cdti larda tasarruf

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bimmer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
arkadaşlar siteden öğrendiğim kadarıyla en ekonomik devir torkun en yüksek olduğu devirdir. yani bu benim astra da 1750 ila 3000d/devir arası oluyor...geçen test etme imkanım oldu...6. vites hız 110da sabit 2bin devir civarı-ki turbo açık- ortalama 4.7 lt gibi bi yakıt sarfiyatı oldu...aynı yolu bu kez 6. vites hız 90km sabit gittim-turbo kapalı- devir 1.400filan ve 4lt yaktı...

şimdi hangisi daha mantıklı?
 
6. viteste 90 km sürat ile az yakıyor fakat 6 vitese 90 km çok az geliyor motor beni 5 e at diye yalvarıyor.:)
 
Motor yanma odasında ne zaman tam yanma (ideal yanma) yaparsa aracın özgül yakıt sarfiyatını verir ve hemen hemen max. gücünü ortaya çıkarır...karışı zenginleştirirseniz güç biraz düşecek ve yakıt artacaktır.. zaten dizel araçta 2200 -2700 dev /dk da vites atmak idealdir... ARkadaşlar aracınızı dynometreye sokarak grafikleri çıktı olarak alırsanız daha iyi öğrenirsiniz ... max. gücün olduğu devir max. torkun olduğu devir. özgün yakt sarfiyatı vs...
 
Motor yanma odasında ne zaman tam yanma (ideal yanma) yaparsa aracın özgül yakıt sarfiyatını verir ve hemen hemen max. gücünü ortaya çıkarır...karışı zenginleştirirseniz güç biraz düşecek ve yakıt artacaktır.. zaten dizel araçta 2200 -2700 dev /dk da vites atmak idealdir... ARkadaşlar aracınızı dynometreye sokarak grafikleri çıktı olarak alırsanız daha iyi öğrenirsiniz ... max. gücün olduğu devir max. torkun olduğu devir. özgün yakt sarfiyatı vs...

dynometre nerde olur? ayrıca dynometre lastik dönüyo ama araba gitmiyo lastiğin altındaki şeyler dönüyo o dalgamıdır ?
 
arkadaşım dynometre aracın güç performasns eğrilerini çıkartan ünite...modifiyecilerde olur Bosh servislerin bazılarında olur diye biliyorum...dediin gibi aracın çekişi ne tarftaysa o kısım silindir tarafına yani silindirin üstine gelcek şekilde araç koyulur sonra önden ve arkada büyük fan çalışır... içerden aracı kullanan biri olur ve aracın torkunu ölçerken diğer bir kişi silindirde bulunan manyetik gücü kumandayla kontrol eder ve aracı ters yöne doğru zorlar ve aracın torku gücü uzaktan kumanda sayesinde manyetik alan etkisiyle kampanalar yavaşlatılır...gerÇİ ben hiç görmedim yaparken ama biliyrum ..MEhmet GAzihan abi uğrarsa buralara o anlatır...saygılar...
 
Geri
Üst