Opel Corsa (2014) Rolantide titreme /sarsilma problemi

ckrby

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhabalar, aranıza yeni katıldım. Şuan başımı agrıtan ve servise veya bir ustaya goturmeden once sizin fikirlerinizi ve tecrubelerinizden faydalanıp sorunun kaynagını ogrenmek istiyorum. Sorunum şu, arac rolantideyken acaiyip şekilde sarsılıyor motor titriyor. Ornegin kırmızı ışıkta durayım, araba pat pat titriyor. Vitese takıyorum (ayagım debriyajda) hala devam ediyor hareket edince sarsıntı/titreme kesiliyor (ya da araba hareket ettigi icin ben farkedemiyorum). Biraz daha yazayım ayrıntı açısından. Araba sabah ilk çalıştığında rölantide beklerken de dahil herhangi bir sarsıntı yok. Ama bir süre sonra 10-15 dakika sonra diyelim sıkıntılı olan durum başlıyor yani “sadece rölantide iken" araç 2-3 saniye de bir titreme yapıyor sanki araba stop edecekmiş gibi. Hareket edince bu titreme ortadan kalkıyor taaki tekrar araç duraksayıp rolantide durana kadar. Trafik Işık’larında, veya yavaş durmalı kalkmalı trafikte cok bariz belli bu sıkıntı arac durdugunda. Araç durunca motor 2-3 saniyede bir sarsılıyor, araç kalkana kadar devam. Kalkınca yani 1.viteste veya boşta da olsa "hareket halinde iken" "yapmıyor". Sizce neden kaynaklı olabilir? Aracım benzinli ve LPG vs yok. 35bin kmde. Bir kac arkadasa sordum kimisi, motoru taşıyan contalardandır dedi, kimisi diğer biri benzin kulakcığı değişcek veya temizlenecek dedi. Bugun de opel yetkili servisine goturdum, o bambaska bir sey soyledi, atesleme bobinleri bujilerde sorun vs vs dedi. Ayrıca servisci arabanın kaputunu açtığında (araç çalışır durumda tabi) çıt çıt diye ses geliyordu. 800 TL de bir ucretten bahsetti. Anlayacağınız kafam oldukca karıştı. Bayagı uzun yazdım, kusur bakmayın umarım sorunumu iyi anlatabilmişimdir.. Fikirleriniz ve yanıtlarınız için şimdiden tesekkurler, herkese sorunsuz surusler:=)
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
krank devir sensörü olabilir
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Servis doğru demiş. Dışarıda yarı fiyattan asagi değiştirirsin. Tabii önce bujileri değiştir sorun devam ederse bobini değiştir.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhabalar, aranıza yeni katıldım. Şuan başımı agrıtan ve servise veya bir ustaya goturmeden once sizin fikirlerinizi ve tecrubelerinizden faydalanıp sorunun kaynagını ogrenmek istiyorum. Sorunum şu, arac rolantideyken acaiyip şekilde sarsılıyor motor titriyor. Ornegin kırmızı ışıkta durayım, araba pat pat titriyor. Vitese takıyorum (ayagım debriyajda) hala devam ediyor hareket edince sarsıntı/titreme kesiliyor (ya da araba hareket ettigi icin ben farkedemiyorum). Biraz daha yazayım ayrıntı açısından. Araba sabah ilk çalıştığında rölantide beklerken de dahil herhangi bir sarsıntı yok. Ama bir süre sonra 10-15 dakika sonra diyelim sıkıntılı olan durum başlıyor yani “sadece rölantide iken" araç 2-3 saniye de bir titreme yapıyor sanki araba stop edecekmiş gibi. Hareket edince bu titreme ortadan kalkıyor taaki tekrar araç duraksayıp rolantide durana kadar. Trafik Işık’larında, veya yavaş durmalı kalkmalı trafikte cok bariz belli bu sıkıntı arac durdugunda. Araç durunca motor 2-3 saniyede bir sarsılıyor, araç kalkana kadar devam. Kalkınca yani 1.viteste veya boşta da olsa "hareket halinde iken" "yapmıyor". Sizce neden kaynaklı olabilir? Aracım benzinli ve LPG vs yok. 35bin kmde. Bir kac arkadasa sordum kimisi, motoru taşıyan contalardandır dedi, kimisi diğer biri benzin kulakcığı değişcek veya temizlenecek dedi. Bugun de opel yetkili servisine goturdum, o bambaska bir sey soyledi, atesleme bobinleri bujilerde sorun vs vs dedi. Ayrıca servisci arabanın kaputunu açtığında (araç çalışır durumda tabi) çıt çıt diye ses geliyordu. 800 TL de bir ucretten bahsetti. Anlayacağınız kafam oldukca karıştı. Bayagı uzun yazdım, kusur bakmayın umarım sorunumu iyi anlatabilmişimdir.. Fikirleriniz ve yanıtlarınız için şimdiden tesekkurler, herkese sorunsuz surusler:=)

Tek bir buji bile doğru ateşleme yapmasa bu sorunlar olabilir. Sizin Buji zamanı gelmiş geçiyor. Onu değiştirin sonra bobin vs bakarsınız. O cit cit sesi normaldir. Çoğu corsa d gelir ;)
 

ckrby

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji Oksitlenmesi

cevaplarınız icin tesekkurler. Gelişmeleri ve sonucu aktarayım, belki aynı sorundan muzdarip baska birine yardımcı olur. Arabayı bir arkadasın tanıdık ustasına götürdük ve yapmış oldugu inceleme sonucunda bujilerden birinin oksitlendigini ve ayrıca buji yatagının da aynı şekilde paslandığını soyledi. Bujileri degiştirdik ve insallah sorun çıkmaz ve ateşleme sistemini vs degistirmek gerekmeyecek. Bujilerin bu halini gorunce ilk sordugu motoru yıkattınız mı oldu ve malesef gecen sene yetkili opel servisinin onerisi ile motorumuzu yıkatmıştık. Eğer bu sebeptense canımızı oldukca sıktı cunku hic aklımızda yokken durduk yere ekstra para vererek motoru yıkatmış olduk, iyi yıkamadıklarından ya da artık bilemiyorum nedendir bu gereksiz ve zararlı işlem sonucunda bahsettiğim sorunları yaşamak zorunda kaldık, servis masrafları buji degisimi, yakıt sarfiyatının artması gibi sonuçlar doğurdu. Neyse sukur inşallah sadece buji değişimi ile atlatmış olduk ve sizlerin de belirttiği gibi bujilerin değişim zamanı gelmişti belkide:) Buji ve motor resimlerini de ekledim bilgi açısından.. tesekkurler tekrardan, hayırlı cumalar..
 

Ekli dosyalar

  • buji_oksitli.JPG
    buji_oksitli.JPG
    92.6 KB · Görüntüleme: 17
  • atesleme_oksitli3.jpg
    atesleme_oksitli3.jpg
    31.7 KB · Görüntüleme: 16

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
cevaplarınız icin tesekkurler. Gelişmeleri ve sonucu aktarayım, belki aynı sorundan muzdarip baska birine yardımcı olur. Arabayı bir arkadasın tanıdık ustasına götürdük ve yapmış oldugu inceleme sonucunda bujilerden birinin oksitlendigini ve ayrıca buji yatagının da aynı şekilde paslandığını soyledi. Bujileri degiştirdik ve insallah sorun çıkmaz ve ateşleme sistemini vs degistirmek gerekmeyecek. Bujilerin bu halini gorunce ilk sordugu motoru yıkattınız mı oldu ve malesef gecen sene yetkili opel servisinin onerisi ile motorumuzu yıkatmıştık. Eğer bu sebeptense canımızı oldukca sıktı cunku hic aklımızda yokken durduk yere ekstra para vererek motoru yıkatmış olduk, iyi yıkamadıklarından ya da artık bilemiyorum nedendir bu gereksiz ve zararlı işlem sonucunda bahsettiğim sorunları yaşamak zorunda kaldık, servis masrafları buji degisimi, yakıt sarfiyatının artması gibi sonuçlar doğurdu. Neyse sukur inşallah sadece buji değişimi ile atlatmış olduk ve sizlerin de belirttiği gibi bujilerin değişim zamanı gelmişti belkide:) Buji ve motor resimlerini de ekledim bilgi açısından.. tesekkurler tekrardan, hayırlı cumalar..

Paylaşım için teşekkür. Geçmiş olsun aklınızda bulunsun opelin elektirk aksami çok hassas ve kolay kolay düzen tutmayan cins o yüzden motor yıkama,Lpg gibi durumlardan uzak durun. Motor temizleme için özel spreyle mevcut onları kullana bilirsiniz.
 
Üst