Merhaba arkadaşlar,
1.6 cdti 136hp dizel araç almayı düşenenler için bu araçtaki iki yılı aşkın deneyimimi paylaşmak istiyorum.
1.6 cdti 136hp lik B16DTH kodlu bu motor astra j ve k'da, insignia a ve b'de , zafira c, mokka ve meriva b'de kullanıldı. emisyon sınıfı euro 6.
Benimki 2016 model sedan j kasa, 136 hp b16th kodlu dizel motora, 6t45 kodlu otomatik şanzımana sahip ve edition+ donanımlı. 34bin kmdir kullanıyorum 77000km de...
ağutos 2017de 115lik astra j sedanımı verip üzerine de bir miktar fark ödeyerek bu aracı aldım. ilk şoku, aracı aldıktan bir ay sonra yetkili serviste bakımdan çıkarken marş basmamla tuhaf bir ses duyarak yaşadım. yetkili servisin olağan bir durum olduğunu söylemesi, arkadaşımın aracında duymam ve birkaç gün sonra da sesin kesilmesiyle rahat bir nefes aldım. Tabi bununla kalmadı dönem dönem bu ses tekrarladı. araştırarak aşağıdaki konuda bahsettiğim bilgilere ulaştım. https://www.opelim.net/threads/opel...bygr-ilk-calistrmada-ses-sorunu.137534/page-2
Böylece B16DTH kodlu motorun can sıkıcı bir karekteristik özellikliği olan ilk marşta zincir sesi ile tanışmış oldum.
Kışın gelmesiyle artık camlar kapalı kullanmaya başladığımda 40km hızı geçince ön taraftan bir uğultu geldiğini farkettim. bu konuyu araştırdım tabi, bu uğultu foruma da üye olmama vesile oldu. https://www.opelforum.net/threads/astra-j-1-6-cdti-active-select-40-55-km-arasinda-ugultu.482/
6t45 kodlu otomatik şanzıman normal hızlanma ile 15km hızda 2ye 25kmde 3e 40km hızda 4e 60km'de 5e 80km'de 6ya atıyor. Denediğim iki astra ve 1 insigniada da 4. viteste 40-50km hız aralığında bu sesi net biçimde duyarak
6t45 şanzımanın B16DTH motor ile kombinasyonu sonucu ortaya çıkan tuhaf bir karakteristik özelliğini de böyle öğrendim...
benim aracımda (136hp dizel otomatik) start/stop yok. fabrika yakıt verisi şehiriçi 6.4lt/100km
şehir dışı 4.3lt/100km .
aynı motorun manuellerinde s/s var ve değerler şehiriçi 4.7lt/100km
şehir dışı 3.9lt/100km.
90la gidince şehir dışı fabrika verisinin altında bir tüketim elde edilebiliyor.
120km hızda seyrederken devir saati 2000devirin altında kalıyor. Düz yolda bu hızla seyredildiğinde ortalama yakıt tüketimi 5lt/100km civarında oluyor.
şehir içinde aracın tadına varayım biraz sportif kullanayım derseniz 8ltyi aşabilirsiniz
Bu arada gösterge ile gerçek ölçüm arasında %5 ila %15 oynama oluyor. Göstergeler eksik gösteriyor.
Gerçek tüketim değerlerim.
Gaza (gereksiz) fazla yüklenmeler kurum birikimini aşırı hızlandırır ve
kurumları yakmak için dpf temizliği daha sık devreye girer. Bu şekilde kullanımdan dolayı tüketim zaten artmışken sık dpf temizliğinden dolayı daha da artar.
Aman tasarruf ettireyim deyip sürekli 2000 devir altında kullanırsanız yine dpf temizliği sıklaşır yine tüketim artar. şehir dışı da buna dahil. mesela geçen eylülde 200km şehir dışı yol yaptım sabit 110km/h ile, şehir içinde de bu tasarruf eğilimini devam ettirdim. iki gün üst üste dpf temizliği gördüm. aldığımdan beri dpf temizliği rekoruydu bu...
yazın havaların da sıcak olmasıyla sürüş esnasında kurum yakacak ısıya kolay ulaşıldığından dpf temizliği hiç olmuyor.
dpf temizliği öncesi hafif bir titreme başlar direksiyondan net hissedilir. eğer tasarruflu sürmeye devam ederseniz bunun sonunda araç pasif kurum temizliği yapar. Biraz daha canlı kullanırsanız (çok abartmadan 2000-2500 devir aralığında, otomatiklerde manuele alıp bir düşük viteste gidilebilir.) dpf temizliği görmeden atlatırsınız. çok abartırsanız da kurum oluşur sonuç yine pasif temizlik olur.
Ayda en az bir kez 2000 devir üzeri 125-130 km/h ile 100-200km şehrdışı yol yapınca, ve şehir içinde de deviri çok fazla 2000 devir altına düşürmeyince, şehir içinde7,2-7,7 olan yakıt tüketimi 6,3-6.8lt lere kadar düşüyor. (uzun yol bitminde sıfırlıyorum, şehir dışını katmadan sadece şehiriçi kullanım...)
bir dpf temizliği havalar çok soğuk değilse yaklaşık 5dk sürer. Kışın 15dk geçmesine rağmen bitmeyene de denk geldim. Dpf temizliği esnasında devir 1000 civarına yükselir, motorun sesi bir tuhaf olur, araba deli gibi mazot içer egzos kurumları yakmak için bayağı bi ısınır, aşağı inip aracın etrafında dolaştığınızda egzostaki ısı artışını farkedersiniz, yakıt ortalamanız duruma göre 0,1-0,5lt/100km artar. ben bugüne kadar dpf temizliği bitmeden 1 ya da2 kez stop etmek zorunda kaldım. bitmesini beklemeniz yararınıza olacaktır.
bu b16dth motorlu otomatik astra j için benim tanımlamam şu;
bu araba durmak için değil gitmek için yapılmış.
ben bu arabayla mümkün olduğunca yoğun trafiğe girmem. açarım google haritaları trafiğe bakarım gerekirse 2km uzatırım yolumu boş yoldan giderim. s/s olmayınca, ne kadar çok dur-kalk, sıkışık trafik o kadar çok yakıt tüketimi, o kadar çok titreşim o kadar çok dpf temizliği.... dur kalk şanzumana da yaramaz.
6. viteste 120 km hızla giderken gaza yüklenirseniz 5. vitese çeker. Aynı durumda gaza biraz fazla yüklenirseniz 4.vitese çeker ve araç kısa sürede 200km/h lere çıkar. 320nm tork ara hızlanmalarda ve rampalarda insanın yüzünde bir tebessüm oluşturur. 1.6 dizellerin en performanslısıdır (ben aldığımda öyleydi, hala öylemi bilmem). Yaktığı yakıtın hakkını verir. Bir kaç dci,tdci ve tdi'nin kaşıntısını almışlığım olmuştur.
Düz yolda ya da rampada tespih tanesi gibi dizilmiş 6-7 tane aracı tereddütsüz sollayabilirsiniz. Derdiniz hızlanmak değil ama karşıdan araç gelir endişesiyle gaza basar ve farketmeden hızınızın 100'den 150'ye çıktığını görebilirsiniz.
Ancaak bu durum aracın hızını aldığı daha çok otoban, duble yol ya da çok virajlı olmayan yollarda geçerli. Önünüzde durmakla yürümek arasında terredütlü bir şekilde ilerleyen bir araçla birlikte viraj+rampaya girerseniz hızınız da 40-50 km altına düşerse astra j'nin ağır kasası insanın cesaretini kırabiliyor.
Ben bu aracı alırken sadece 136 hp cdti motora odaklanmıştım. Otomatik şanzıman olmazsa olmaz değildi benim için. Araca bakmaya gittiğimde içerisine geçtim ve otomatik olduğunu gördüm, sürpriz oldu. Otomatik şanzımanın rahatlığı (6,4lt/100km), manuelin ekonomisi (4.7lt/100km) seçim sizin... Şu an düşündüğümde ne otomatikten vazgeçebiliyorum ne de düşük yakıt tüketim değerlerinin cazibesinden kendimi alabiliyorum. Bir de şu var benim bagaja ihtiyacım yok ve imkanlarım müsait derseniz Astra K'nın 136hp dizel otomatiğinde de Start /Stop var ve tüketim değerleri (4,6/4,4lt/100km). Benim bagaja ihtiyacım var imkanım zaten var derseniz insignialara bakabilirsiniz...
Eksiğim varsa tamamlayın, kusurum varsa düzeltin lütfen...
Allah herkesin gönlüne göre versin, benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi ve herkesin gönlüne göre bir araca sahip olması dileği ile...
1.6 cdti 136hp dizel araç almayı düşenenler için bu araçtaki iki yılı aşkın deneyimimi paylaşmak istiyorum.
1.6 cdti 136hp lik B16DTH kodlu bu motor astra j ve k'da, insignia a ve b'de , zafira c, mokka ve meriva b'de kullanıldı. emisyon sınıfı euro 6.
Benimki 2016 model sedan j kasa, 136 hp b16th kodlu dizel motora, 6t45 kodlu otomatik şanzımana sahip ve edition+ donanımlı. 34bin kmdir kullanıyorum 77000km de...
ağutos 2017de 115lik astra j sedanımı verip üzerine de bir miktar fark ödeyerek bu aracı aldım. ilk şoku, aracı aldıktan bir ay sonra yetkili serviste bakımdan çıkarken marş basmamla tuhaf bir ses duyarak yaşadım. yetkili servisin olağan bir durum olduğunu söylemesi, arkadaşımın aracında duymam ve birkaç gün sonra da sesin kesilmesiyle rahat bir nefes aldım. Tabi bununla kalmadı dönem dönem bu ses tekrarladı. araştırarak aşağıdaki konuda bahsettiğim bilgilere ulaştım. https://www.opelim.net/threads/opel...bygr-ilk-calistrmada-ses-sorunu.137534/page-2
Böylece B16DTH kodlu motorun can sıkıcı bir karekteristik özellikliği olan ilk marşta zincir sesi ile tanışmış oldum.
Kışın gelmesiyle artık camlar kapalı kullanmaya başladığımda 40km hızı geçince ön taraftan bir uğultu geldiğini farkettim. bu konuyu araştırdım tabi, bu uğultu foruma da üye olmama vesile oldu. https://www.opelforum.net/threads/astra-j-1-6-cdti-active-select-40-55-km-arasinda-ugultu.482/
6t45 kodlu otomatik şanzıman normal hızlanma ile 15km hızda 2ye 25kmde 3e 40km hızda 4e 60km'de 5e 80km'de 6ya atıyor. Denediğim iki astra ve 1 insigniada da 4. viteste 40-50km hız aralığında bu sesi net biçimde duyarak
6t45 şanzımanın B16DTH motor ile kombinasyonu sonucu ortaya çıkan tuhaf bir karakteristik özelliğini de böyle öğrendim...
benim aracımda (136hp dizel otomatik) start/stop yok. fabrika yakıt verisi şehiriçi 6.4lt/100km
şehir dışı 4.3lt/100km .
aynı motorun manuellerinde s/s var ve değerler şehiriçi 4.7lt/100km
şehir dışı 3.9lt/100km.
90la gidince şehir dışı fabrika verisinin altında bir tüketim elde edilebiliyor.
120km hızda seyrederken devir saati 2000devirin altında kalıyor. Düz yolda bu hızla seyredildiğinde ortalama yakıt tüketimi 5lt/100km civarında oluyor.
şehir içinde aracın tadına varayım biraz sportif kullanayım derseniz 8ltyi aşabilirsiniz
Bu arada gösterge ile gerçek ölçüm arasında %5 ila %15 oynama oluyor. Göstergeler eksik gösteriyor.
Gerçek tüketim değerlerim.
Gaza (gereksiz) fazla yüklenmeler kurum birikimini aşırı hızlandırır ve
kurumları yakmak için dpf temizliği daha sık devreye girer. Bu şekilde kullanımdan dolayı tüketim zaten artmışken sık dpf temizliğinden dolayı daha da artar.
Aman tasarruf ettireyim deyip sürekli 2000 devir altında kullanırsanız yine dpf temizliği sıklaşır yine tüketim artar. şehir dışı da buna dahil. mesela geçen eylülde 200km şehir dışı yol yaptım sabit 110km/h ile, şehir içinde de bu tasarruf eğilimini devam ettirdim. iki gün üst üste dpf temizliği gördüm. aldığımdan beri dpf temizliği rekoruydu bu...
yazın havaların da sıcak olmasıyla sürüş esnasında kurum yakacak ısıya kolay ulaşıldığından dpf temizliği hiç olmuyor.
dpf temizliği öncesi hafif bir titreme başlar direksiyondan net hissedilir. eğer tasarruflu sürmeye devam ederseniz bunun sonunda araç pasif kurum temizliği yapar. Biraz daha canlı kullanırsanız (çok abartmadan 2000-2500 devir aralığında, otomatiklerde manuele alıp bir düşük viteste gidilebilir.) dpf temizliği görmeden atlatırsınız. çok abartırsanız da kurum oluşur sonuç yine pasif temizlik olur.
Ayda en az bir kez 2000 devir üzeri 125-130 km/h ile 100-200km şehrdışı yol yapınca, ve şehir içinde de deviri çok fazla 2000 devir altına düşürmeyince, şehir içinde7,2-7,7 olan yakıt tüketimi 6,3-6.8lt lere kadar düşüyor. (uzun yol bitminde sıfırlıyorum, şehir dışını katmadan sadece şehiriçi kullanım...)
bir dpf temizliği havalar çok soğuk değilse yaklaşık 5dk sürer. Kışın 15dk geçmesine rağmen bitmeyene de denk geldim. Dpf temizliği esnasında devir 1000 civarına yükselir, motorun sesi bir tuhaf olur, araba deli gibi mazot içer egzos kurumları yakmak için bayağı bi ısınır, aşağı inip aracın etrafında dolaştığınızda egzostaki ısı artışını farkedersiniz, yakıt ortalamanız duruma göre 0,1-0,5lt/100km artar. ben bugüne kadar dpf temizliği bitmeden 1 ya da2 kez stop etmek zorunda kaldım. bitmesini beklemeniz yararınıza olacaktır.
bu b16dth motorlu otomatik astra j için benim tanımlamam şu;
bu araba durmak için değil gitmek için yapılmış.
ben bu arabayla mümkün olduğunca yoğun trafiğe girmem. açarım google haritaları trafiğe bakarım gerekirse 2km uzatırım yolumu boş yoldan giderim. s/s olmayınca, ne kadar çok dur-kalk, sıkışık trafik o kadar çok yakıt tüketimi, o kadar çok titreşim o kadar çok dpf temizliği.... dur kalk şanzumana da yaramaz.
6. viteste 120 km hızla giderken gaza yüklenirseniz 5. vitese çeker. Aynı durumda gaza biraz fazla yüklenirseniz 4.vitese çeker ve araç kısa sürede 200km/h lere çıkar. 320nm tork ara hızlanmalarda ve rampalarda insanın yüzünde bir tebessüm oluşturur. 1.6 dizellerin en performanslısıdır (ben aldığımda öyleydi, hala öylemi bilmem). Yaktığı yakıtın hakkını verir. Bir kaç dci,tdci ve tdi'nin kaşıntısını almışlığım olmuştur.
Düz yolda ya da rampada tespih tanesi gibi dizilmiş 6-7 tane aracı tereddütsüz sollayabilirsiniz. Derdiniz hızlanmak değil ama karşıdan araç gelir endişesiyle gaza basar ve farketmeden hızınızın 100'den 150'ye çıktığını görebilirsiniz.
Ancaak bu durum aracın hızını aldığı daha çok otoban, duble yol ya da çok virajlı olmayan yollarda geçerli. Önünüzde durmakla yürümek arasında terredütlü bir şekilde ilerleyen bir araçla birlikte viraj+rampaya girerseniz hızınız da 40-50 km altına düşerse astra j'nin ağır kasası insanın cesaretini kırabiliyor.
Ben bu aracı alırken sadece 136 hp cdti motora odaklanmıştım. Otomatik şanzıman olmazsa olmaz değildi benim için. Araca bakmaya gittiğimde içerisine geçtim ve otomatik olduğunu gördüm, sürpriz oldu. Otomatik şanzımanın rahatlığı (6,4lt/100km), manuelin ekonomisi (4.7lt/100km) seçim sizin... Şu an düşündüğümde ne otomatikten vazgeçebiliyorum ne de düşük yakıt tüketim değerlerinin cazibesinden kendimi alabiliyorum. Bir de şu var benim bagaja ihtiyacım yok ve imkanlarım müsait derseniz Astra K'nın 136hp dizel otomatiğinde de Start /Stop var ve tüketim değerleri (4,6/4,4lt/100km). Benim bagaja ihtiyacım var imkanım zaten var derseniz insignialara bakabilirsiniz...
Eksiğim varsa tamamlayın, kusurum varsa düzeltin lütfen...
Allah herkesin gönlüne göre versin, benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi ve herkesin gönlüne göre bir araca sahip olması dileği ile...