conta sorunu mu anlayamadım?

skalaytr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar aracımı 4 ay önce aldım aldıktan kısa bir süre sonra su hortumlarını patlatmaya başladı. Ben yaptırıyorum 2 gün geçiyo o patlıyo.Ancak hararet çok yükselmiyor.Bugün su koyduğumuz haznenin fokurdadığını gördüm(hararet 90 ken) birde eksoza elimi soktuğumuzda su geliyor.Conta yanması mıdır yoksa termostattan dolayı olabilir mi?Bilen arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
 

kmp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aynı sorunu geçen sene ben de yaşadım ilk önce hortum patladı sonra fokurdama başladı. vakit kaybetmeden gösterin bence
 

senator 2.5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
büyük bir ihtimalle silindir kapak contası yanık ve araç contadan hava aldığı için soğutma sıvısına basınç yapıyor ve hortumlar bu basınçtan patlıyor. tek çare silindir kapak contası değişimi ve değişimden sonra silindir kapağının uygun torkla sıkılması. çünkü bizim ustaların çoğu silindir kapağını sıkmayı bilmiyor. sıkmayı yapamadığı için de kapak gevşek kalıyor ve motor yine hava aldığından soğutma sistemindeki basınç tekrar yükseliyor. silindir kapağı yerine takılırken mutlaka yetkili servisten orijinal gm conta ve 10 adet yeni saplama alınmalı. bu saplamalar da uygun torkla sıkılmalı. mesela vectra 2000 motor için sıkma tork ve dereceleri şöyle: 25 nm+90 derece+90 derece+90 derece+15 derece.
 

skalaytr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
peki bu silindir kapak contası nın değişimi bana ne kadar masraf açar bilen var mı?
 

dgnzcn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ağu 2010
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.doganozcine.com
motorun üst kapağı söklüyor, sıcaktan hararet yapmışsa eğilmişse taşlama yapılıyor, taşlama kurtarmazsa komple üst kapak değişmesi gerekiyor. conta masrafı, triger kayışı, işçilik v.s 2000 tl ye kadar çıkabilir..
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
kapak çürük vs cıkmazsa. takım sıbop +takım sıbop lastıgı +kapakcı ıscılıgı+ ust takım conta+antıfırız+ motor yagı işçilik kaba bı hesap yaparsak tas catlasın 800 -900 lira cıvarı bı hesap cıkabılır
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
motorun üst kapağı söklüyor, sıcaktan hararet yapmışsa eğilmişse taşlama yapılıyor, taşlama kurtarmazsa komple üst kapak değişmesi gerekiyor. conta masrafı, triger kayışı, işçilik v.s 2000 tl ye kadar çıkabilir..
o kadar tutmaz , ben yeni motor yaptırdım takım conta alt üst 90 TL ye aldım ,segmanlara 75 TL ,ana ve kol yataklarına 80 TL ,kapak taşlama,gömlek honlama,segman atma, yatak ve gayt değişimi için işçilik 400 TL verdim,triger seti 210 TL idi benimkinin.(TRİGER SETİ HARİÇ HİÇBİR PARÇA MAALESEF GM DEĞİL CUNKI BULAMADIM) Yukarıda ustamız da yazmıs zaten onu okumamısım,dediği gibi en fazla o paralar iş hallolur.
 

skalaytr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2010
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkürler arkadaşlar anladığım kadarıyla aracın contası yanması demek= benim contanın yanması demek :) başımız sağolsun ne diyelim
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
o kadar tutmaz , ben yeni motor yaptırdım takım conta alt üst 90 TL ye aldım ,segmanlara 75 TL ,ana ve kol yataklarına 80 TL ,kapak taşlama,gömlek honlama,segman atma, yatak ve gayt değişimi için işçilik 400 TL verdim,triger seti 210 TL idi benimkinin.(TRİGER SETİ HARİÇ HİÇBİR PARÇA MAALESEF GM DEĞİL CUNKI BULAMADIM) Yukarıda ustamız da yazmıs zaten onu okumamısım,dediği gibi en fazla o paralar iş hallolur.

evdekı hesap herzaman uymuyor ama arkadaş 2000 lira yazmıs tabıkı cok abartı olmus. normalde vectrada b de conta yakma masrafı ıstenılırse 150 lira gıbı bı masrafla bıle gıderılır ama olmuyor sokunce trger kayısı degısıyorsun bakıyorsun devırdaım da kacak var onuda degısıyorsun bı termostadı garantılemek ıcın degısıyorsun bujı antıfırız derken masraf yukselebılıyor
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
evdekı hesap herzaman uymuyor ama arkadaş 2000 lira yazmıs tabıkı cok abartı olmus. normalde vectrada b de conta yakma masrafı ıstenılırse 150 lira gıbı bı masrafla bıle gıderılır ama olmuyor sokunce trger kayısı degısıyorsun bakıyorsun devırdaım da kacak var onuda degısıyorsun bı termostadı garantılemek ıcın degısıyorsun bujı antıfırız derken masraf yukselebılıyor
haklısın Musa bu biraz da parcayı satanın,işçiliği yapan ustanın insafı ile de alakalı ama ne olursa olsun pistonlar da değişse üst takım contası için 2000 TL kesinlikle harcanmaz bunu en iyi sen bilirsin bazısı diyor ki ustalık farkı bence alakası yok usta amerikayı yenıden kesfetmeycek zaten bellı toleransları var uyması gereken onun dısındakı tamamen ınsafına kalmıs mısal benden rektefıyecının bırı tüm parçalar bana ait olmak kaydıyla sadece kapağı taşlamaya ve motoru birleştirmeye 700 TL istedi ben de ona sen ne içiyorsun bana da soyle ondan kullanayım dedım haklı olarak
 
Üst