Çekiş Düşüklüğü ve Aşırı Yakma

trıger degısımınden sonra olduysa, arabanın sente ayarı tutmamıs baska usta baksın
 
Anlattıklarına bakılırsa sente bozukluğu gibi görünüyo. ama senteden %100 eminseniz aynı şikayeti eksozdaki katalitik konvertörden de yaşarsın.
katalizör diye bilinen eksoz katalitik konvertörü tıkanırsa araba bağırır bağırır gitmez. düz yolda yokuş çıkar ahenginde sıkar arabayı. aklınızda olsun...
 
açık hava filtresinden sonra uzun yolda yakıt düşsede(22krş civarı) şehir içinde şuan 30-32 krş lpg de yakıt tüketimim var :S
37krş benzinde bence çok güzel bir rakam... Arabaya pek kızma ;) ayrıca aracın egzost sisteminde tıkalı bir yer olsa çok daha fazla yakıt yakardın.
İzmir e geldiğinizde görüşürüz umarım Semih Bey.
 
hocam km hesabı değil de bunu 100 km de kaç litre yaktığına bak. Şehir dışı 4,5 - 5 felan yakıyosa normal yani
 
Büyük ihtimalle triger kaynaklı. özellikle 5. viteste sanki boşa çabalıyormuş hissi varsa sente ayarı. tecrübeyle sabittir. ayarı tekrar yaptırmanızı tavsiye ederim. ben bu sorunun kaynağını 15 usta gezerek çözmüştüm.
 
hocam km hesabı değil de bunu 100 km de kaç litre yaktığına bak. Şehir dışı 4,5 - 5 felan yakıyosa normal yani

Araç dizel değil. Benzinli otomatik :)
 
Bir Süredir Devam Eden Sorunlarlarla yine başım belada

Dün aracıma 60 TL Benzin Aldım ve 162 Km. yol gittim. 120 Kmden fazlası düz yol gittim ve benzin bitti :(
Motorun Çekişi veivmelenmesi çok düşük ve kötü
60TL / 162 Km =0,37 Kr. Çok değilmi sizce......
Rolentide bile motordan sanki mekanik bir uğultu geliyor
( Triger sente ayarı yeni yapıldı)

60 lira ile 162 km bence iyi bir değer. daha ne bekliyorsunuz. eski günlerde ki gibi 23-24krş yakmasını mı?

benim aracım düz vites uzun yolda 7-8lt/100km gibi yakıyor. yani 14-16lt ile 150km şehirler arası yol yapar. siz yaklaşık 13lt ile 160km yol yapmışsınız. bence siz benzinli ve otomatik araca bir an önce alışsanız iyi olur. yoksa değiştire değiştire aracınızda fabrika çıkışı parça kalmayacak.
 
valla aynı moel aynı kasa aynı özelliklerde burda 2 araba daha var şehir içinde 30 kr yakıyorlar uzun yolda bu değerleri dahada düşüyor ve benim yakma sebebeim bence aynı anda çekiş düşüklüğündende kaynaklı motor bangır bangır bağırıyor valla izmir en yakın zamanda gelecem... ama yinede araba normal değil bence 37 şehir dışı 45 şehir içii yakıo bunun nesi normal olabilirki tamam otomatik çok yakıo ama bence 100 beygir bir arabadan beklenmeyen bir çekiş düşüklüğü var ve buda yakıtı etkilio. bu arada arabada katalitik konvektör yok ve orta susturucum yeni ve ii bir marka son susuturucudada çıkış normal
 
sizin aracınız benzinli değil mi? benzinde binmiyor musunuz? diğer arkadaşlarınız belki LPg kullanıyorlardır. bir aracın günümüzde şehir içi 30krş yakması demek yaklaşık olarak 6-6,5lt/100km tüketimi olması gerek demek. 1,2lt corsalar 7-7,5lt/100km yakıyor allah aşkına. benzin 5 liraya dayanmış, siz hala motorin fiyatından mı hesaplıyorsunuz bilmem ama aracınız hem benzinli hem otomatik. dizel araçlara nazaran %35e yakın zaten fazla yakma söz konusu olacak lt bazında, üzerine birde fiyat eklenince cabası. sizin arkadaşlarınız hesap yapmasını bilmiyorlar herhalde. yada LPG kullanıyorlar. benim aracım LPG'de şehir içi 30-31krş yakıyor. eğer sizin arkadaşlarınız benzinde 30krş yakıyorlarsa şuan ben arabamı + 10000lira vermeye hazırım onların araçlarına karşın. tam aradığım araç hem az yakıyor hen benzinli hemde otomatik. ohh mis gibi.

60liralık benzin 13 litre civarı yapar. ben kış günü benzinde 12-13lt/100km yakıyorum şehir içinde. yani 60:100= 60krş yapar. ve bu değerler gayet normal.

semih bey haddim olmayarak söylüyorum ama siz bence aracınızı satın ve size göre daha sorunsuz bir dizel araç alın.
 
Son düzenleme:
benimki 45 kuruş şehir içinde ve şehir dışında 37 35 kuruş bence çokda normal değil tüğte şehir dışında 35 kuruş dan fazla yakıyorumki bence buda benzine göre gazın daha uygun olması ama yinede çekiş düşüklüğü ve motordaki bağırma söz konusu 2000 devirden sonra çok fazla yükselen motor sesi ve çekiş düşüklüğü var gaza yükleniyorum ama araba en fazla 100 110 yapıyor sonraki hızlanmalar çok yavaş ve uzun süreli ve çok abartılı gürülütülü yolunda gitmeyen bu işte yakıtta buna bağlı olarak yüksek
 
Geri
Üst