Buhar Tamponu

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar;

Buhar tamponu diye birşey duydum. Bunun nedemek olduğunu biliyor musunuz? Şöyleki twinport motorlarda özellikle astra classiclerde motor ısındıktan sonra aracı stop edip 10 ile 50 dak arasında tekrar araca geri dönüp çalıştırmaya kalktığınızda araç boğuluyormuş gibi veya akü bitmiş gibi çalışıyor, ya marş süresi uzuyor ya da araç çalışmıyor ve ikinci marşı istiyor. Bu çözümünü aracın tüm ışıklarının sönmesini bekledikten sonra hararet göstergesinin motorun son sıcaklığına gelmesini bekleyerek ( motorun tam olmasa kısa sürede soğuduğu noktaya kadar) ,ki bu süre ışıkların sönmesinden sonra 2 sn, marşa basmak olarak bulduk. Bulduk diyorum aynı araca sahip 3 arkadaşım da bunu yaşıyor. Emin olun hepimiz İstanbul'da oturuyoruz ve basınç ya da aşırı soğuk havalar buna etken değil. Araçların hepsi 2007-2008 model ve ne bir radar ın yanındayız ne de radyo istasyonun yanında..Yakıt konusunda da seçici ve dikkatliyiz..

Acaba bu buhar tamponu denilen terimin bunla ilgili olabilir mi? Sanırım benzinin buharlaşması ile oluşan hava boşlukları ile ilgili birşey olduğunu biliyorum..

Saygılar..
 

mhakkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
1,419
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
daha önce bu problem ilk çalışmadan sonra stop edip tekrar çalıştırınca araba geç çalışıyo diye geçmişti.
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buhar Tamponu:

Benzinin depodan çıktıktan sonra geçtiği yerlerde, buharlaşmasıyla boşlukların yahut kabarcıkların meydana gelmesi halidir. Yakıt pompasının, boruların fazla ısınmasıyla benzin içeride buharlaşarak boşluklar meydana getirecektir. Benzin uçuculuğunun çok olması, buhar tamponunun çoğalmasına sebep olur. Ayrıca, hava sıcaklığının yüksek olması, otomobili fazla yük altında kullanmak, soğutma donanımının arızalı oluşu ve yükseklerde hava basıncının azalması buhar tamponunu arttıran sebeplerdendir.

Buhar tamponu aşırı değilse, motorun teklemesine ve sıcak olduğu zaman güç çalışmasına sebep olacaktır. Aşırı buhar tamponu; çalışmakta olan motoru durduracağı gibi, buhar tamponunun meydana geldiği kısım soğutularak içerdeki buhar yoğunlaştırılmadıkça motoru tekrar çalıştırılamayacak duruma da sokabilir.


Ustalar araştırdık böyle birşeymiş nedersiniz var mı böyle bir durum astra ları etkileyen? Özellikle twinport motorları.
 

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ustalar şuna bir yorum yapsanız öyle mutlu olacağım ki? Motor Sıcakken tek marşta almama problemi yüzünden arkadaşım 2 aylık astra classic 1.6 NB full 2008 aracını 25bin YTL ye bugün sattı. ( 31bin ytl diye duydum sıfırını).. :(
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bizim astrada ecotech motor var ama bunu ilk kez duydum bence başka birşeydendir
 

Vladimir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
3,110
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben daha önce duymuştumda aracın çalışmamasına kadar gidebileceğini bilmiyordum ilginç bi olay
 
Üst