Vectra C Z19DTH Design Edition

AVa12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle selamunaleyküm abilerim kardeşlerim :)
Vectra C 2005 otomotik 1.9 sahibiyim kafama takılan 3-5 bişey var bilgi almak istiyorum yaşadığım il bu konuda zayıf kalıyor danışmakta fayda var diye düşündüm :)

araç hakkında bilgi vereyim öncelikle ; 230.000km de, ben 202.000km de aldım, o zamandan bu zamana kullanıyorum ağır hasar kayıtlıydı bunu bilerek aldım ve birkaç problem dışında gerçekten memnunum diyebilirim bu yaşa bu km ye göre gerçekten zevk veriyor doyasıya. 6ileri şanzuman ve aldığımda ecufast yazılımı yüklüydü.

1- Vites geçişlerinde (af40 yanlış değilsem şanzuman, bildiğim kadarı ile zaten konfor ağırlıklı) özellikle araç 20-30 km yol yaptıktan sonra 3.-4. Vitesler arası tekliyor ama bazen araç sanki zıplıyorcasına tekliyor o arada manuele atınca yetişebilirsem vites yükseltiyorum hızlıca sarsıntıyı yaşamıyorum alıştım gibi bu olaya ve eskiden bukadar değildi en azından bi 80-90 km yapınca yapıyordu şimdi şehiriçinde de yapınca çekilmez oldu bunun nedenine selenoid dediler yorumlarda öyle yazıyordu hatırladığım okuduğum yorumlarda eğer öyleyse 3-4 selenoidini değişirsem düzelir mi ? Bu arada şanzuman ısınınca yakıtta da artış oluyor gibi menzil düşüyor bazen.

2- (bu herzaman oluyor başta belirteyim) her gaz verişimde araç titriyor ne kadar gaza yüklenirsem okadar titriyor aracı 6 aydır aldım kullanıyorum başta kışlık lastiklerdendir dedim keten kırmıştı lastikler zaten fazla da kullanmadan yazlık taktım ama ondan değilmiş, bu arada isterse 220 km hız ile git yine de boşta ya da gaz vermediğin sürece gram titreme yok sadece gaz verince var bunun nedeni nedendir şanzumanla bir ilgisi var mıdır yoksa akis felan mıdır ? Bh sarsıntı bu arada sanki motor sabit değilmiş te gaz verince yerinden oynayıp arabayı da titretiyormuş gibi bi his veriyor ve sadece ön tarafta hissediliyor arka koltukta oturan fazla hissetmiyor

3- bu gece aracı kapattım fanı çalışıyordu 1 saat sonra yanına gittim yine çalışıyor en son aküyü söktüm taktım düzeldi ( bu arada sigortaları söktüm taktım kapanmadı sonra aküyü söktüm) , fakat bi tur atayım dedim sanki araçta turbo yok, 1.4 kuru motor gibi gidiyordu bu nedendir ? Manifold temizliği turbo hortumu vs ne gerekli bu konuda pek anlamıyorum ustaya da bırakmak istemiyorum işi açıkçası

4- araç içi bilgi ekranında sürekli menzil ve anlık tüketim yazıyor, psikolojimi bozdu bunu iptal edemiyor muyuz :)

5- ön sislerim yok, tampon hizasındaki kablolarını da söküp üste sabitledim fakat uyarıları kaldırmanın bir yolu var mıdır? Sürekli tamam tamam deyip ana ekrana gelebiliyorum bi süre sonra gıcık oluyor insan :)

6- Anahtarı takınca araç üstünde asma kilit ibaresi çıkıyor bazen ve geçmiyor 2-3 kapat aç yapıyorum vitesle oynuyorum kontağı ters takıyorum çalışıyor bunu ayda 1 yapıyor nedendir ? Yedek anahtar yaptırdım onda yaşadığımı hatırlamıyorum anahtardan mıdır ?

Çok teşekkür ederim içimi dökmüş gibi hissettim verdiği tad, güven, koltuğa hakkıyla yaslaması olmasa elektronik bir araba olduğu için çekilecek dert değil (çilesi de başım üstüne, sadece elektronik olduğu için yaşına göre her daim problem çıkartması normal gibi) ama hem maddi hem görüntü olarak benim favorimdir, teşekkürler kafanızı şişirdim hakkınızı helal edin gece gece merak işte :)
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1-Bunlar sanziman hidrolik kontrol unitesi arizasi gibi. Hidrolik beyin de derler sanayide. Uzerindeki selenoidler vs revizyon gormeli. 1500-2000TL civari ama iyi bir ustaya yaptirmalisin. Zaten bunu herkes yapamaz, ozel cihazlarla yapilabilir ancak.

2-Ya aks ya da sanzimanin icindeki zannediyorum adi volan di. Bunlardan birinde problem var gibi duruyor.

3-Turbonun yaninda waste gate denen bir parca var. Turbonun devreye girmesi ve/veya cikisiyla alakali bir parca. Buna giden ince vakum hortumlari var. Bunlardan biri eskimis, yanmis veya uerinden cikmis olabilir. Bu yuzden turbo devre disi kalmis olabilir. Ya da vakum selenoidleri var bu hortumlarin diger tarafinda -akunun hemen solunda- bu da olabilir, gorev yapmiyordur belki.
Arac calismiyorken calisan fan konusunda bir fikrim yok.

6-Bu isaret ciktiginda arac eger turbo devre disiysa arac atmosferik oldugundan olabilir ve cekis cok dusuktur. Veya sanzimanda kaydirma varsa ondan da yapabilir, eger buysa buyuk ihtimalle titreme de bundandir. Eger boyleyse sanziman revizyon gormeli.

Bunlar kendi tecrubelerime gore yorumlarimdir. Kesin dogru olduklari konusunda tabiiki emin degilim. Insallah yardimci olabilmisimdir.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
sislere h3 sis ampülü bağlayın sabitleyin bi yere dursun. ampulu takılı zannedip uyarı vermeyi keser.
lastikçide bile akisleri kontrol ettirebilirsiniz.muhtemelen yamukluk vardır birinde.gaza yüklendiğinizde sarsıntıya sebep olur.
 

AVa12

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1-Bunlar sanziman hidrolik kontrol unitesi arizasi gibi. Hidrolik beyin de derler sanayide. Uzerindeki selenoidler vs revizyon gormeli. 1500-2000TL civari ama iyi bir ustaya yaptirmalisin. Zaten bunu herkes yapamaz, ozel cihazlarla yapilabilir ancak.

2-Ya aks ya da sanzimanin icindeki zannediyorum adi volan di. Bunlardan birinde problem var gibi duruyor.

3-Turbonun yaninda waste gate denen bir parca var. Turbonun devreye girmesi ve/veya cikisiyla alakali bir parca. Buna giden ince vakum hortumlari var. Bunlardan biri eskimis, yanmis veya uerinden cikmis olabilir. Bu yuzden turbo devre disi kalmis olabilir. Ya da vakum selenoidleri var bu hortumlarin diger tarafinda -akunun hemen solunda- bu da olabilir, gorev yapmiyordur belki.
Arac calismiyorken calisan fan konusunda bir fikrim yok.

6-Bu isaret ciktiginda arac eger turbo devre disiysa arac atmosferik oldugundan olabilir ve cekis cok dusuktur. Veya sanzimanda kaydirma varsa ondan da yapabilir, eger buysa buyuk ihtimalle titreme de bundandir. Eger boyleyse sanziman revizyon gormeli.

Bunlar kendi tecrubelerime gore yorumlarimdir. Kesin dogru olduklari konusunda tabiiki emin degilim. Insallah yardimci olabilmisimdir.

Vites sorunu Selenoidlerdendir denildi bulunduğum ilde anlayan olmadığı için yaptıramadım. Turbonun bir parçası çıkma olarak takıldı ama ne olduğunu tam bilmiyorum yapılırken ben yoktum 600tl parça tuttu sadece. Denge çubukları, amortisör takozları, 4 fren balatası, şanzuman yağı, aks keçesi yağ eksiltiyordu o değişti toplam 1.500tl tuttu ama araçta yakıt dahi düştü sevdim yani.Şuan memnunum şanzuman da hallolsa (titreme de şanzumana bağlıysa, yoksa titreme de çözülürse) deymeyin keyfime :)
sislere h3 sis ampülü bağlayın sabitleyin bi yere dursun. ampulu takılı zannedip uyarı vermeyi keser.
lastikçide bile akisleri kontrol ettirebilirsiniz.muhtemelen yamukluk vardır birinde.gaza yüklendiğinizde sarsıntıya sebep olur.
Rot balansa soktum araçı kışlıkları çıkartınca rot ta sıkıntı yoktu, balansı zaten yaptılar. bu akislerin kontrolü başka bir şekilde mi öğreniliyor ona göre söyleyeyim ustaya, teşekkürler.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Vites sorunu Selenoidlerdendir denildi bulunduğum ilde anlayan olmadığı için yaptıramadım. Turbonun bir parçası çıkma olarak takıldı ama ne olduğunu tam bilmiyorum yapılırken ben yoktum 600tl parça tuttu sadece. Denge çubukları, amortisör takozları, 4 fren balatası, şanzuman yağı, aks keçesi yağ eksiltiyordu o değişti toplam 1.500tl tuttu ama araçta yakıt dahi düştü sevdim yani.Şuan memnunum şanzuman da hallolsa (titreme de şanzumana bağlıysa, yoksa titreme de çözülürse) deymeyin keyfime :)

Rot balansa soktum araçı kışlıkları çıkartınca rot ta sıkıntı yoktu, balansı zaten yaptılar. bu akislerin kontrolü başka bir şekilde mi öğreniliyor ona göre söyleyeyim ustaya, teşekkürler.

söylemezsen bakmazlar akise
 
Üst