boş vites üzerine boş laflar.

Bir diğer adı peygamber vitesi
 
bende bir soru sorayım. bazen yollarda çok tatlı inişler olur. viteste inerken ayağını gazdan çekersen araba yavaşlamaya başlar. oyüzden hafiften de olsa gaza basmak zorunda kalırsın. gaza bastığın için de mutlaka yakıt yakar. ama aynı yolda boşa attığında ise hızın ne yavaşlar ne de artar sabit hızla uzun süre gidebilirsin:) ben boşta çok rahat 4 km kadar yol gidebiliyorum (otobanda). hız 80-90 a indiğindede vitese alıp devam ediyorum. sizce bu durumda hangisi daha fazla yakar. boştamı, vitestemi?
birde lpgde de durum aynı mıı olur. yani benzine göre fark olurmu sistem değiştiği için.
Galiba bu durumda boş vites mantıklı evet. Bu durumla bende çok karşılaşıyorum:) Ama boşa atmayım diye mümkün olan en büyük viteste ayağımın ucuyla dokunuyorum mecburen.
 
Konu biraz sapar gibi olabilir ama boş laflara bir ilave eklemeden duramıyacam otobüslerin lastikleri daha büyük olduğu için otobüsün göstergesin de 120 yazsa otobüsün sürati 200 km dir diyen aşırı insan var. :D
Bende çok duydum ama ikna edemedim en son dedimki o zaman otobüs şöförü radara yakalandığında polise abi benim lastikler büyükmüş hiç farketmemişim mi diyecek...:D
 
0 yani yakmıyomu araba sizce mantıklımı bu neyle çalısıyo ozman motor

bir çok usta trigeri kontrol ederken en büyük vitese alır ve güç aktarılan tekeri çevirerek trigerin dönmesini sağlar. bu durumdan şunun için bahsettim. motor çalışmasada viteste iken aracı dik bir yokuşa bırakın araç hareket ederken blok içinde silindirler harekeket etmeye devam eder. bunuda şöyle düşün vurdurarak çalıştırma diye bir tabir vardır. stop etmiş ama hareket halinde olan araç 2. vitese takılarak aniden kavrama yaptırılır ve hareketsiz olan silindirlere hareket kazandırılır ve kontağı kapatıp açmadan araç çalışır. hepsi aynı mantık... ama bu enjeksiyonlu araçlar için geçerlidir (anlık yakıt tüketiminin sıfır olma durumu).
 
Ankara-İstanbul arası fırsat buldukca devamlı gider gelirim.otobanda da gözümün kestiği yerlerde aşırıya kaçmadan vitesi boşa sallarım.bu bayram yine Ankara'ya geldim ve gelmeden öncede bu konuyu okudum ve bu sefer vitesi hiç boşa almadan gelmeye karar verdim.sonuç olarak vitesi boşa sallayarak geldiğim zamanlarda 75-80 liralık benzin yakan aracım bu sefer 90-95 liralık benzin yaktı.kısmetse cumartesi günü geri dönüyorum,eski sisteme aynen devam :)
 
lpgli araçlar içinde bu dedikleriniz geçerlimi acaba yoksa sadece benzinli araçlar içinmi
 
yok benim dediğim yer bucadan çıkınca bornovaya kadar gidiyor çevre yolunda. ama vitesde gaza basmadan gidemezsin. boşta iyi gidiyor.

evet dediğiniz yeri anımsadım orada arada gaz vermeden gitmek mümkün değil. ama boşta gidiyor.
 
Yeni nesil araçlarda (comman rail dizel ve enjeksiyonlu benzinli araçlarda) Motor devrinin artması için yol ve yük şartlarına göre gaz pedalı konumuna göre enjektörlerden fazla yakıt verilir ve motor devri arttırılır. Sürüş bu şekilde sağlanır. Vitesi boşa atıp ayağınızı gazdan çektiğinizde ise motorun tekrar rölati devrine düşmesi için enjektörlerden bir an yakıt kesilmesi olur ve motor iç sürtünmesindne dolayı motor devri 850 d/d düşürülür. Motor beyni krank devir sensörü gaz pedalı konum sensörünün işbirliği ile aracın rölanti devrine düştüğünü alğılayarak motor devrinin 850 d/d sabit kalması için minumum şekilde yakıt verilir. Bu olay motorda sürekli tekrarlanır.

Yukuş aşağı veya yüksek hızlarda gidildiğinde olay motorun rölanti devrine düşmesi olayına benzer bir olay olur. Araç viteste iken gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz zaman gaz pedalı konum sensörü beyne hemen motorun devrinin düşürülmesi gerektiği bilgisini verir. Beyin ise ateşleme ve yakıt sistemini kontrol ederek motorun rölanti devrine düşmesini sağlamak ister. Ama araç vitesde olduğu için yığılma tabir ettiğimiz olay gerçekleştiğinden motor devri aracın ataletinden dolayı hemen dümez bu biraz zaman alır.
Motorun rölanti devrine düşmesi süresi uzadığı için siz yol bilgisayarında yakıt tüketimini sıfır olarak görürsünüz. Eğer tekrar gaz pedalına basarsanız yol bilgisayı anlık tüketimi hemen artar. gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz zaman tekrar yol bilgisayarı tüketimi sıfır gösterir.

Sonuç: Yokuş aşağı veya yüksek hızlardan kırmızı ışık gibi yavaşlanması gerektiği yerlerde ayağınızı gaz pedalından çekiniz. Bu durumda araç yavaşlama esnasında yakıt tüketimi sıfır olur.

Enjeksiyonlu tip olup Eski tip LPG kullanan araçlarda bu olayda LPG manifold vakumuna uyarak motor içine emildiği için Yavaşlama esnasında LPG tüketimi olmaktadır.

Sıralı LPG sistemlerinde, LPG beyni Aracın ECU'sunu kopyaladığı için benzin Enjektörleri nasıl hareket ederse LPG enjektörleri de benzin enjektörleri gibi davranır. Tüketim sıralı LPG sistemlerinde sıfır olmaktadır.
 
Kamuran Hocam açıklaman için teşekkürler ancak teknik terim ve tabirler kullandığın için pek kavrayamadım. yani boştaykenmi az yakıyor bu meret, yoksa vitesteykenmi.
 
Geri
Üst