantının kopması durumunda motorda inanılmaz hasarlar oluşması da kaçınılmazdır. Kayışın kopması sonucu motor bir süre daha çalışmaya devam eder fakat eksantrik mili dönme yeteneğini yitirdiği için bazı supaplar açık kalır ve bu silindirdeki piston, açık kalan supaplara çarparak eğilmelerine neden olur.

Eksantrik üzerindeki kamların şekilleri ve açıları, alınmak istenen performansa veya elde edilmek istenen ekonomiye göre çok değişken olabiliyor. Kamların açıları otomobilin hangi devir bandında ne kadar güç vereceğini belirlediği için bu açılar performans ve tüketim değerlerine çok dikkat edilerek oluşturuluyor. Mil üzerinden dışarı doğru dik bir açıyla çıkık ve eni dar olan kam yapısı standart yapılı eksantrik olarak kabul ediliyor. Bu yapıdaki kamlar supapların daha kısa süre açık kalmasını sağlayarak ortalama bir performans ve yakıt tüketimi sağlıyorlar. Dışarı doğru daha da çıkık ve eni daha dar olan kamlar supapların normalden daha az açık kalmasını sağlayarak ekonomik sayılabilecek yakıt tüketimi ve az performansla karşımıza çıkıyor. Eksantrik mili üzerinde dışarı doğru çıkıklığı az olan ve eni geniş olan kam yapısı performans eksantriği olarak kabul ediliyor. Bu kam yapısında supaplar normalden daha uzun süre açık kalıyor bu da yüksek performans ve de yüksek yakıt tüketimi anlamına geliyor.

Eksantrik milleri üzerindeki kamların yapısı kadar motor üzerindeki eksantrik adeti de değişiklik gösteriyor. Silindir kapağının yapısında yapılan değişikliklerle günümüz motorlarında üstte tek (SOHC), üste çift (DOHC), V tipi motorlarda her silindirde üste çift (Quad) ve Push Rod denilen üst kapakta ortada tek eksantrik olarak sıralanabilir.
 

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
eksantrik mili şeması

sanırım eksantrik milinin detaylı resmi
 

Ekli dosyalar

  • image002lf.jpg
    image002lf.jpg
    24.2 KB · Görüntüleme: 83

alonso_51196

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
185
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bence motor su almış neyse ki araç benzinli dizel olsa motor bloğunu bile çatlatabilirdin corsa lar yere yakın araçlar olduğu için su dan geçerken çok dikkatli olmak gerekiyor...
 
Üst