6 günlük 1.6 cdti insignia deneyimim

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
aracımı alalı altı gün oldu şimdi değerlendirme zamanı :) ,öncelikle eski aracım astra j 1.6 t ile karşılaştıracağım ,biliyorum aynı sınıf değiller ama 5 sene kullandığım araçla arasındaki farkları anlatmam daha doğru olur benim açımdan.İnsignia öncelikle konfor ve sessizlik olarak astradan çok daha iyi ki astrada 17 jant vardı insigniamda 19 jant ve 40 yanak var buna rağmen çukur ve kasislerden daha yumuşak geçiyor,koltuklar astaramda olduğu gibi vücudu sarıyor ve viraj alırken sizi daha güvende hissettiriyor birde şoför ve yolcu koltuğunda baldır desteği ve öne arkaya hareket eden kafalıklar varki insana evdeki rahat tv koltuklarını aratmıyor :),sessizlik konusuna gelince astram yanımdan araç geçtiğinde veya çok yüksek sesle yanında konuşulduğunda sesi içeri alıyordu ama insigniada bu durum yok sessiz ve rahat bir seyehat garantili :good: ,motor sesi ilk startta az bir tıkırtı olarak var ama 5 dk içinde o ses gidiyor ve yerine turbonun tatlı tübülans tınısı kalıyor,yol tutuşu olarak en az her virajda 40 km lik fark var yani her viraja +40 km hızla gire biliyorum astraya göre.motor karşılatırmam biraz adaletsiz olacak biri benzinli diğeri dizel ,astrada güç 2200 dd da aniden patlayarak geliyordu ve araç kafa atarak ileri atlıyordu ,insigniamda ise güç herdaim ayğımın altında yani gaza basınca öyle delirerek giden bir araç yok bir lokomotif gibi sürekli devam eden lineer bir güç çıkışı var ve arkadan sürekli itiliyormuşsunuz gibi hissetmenizi sağlıyor,en büyük çekincem olan ara hızlanmada ise araç hiç tereddüt etmeden daha büyük bir tork vermek için en yüksek torku vereceği vites ve devir bandına geçip hızlanıyor.gelelim yakıt tüketimine 6 günde 350 km ye yakın yol yaptım bunun 250 km si uzun yol ki 120-140 km bandında bir hızla alındı geri kalan 100 km ise şehir içi ki ne şehir içi 4 km lik bir parkur İstanbulun ara sokaklarındaki sıkışık trafik gibi 18-20 km hız ve dik yokuş çıkışı olan bir güzergah ,işte tüm bu destinasyonun ortalama tüketimi 8,4 lt sadece şehir içi tüketimi 9,2 lt ,bazılarınıza çok gelebilir ama şöyle bir örnek vereyim astramla aynı şartlarda ilk senemde 17 lt gibi bir ortalamam vardı ,tahminim ilk bakımdan sonra bu değer şehir içi aynı güzergahta 8 lt yi geçmez.şimdi aracın kötü yönlerini anlatayım ilk olarak yakıt lokurtusu evet arkadaşlar malesef araçta dalga kıran yok ve yakıt tankı lokurtusu çekiyorsunuz ,ben bu durumu ilk bakımda hallettirmeye çalışacağım,ikinci olarak araçla beraber gelen goodyear eagle f1 asymmetric 2 lastikleri yol tutuşu olarak iyi konforlu ama çok sesli çalışıyor yani araç içinde sürekli bir uğultu var yani lastik sesini çok veriyor,evet işin özü bu fiyata bu sınıf alına bilecek en iyi araç.
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Yakıtın şuan için yüksek geldi bana. Bakalım ne kadar düşecek tecrübelerini takip edeceğim buradan
 

hsn_gok

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun aracınız bnde de aynısı war bn yakıt olarak memnumum.. Sehir içi köprü trafiginde kullandım
e549acbad0b9d1af110260ac8d57eaf3.jpg
77955ad18c6e0446a97fc263adb12071.jpg



Keep Calm and DSC Off [emoji6]
 

mustafa_atr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Haz 2015
Mesajlar
214
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Hayirli olsun yeni araciniz. İnsignia ile virajlara daha hizli girebildiginizi yazmissiniz, astranin yol tutusunun daha iyi olacagini dusunuyordum ben hem kasa daha hafif hem de suspansiyonlari daha sert oldugundan.
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
evet arkadaşlar araç ilk başta çok yakıyormuş gibi geliyor ama güzergahı görseniz gayet doğal gelir,yol tutuşu olarak astradan daha oturaklı ve lastikler 245 taban onun etkiside büyük :)
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
24 saat insignia testi için abim almıştı 1.6 cdti otomatik test aracını. Ben de 1 saat kadar kullanmıştım.

Astra ile arada çok fark var. Birçok açıdan abisi olduğunu hissettiriyor Insignia.
Öncelikle sürüş pozisyonu, koltuğun konumu, göstergeler neredeyse şu ana kadar bindiğim en iyilerden biriydi. Bir araçta bir şeyle fazla uğraşmıyorsanız demek ki, onu çok içgüdüsel ve iyi yapmışlar demektir. Arabaya binip ayarlarımı yapmam heralde 30 saniye filan sürdü.
Deri koltuklar biraz sertti. Rahatsız etmedi, ama uzun dönem kullanımda nasıl olur bilemiyorum.

Motor gayet başarılı. AS şanzımanın kalibrasyonu iyileştirilmiş, geçişler daha hızlı, daha çabuk karar veriyor. Ama yine de güç kaybını hissettiriyor. Manuel vitesle daha tüketim daha da düşük olur ve performans çok daha iyi olur.

Yol tutuş, ray üzerinde gidiyor tabirini hak ediyor. Direksiyon biraz daha iyileşmiş. Yine çok geri bildirimi iyi olan, hisli bir direksiyon değil (artık bu tip direksiyonlar hayal) sertlik ayarı çok kararında, ön aksla daha bağlantılı hissettiriyor Astra J'ye göre.

19 inç lastikler çok fazla uğultu yapıyordu. Kesinlikle bu lastikle almak istemezdim. Araçta Flexride olduğu için 19 inç gelmiş olabilir. Bu arada Flexride'ın kayda değer bir farkını hissetmedim. Sport'ta gaz tepkileri daha çabuktu, direksiyon bir nebze daha sertti. Ama Tour modunda süspansiyon sistemi çok fazla yumuşamadı. Fiyatını ve özel sipariş için bekleme süresini düşününce benim açımdan gereksiz bir donanım oldu gözümde. (Astra'yı alırken Flexride alsam mı diye çok tereddüt etmiştim.)

Motor sesi yalıtımı ve kabin yalıtımı çok güzel. Ancak otoyolda rüzgar sesini bir miktar alıyor. YAn aynalardan kaynaklı bu durum.
Malzeme kalitesi mükemmel değildi ama sırıtan bi yer gözüme çarpmadı. Kullanılan plastik ve yarı deri kaplamalar çok yumuşak değil, hatta biraz sert denebilir ama çok sıkı bir şekilde uyumlu olarak yerleştirilmiş. Sırıtmıyordu.
Sol aynaya bakan havalandırma ızgarasının oralardan az bir tıkırtı sesi dışında araçta zırıldayan, tıkırdayan bir yer görmedim. Torpidonun içi kadifemsi bir malzeme ile kaplıydı. Bu çok iyi birşey. ORaya koyulan eşyaların tıkırtı yapmasını, sağa sola kaymasını azaltıyor.

Ön konsoldaki dokunmatik ekranları çok kurcalamadım ama pek beğenmedim. Dokunmatiği hassas gelmedi. Ya da ben kısa sürede beceremedim huyunu suyunu öğrenmeyi.

Afl, sellektör hızı dışında gayet iyiydi her zamanki gibi.
Ses sistemini pek kurcalamadım. Ses gelsin yeter seviyesinde bir kullanıcı olduğum için o konuda pek kayda değer yorum getiremiyorum :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun aracınız bnde de aynısı war bn yakıt olarak memnumum.. Sehir içi köprü trafiginde kullandım

Hatırlatma;
18- Profil bilgilerinde gerçek ad ve soyadlarını belirtmeyen üyeler öncelikle uyarılacak, durumun devamında üyelikleri ihraç edilecektir.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Sırasıyla aşağıdaki işlemleri yapman yeterli.


WE3dp8.jpg
 

Ekli dosyalar

  • WE3dp8.jpg
    WE3dp8.jpg
    59 KB · Görüntüleme: 18

hsn_gok

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
İphone dan Tapatalk programı kullanıyorum.. Bmwarea ve Audi TurboFSI forumlarınıda burdan takip ediyorum.. Tapatalk icin bu opelim.net güncellemesi yok heralde.. Yine de yardım icin tesekkür ederim


Keep Calm and DSC Off [emoji6]
 
Üst