Astra j 1.6 115 bg kullanıcı yorumları

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,469
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,
Astra j 1.6 115hp almayı düşenenler için bu araçtaki 15 aylık deneyimimi paylaşmak istiyorum.

Öncelikle edition astra j’nin baz donanımı, edition plus’ta edition’a ilaveten sis farı, alaşım jant ve deri direksiyon var. Benimki sedan kasa ve edition+ donanımlıydı.

Aracın teybi cd 300, cd’den mp3 çalabiliyor ve aux girişi var. Multimedya düşünürseniz bayide takılacak cihaz necvox marka olacaktır. Piyasadaki muadil cihazların inceleme videolarını izleyin, piyasada çok daha ucuza çok daha iyi cihazlar mevcut. benim gibi janjanlı isimlere kanmayın, intellilink 600 değil mi diyorum satış temsilcisine, platinyum paket diyor, ben de ne bileyim atlayıveriyorum, platinyum değerli bir element sonuçta :). Sonuç wince’li necvox platinum 1033.

Özenli kullanımda (yol bilgisayarı) ş.içi fabrika değeri olan 8.3 lt/100km değerini çoğu kez elde ettim, tabi bu değeri yakalamak sabır istiyor. Normal kullanımda bu değer biraz artabiliyor. Şehir dışı kullanımda (yol bilgisayarı) ort hız 100km/saat ile ortalama tüketimim 5.9lt.
20170626_224506-min.jpg
Genel ortalamam (gerçek ölçüm) 8,86 lt/100km lpg ve 1,42lt/100km benzin. Çoğu zaman istasyonu ya da fiyatı beğenmeyip, lpg almadan benzinle gezdiğimi de göz önünde bulundurursak çok yaktığı söylenemez.
20180207_151741.png
120km ve üstü hızlarda ş.içi yakıt tüketimine yaklaşıyor. Ş.dışı fabrika verisi olan 5.1lt/100km muhtemelen 90km/h civarı ortalama ile ölçülmüştür.

3000d/dk'da 117km hızda seyredebiliyor, bu hızlardan sonra 6. Vitesi istercesine, motor sesi artıyor, ama araç 5 vitesli. Sollamaya çıkacaksanız, araç ağır olduğu için 2 vites birden küçültmeniz gerekiyor. 2 vites küçülttüğünüzde sakin sakin 2000devirde giden araç devirin 3500'ün üzerine çıkmasıyla adeta şahlanıyor (aracın en sevdiğim yanı).

Rampalarda pek şahlandığı söylenemez ama performası fena değil. Aşırı dik rampalarda doğal olarak vites düşürmek gerekiyor. Bahsettiğim dik rampa tek gidiş geliş aracın hızını alabileceği kadar düzlük bulunmayan, köy yolu diyebileceğimiz ve şehir içinde sokak aralarında denk gelinebilecek yokuşlar... Ama araç hızını aldığı müdettçe hiçbir rampaya bana mısın demeyecek bir motor 1.6 115hp...
Bir örnek verecek olursak Tarsus-Adana-Gaziantep otobanında nurdağı tırmanışı vb. başka rampalarda 120-130km/h hızlarda hız sabitlemede hız göstergesi milim oynamıyor. Düz yolda da zaten 220 230 km'lere çıkabiliyor... Ben o hızlara çıkmadım ama çıkan tanığım var...

Bu arada aracın performansını en iyi gösterdiği vites 4 bana göre. Yeterli düzeyde bir performans sunuyor.

Yakıtına benzinle katlanmak mümkün olmadığı için lpg öneriliyor, opel bayilerinde de sıfır araçlara montaj yapıldığı söyleniyor ve bayi tarafından (satış sürecinde!) lpg sebebiyle garantinin etkilenmediği belirtiliyor. Ama opel bayisi aslında lpg montajı yapmıyor, anlaşmalı olduğu lpg bayisine aracı gönderiyor, orada montajı yapılıp geri geliyor, proje, ruhsata işletme, plaka opel bayisine ait. Araç yalandan bir yıkanıyor ve tarafınıza teslim ediliyor içinin tozuyla.

Aldıktan sonra yetkililiği tartışılacak birinin imzaladığı garanti belgesi adı altında antetsiz kötü bir a4 kağıdı veriyorlar elinize, işte olay orada kopuyor.

Opel bayisince verilen garanti belgesinde; lpg'den kaynaklanan sorunlarda montajı yapan lpg bayiinin 2 yıl ya da 100.000km sorumlu olduğu, geri kalan kısımlardan da lpg'siz araç alımındaki gibi opel servisinin sorumlu olduğu belirtiliyor.

Tüm lpg firmaları zaten bu garantiyi 1000-1500TL daha düşük fiyata veriyorken, hele bir de benim gibi opel bayinden lpg montajlı şekilde aldığınız araç lpg elektrik bağlantı hatasından kaynaklı otobanda 140km hızla seyrederken stop edebiliyorsa (büyük bir kaza olabilirdi, sakat kalabilirdik, ölebilirdik. Usta akünün yanındaki sigorta kutusunu açtı aracı pc ye bağladı, "hmm yanlış bağlamışlar" dedi sanki başkası bağlamış gibi ve bağlantıyı düzeltti.) bayide lpg montajının pek te esprisi kalmıyor.

38lt’lik (max 30lt alır, zorlatmayın, şamandırası bozulur) simit lpg tankı stepne yerine montelendikten sonra bagaj tabanı xps köpük döşenerek yaklaşık 5cm yükseltiliyor ve stepnemizde geriye kalan yükleme alanının bir köşesinde kendine yer buluyor. Benim montajımı yapan arkadaşlar çok yoğun!! olduğundan köpük döşeyememiş ve sayın!! satış temsilcim de bunu göstere göstere aracı teslim etmişti. Kendim 2 tabaka xps alıp döşemiştim.

Ben brc kullandım, memnundum, ama bir arkadaşım ısrarla landirenzo diyordu bu araç için, performans daha iyiymiş.

Lpg ile ilgili son birşey daha söyleyeyim, subap yakma olayları var bir zaman sonra. 25.000km de yakan da duydum, 70.000de yakan da, 110.000km olup yakmayan da... zaten yerli üretim çelik subap takılıyor 1-2000TL civarında masrafla... ben de bu bilinçle almıştım aracı...bunu geciktirmek ya da belki hiç yaşamamak sizin elinizde, lpg’de aracı çok sıkıştırmazsanız (uzun süre yüksek devirde kullanmak) , ilk bir ay 3000 deviri geçmedim lpgde ama lpg servisinde aracımı 3000devirden sonra piston basıncı bilmem ne kadar barı geçince %20 yada 40 ( hatırlamıyorum) benzin kullanacak şekilde programlattıktan sonra cıvıttım:)

Opel bayilerinin indirim yerine teklif ettiği park sensörü, karter koruma, boya koruma gibi seçenekleri hiç düşünmeyin, indirim yaptırın bu sizin karınıza olur. Hele boya koruma hiç yaptırmayın, yıkamacı serviste hediye boya koruma yapılan araca, bu arabada boya koruma varsa ben senin aracını 100 kere bedava yıkarım demişti :) Taktıkları park sensörü de orjinal değil.

Son olarak ta orjinal olmayan park sensörünü inatla orjinalde yeri burası deyip arka tamponun altındaki siyah kısıma taktırmayın, sapıtır arada...

Benim aklıma gelenler bunlardan ibaret, bu aracı düşünenlere yol göstermesi dileği ile...
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Astrayı almadan önce de çok okudum şu sübap eritme olayını kafa tam allak bullak oluyor. 17binde takılmış LPG şu an 50bin kmyi geçti çok şükür şimdilik bir sıkıntı yok lpgyle ilgili.
Bekliyoruz bakalım sahiden var mı bu olay varsa da Insignia mı Astra mı.
1.4t için sübaplar çelik deniyor 1.6 Astra j kesin olarak magnezyum alaşımlı mı yoksa çelik mi onu da göreceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
GM aynı motoru Chevrolet Cruze'da kullanıyor. Biz 2011 sıfır araca Lovato marka lpg taktırdık ve 2 senede 110bin km ye gelene kadar 2 kere çelik subap eritti. Dediğiniz gibi bu lpg'de aracı yüksek performanslı kullanmaktan kaynaklanıyor. Otomatik vites aracı istanbul trafiğinde müşteriye yetişmek için kullanısanız sonuç bu oluyor :)
Lpg taktırdiysaniz aracı performanslı kullanmayın, motor yağını sürekli kontrol edin, yüksek etkili yağ katkısı kullanın ve Aracı arada mutlaka benzinde kullanın (yüksek devirlerde).

Keyifli sürüşler..
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
GM aynı motoru Chevrolet Cruze'da kullanıyor. Biz 2011 sıfır araca Lovato marka lpg taktırdık ve 2 senede 110bin km ye gelene kadar 2 kere çelik subap eritti. Dediğiniz gibi bu lpg'de aracı yüksek performanslı kullanmaktan kaynaklanıyor. Otomatik vites aracı istanbul trafiğinde müşteriye yetişmek için kullanısanız sonuç bu oluyor :)
Lpg taktırdiysaniz aracı performanslı kullanmayın, motor yağını sürekli kontrol edin, yüksek etkili yağ katkısı kullanın ve Aracı arada mutlaka benzinde kullanın (yüksek devirlerde).

Keyifli sürüşler..
Cruzedaki motor kodu hangisiydi ve çelik sübapın maliyeti ne oldu size
 

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Cruzedaki motor kodu hangisiydi ve çelik sübapın maliyeti ne oldu size

Motor kodunu hatırlamıyorum. GM 1.6 16V Ecotec benzinli motor :) maliyeti subap+rektifiye+işçilik 1200tl diye hatırlıyorum :) 3 seneden fazla oldu aracı satalı..
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Motor kodunu hatırlamıyorum. GM 1.6 16V Ecotec benzinli motor :) maliyeti subap+rektifiye+işçilik 1200tl diye hatırlıyorum :) 3 seneden fazla oldu aracı satalı..
1200tl ile yırtıyorsak sorun yok zaten LPG onu çoktan amorti etti :)
 

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
1200tl ile yırtıyorsak sorun yok zaten LPG onu çoktan amorti etti :)

Tabi bu o zamanın fiyatı :) parçalar kaç tl oldu işçilik kaç tl oldu yeniden sormak araştırmak lazım..
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,469
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Astrayı almadan önce de çok okudum şu sübap eritme olayını kafa tam allak bullak oluyor. 17binde takılmış LPG şu an 50bin kmyi geçti çok şükür şimdilik bir sıkıntı yok lpgyle ilgili.
Bekliyoruz bakalım sahiden var mı bu olay varsa da Insignia mı Astra mı.
1.4t için sübaplar çelik deniyor 1.6 Astra j kesin olarak magnezyum alaşımlı mı yoksa çelik mi onu da göreceğiz.
Hiç kafanızı yormayın hepi topu 2000tl'dir, 3000tl olsa ne yazar? siz tasarrufun alâsını yapıyosunuz yakıt anlamında. Lpg 100km'de 20tl tasarruf ettirse size 50.000km'de 10.000tl yapar. 50.000km'de 1 kere yaksanız yine 7000tl kârdasınız. Ki biraz dikkat ederseniz belki hiç yakmazsınız, dedim ya arkadaşım 110.000km'de böyle bir durumla karşılaşmadan sattı astrasını. Sadece araç subap değişiminden sonra eski performansına kavuşuyor mu sorusu önemli bence, bunun cevabı da @mskirca arkadaşımızdadır muhtemelen...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.

mskirca

VIP Üye
10-Balıkesir
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
830
Tepki puanı
426
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hiç kafanızı yormayın hepi topu 2000tl'dir, 3000tl olsa ne yazar? siz tasarrufun alâsını yapıyosunuz yakıt anlamında. Lpg 100km'de 20tl tasarruf ettirse size 50.000km'de 10.000tl yapar. 50.000km'de 1 kere yaksanız yine 7000tl kârdasınız. Ki biraz dikkat ederseniz belki hiç yakmazsınız, dedim ya arkadaşım 110.000km'de böyle bir durumla karşılaşmadan sattı astrasını. Sadece araç subap değişiminden sonra eski performansına kavuşuyor mu sorusu önemli bence, bunun cevabı da @mskirca arkadaşımızdadır muhtemelen...

Parçalar değişip kapak rektifiye olduğu için performans son derece iyi oluyor :) yani herşey gayet güzeldi. Aynısını ben 1.4 ford fiesta da yaşadım. 83bin km de aldığım araca Lovato marka sıralı sistem tüp taktım ve yüksek performansla 100bin km yol yaptım :) fakat sonrasında komple motor yaptım araca. Motor ustasına göre LPG kullanmaktan olmuş, kuru yakıt aşırı aşınma yapmış. Gaz montajını yapan ustam ise; abi olurmu hiç başka sorun vardır mutlaka yoksa biz ekmek yiyemeyiz diyor :) ben bu konuda titiz bir adamım, aracı arada benzinle kullanıp motor katkısı kullanıp bakımları aksatmadan yaptim bu 100bin km yi.. ama sonra 5400tl motor masrafi yaptim ve araci sattım. Evet yakıt kârım yaklaşık 11bin tl idi ve motora 6bin tl para harcadim 1600tl montaj 400 tl ruhsat muayene desek 2bin, araci motor yaptigim icin 1500 tl daha dusuk fiyata sattim yani toplamda 9500-10bin tl desek yine kafa kafaya demekki :) sonuç olarak bu tercih meselesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U. ve omeroz

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Motor yağı önerin ne hocam.
 
Üst