2010 Corsa D aracımın su eksiltmesi

erdiaydin

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
17 Kas 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,
Opel corsa d 1.4 otomatik 2010 model aracım var. Maalesef uzun bir süredir su eksiltme problemi vardı, sık sık yedek depoyu takip edip haftada bir/2haftada bir su eklemesi yapıyordum(tahmini 2 su bardağı kadar).

Normalde klima kullanmıyordum. Geçtiğimiz ay uzun yolda klima kullandım(gündüz soguk gece sıcak olcak şekilde fakat benim tahminim asıl problem sıcak klima kullanırken oluyor)ve ertesi sabahı yedek depoda su kalmamıştı(fakat araba hararet yapmamıştı yol boyunca). Hemen su eklemesi yaptım, biraz sonrasında arabanın hararet göstergesi yandı hemen sağa çektim. Radyatör kapağı açık çalıştırıp havayı almaya çalıştım, aldığımı düşünüp devam ettim.

Sonraki gün tekrardan hararet ışığı yanınca yine hemen sağa çektim, bu sefer gördüm ki araç su kaynatıyordu. Ve tak tak ses geliyordu bir yerden, bir şey takılmış gibi bir ses. Bu sefer radyatör hava alma tıpası gibi bir yer bulup oradan hava aldım. Bir daha hararet yapmadı. Bu olaydan 1-2 gün sonra arabanın kliması çalışmadığı halde, ön cama üfleyen çıkışta duman mı yoğun su buharı mı olduğunu anlayamadığım koyu beyaz hava çıkıyordu, ön cama buğu da yapıyordu. Bu durumla alakası var mı bilemiyorum, polen filtresi ile de alakalı olabilir dediler
Bu olayların üstüne arabayı pek kullanmamaya başladım.

En son 1 hafta önce markete çıkarmıştım aracı suyunu kontrol edip, bir haftadır araç kullanılmaması rağmen fark ettim ki yedek depodaki su yine tamamen bitmiş. Yani klima kullandığım zamandan beri su eksiltme problemim artmış durumda.

Ustaya götürdüm devirdaim pompasının bozuk olduğunu oradan su kaçırdığını söyledi, dediği gibi daha öncede bu sorun tekrarlamıştı yine devirdaim değişmiştik. Ve contanın yanık olduğunu değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Conta yanık olsa nasıl anlayabiliriz? İnternetten baktığımda yedek su deposunu full doldurup aracı sogukken calıstırıp kabarcık var mı diye bakılıyor ve radyatör borularında sertleşme var mı diye bakılıyor. ikisini de baktım bence negatif. ama devir daim devreye girmediği için kabarcık veya boruda sertleşme olur mu bilemedim.

Ne yapmalıyım karar veremedim. arabayı henüz bir klimacı görmedi. belki de asıl 2 büyük problem biri klima sistemi diğeri devirdaimdir diye düşünüyorum. motor contayı direkt değiştirmek demek 20.000 tl masraf demek, buna direkt karar vermek zor benim için. önce klima ve devirdaim düzeltilip sonra mı conta düşünülmeli yoksa direkt conta halledilmeli mi?

ne yapmalıyım? Klimacıya götürüp nerelere baktırmalıyım?
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,455
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
su pompasını değiştirip sistemi güzelce yıkayıp sonra su +antfriz koyup gözlemleyin su deposuna yağ geliyor mu diye birde yağı boşaltıp yağa su karışmış mı diye bir bakın
 

erdiaydin

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
17 Kas 2022
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
su pompasını değiştirip sistemi güzelce yıkayıp sonra su +antfriz koyup gözlemleyin su deposuna yağ geliyor mu diye birde yağı boşaltıp yağa su karışmış mı diye bir bakın

Teşekkürler hocam cevap için, dediğim gibi daha önce de devirdaim değişti yine değiştirteceğim ustaya. Ama klimayla ilgisi var mıdır bu durumun? Ben klimayla korele şekilde sorunun attığını düşünüyorum.

Kendi imkanım ile yapı kontrol etmem zor fakat suya bakarım tabi. Tam olarak nasıl görmeliyim suyu, üstte bulanık sekilde yağ mı kalmalı?
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,455
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler hocam cevap için, dediğim gibi daha önce de devirdaim değişti yine değiştirteceğim ustaya. Ama klimayla ilgisi var mıdır bu durumun? Ben klimayla korele şekilde sorunun attığını düşünüyorum.

Kendi imkanım ile yapı kontrol etmem zor fakat suya bakarım tabi. Tam olarak nasıl görmeliyim suyu, üstte bulanık sekilde yağ mı kalmalı?
Conta testleri var en garanti yöntem o aslında kendiniz yapamazsınız zamanla soğutma suyu genleşme kabı kirlenir. Klimayla soğutma sisteminde sadece ön fan ve iç havalandırma fanı ortak onun dışında farklı şeyler
 

Sanane234244

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
36
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Sıcakta klima çalışmaz bildiğim kadarı ile kalorifer çalışır. Kaloriferin ısıtıyor muydu bu durumda birde aracın içine AÜ alma durumu falan varmıydı. Bence kalorifer peteğinde de bir problem olabilir. Klima açıldığında araç bir miktar su eksiltir diye biliyorum yanlış biliyorsam düzeltin. Ama bu eksiltme aman aman bi eksiltme olmaz .
 

Sanane234244

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
36
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
AÜ-su*
 

Sanane234244

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
10 Eki 2022
Mesajlar
36
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Alıntı:
conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...
 

BURGAZLI

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
14 Şub 2010
Mesajlar
190
Tepki puanı
74
Puanları
28
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun bu su eksiltme problemleri bazen gözle görülebilen yerde olduğu gibi bazende gözle görülmeyecek yerde olabiliyor.
Arabanın motor kısmı ile alakalı bir sorun olduğunu düşünürsek misalen suya yağ karışıyorsa yedek su deposundaki su azalmaz aksine yağ karıştıkça artacağı gibi zaten yedek su kabının kapağını açtığımızla suyun içinde yağları görebiliriz.
Tam tersi yağa su karıştırıyorsa bu sefer suda belirli bir azalma olacaktır ve @Sanane234244 arkadaşımızın bahsettiği gibi çekiş problemleri ve motorla alakalı farklıca sorunlarda olacaktır.Bunuda yağ çubuğunu çekerek çubukta yağ dışında su var mı yada motor üstündeki yağ kapağını açtığımızda kapakta fındıkezmesi gibi bir tabaka ile karşılaşırız.
Bunun dışında bu su eksiltme durumları sırasıyla benim karşılaştıklarım
1-)devirdaim (değiştirmişsiniz) sorun varsa altta kalan bir tahliye kısmı var ancak araba liftteyse görülür
2-)Termostat gövdesi (termostat kursağıda denir) bakalit bir malzeme zamanla çatlayabiliyor sızıntıyı zaten görürsünüz.
3-)Yedek su kabı geri dönüş hortumu buda gözle görülen birşey termostat gözdesinin üzerinden çıkan hortum yedek su bidonu dönüşüne giriyor direk karşımızda kalıyor
4-)Yedek su kabı kapağı arızalıysa yedek su bidonunun tahliyesinden atar ve zaten kaputu açınca oraların ıslak olduğunu görürsünüz.
5-)Kalorifer radyarörü bende arabanın içinde kötü koku vardı hemen hemen bombalarına sıfır kalorifer radyatörü parası verdim kokudan kurtulamadık söküp baktığımda üzerinden delinmiş çok ince ince atıyormuş buharlaştığı için bizde o iğrenç kokuya mağru z kalıyorduk.Bunun için şöför tarafındaki kapağı açıp bakabilirsiniz zaten sizin dediğiniz gibiyse dediğim gibi içeriye kötü koku verir ve şöför tarafındaki kapağın oralar ve paspasın altındaki döşeme ıslak olması gerekir.
6-)kalorifer hortumlarının motor kısmından araba içine girdiği bölüm var tam oradan aşağıya dönüşte ek var oradan yapabiliyor benimki kaçırıyor hortumu aldım müsait zamanda değiştiricez.
Zaten ben arabamda su eksiltme ile karşılaştığım sorunları bu videoda anlatmıştım kanalımda Corsa ile alakalı bence fazlaca faydalı bilgi olduğunu düşünüyorum.Tekrar geçmiş olsun.
 

turarslan28

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
8 Şub 2023
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler hocam cevap için, dediğim gibi daha önce de devirdaim değişti yine değiştirteceğim ustaya. Ama klimayla ilgisi var mıdır bu durumun? Ben klimayla korele şekilde sorunun attığını düşünüyorum.

Kendi imkanım ile yapı kontrol etmem zor fakat suya bakarım tabi. Tam olarak nasıl görmeliyim suyu, üstte bulanık sekilde yağ mı kalmalı?
Sorun çözüldü mü
 
Üst