Belli bir süre sonra çekişten düşme

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım vectra b 98 model 2000 motor, lpgli.

Araç uzun süre çalıştıktan sonra birden çekişten düşüyor. Bu olduktan sonra rölantide motor titreye titreye hatta hoplaya hoplaya çalışıyor.

Araçta bir süredir tekleme vardı ancak şimdi ısınınca çekişten düşme de eklendi. 1. viteste zor kalkıyor, çok geç hızlanıyor.

Ve aşırı bir ses tırrrrr gibi bir ses geliyor motordan sanırım.

Geçen gün yol çalışmasından dolayı çok fazla dur kalk yapınca tekrar etti. 2,3 saat bekleyip motor soğuyunca düzeliyor, ancak ısınınca yine aynı şeyi tekrar ediyor.

Belirtileri tekrar edeyim:
Çekişten düşme
Teklemenin artması, silkelem
Motorun rölantide bile hoplayarak çalışması
Tırrrrrr diye motordan gelen garip ses

Soğuk motorda tekleme dışında problem yok, çekiş iyi ama ısınınca yapıyor bunları.

Ayrıca bunu yaptıkran sonra gaza basınca motorun bir yerinden eksoz gazı fışkırıyor. Araçta az da olsa su eksiltme de var.

Sorun ne olabilir, lütfen deneyimli ustalardan cevap bekliyorum.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Agr problemi eğer agr ibtal ise motor temperatur sensoruna birde vuruntu sensoruna baktır...arıza ışığı yanıyormu?
 

orkos

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2008
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=81002

Emre bey ilgilendi sağolsun ama usta tekrar tekrar kontrol etiklerini hçbi sorun olmadığını kaçak görmediklerini belirtti. Bu değişikliklerden sonra baskı volant tornada ölçümleri yapılmış çok iyi olduğu söylenmiş. Şimdi üst merkez ve altmerkez bilya değiştiği halde tekrar değişecekmiş!!!!! yine sonuç yok.

çözümü bulur ve hala siz çözememiş olursanız burdan paylaşmaya çalışacam.

Çok geçmiş olsun siz de bulursanız ve paylaşırsanız ben de çok sevinirim
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Agr problemi eğer agr ibtal ise motor temperatur sensoruna birde vuruntu sensoruna baktır...arıza ışığı yanıyormu?

egr iptali yaptırmadım. Arıza ışığı yakmıyor.

Motor ısınınca yapıyor sadece. Mesela 10 dakikalık yol gidiyorsam sorun yok, ancak 10 dakika üzerinde motor çalışırsa, dur kalk, bekleme yaparsam feci bir çekişten düşme öyle böyle değil. 2. vitesle çıktığım yeri 1. vitesle çıkar mı acaba düşünüyorum. Hatta stop ettiği bile oldu bayırda.

Bir de bu motor temperatur sensörü şu manifold koruma kapağını kaldırınca manifoldun üzerinde görünen uzun boru gibi şey manifold üzerindeki o zımbırtı mı acaba? Vectra b.
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=81002

Emre bey ilgilendi sağolsun ama usta tekrar tekrar kontrol etiklerini hçbi sorun olmadığını kaçak görmediklerini belirtti. Bu değişikliklerden sonra baskı volant tornada ölçümleri yapılmış çok iyi olduğu söylenmiş. Şimdi üst merkez ve altmerkez bilya değiştiği halde tekrar değişecekmiş!!!!! yine sonuç yok.

çözümü bulur ve hala siz çözememiş olursanız burdan paylaşmaya çalışacam.

Çok geçmiş olsun siz de bulursanız ve paylaşırsanız ben de çok sevinirim

İnşallah siz de ben de bir çözüm buluruz. Ancak o çekişten düşme halinde bile benim vites oranları ve hızda sorun yok. Hızlanma geç gerçekleşiyor, tekleme ile gerçekleşiyor, ancak 1. viteste 3000 devirde hız 30 civarında. sanırım benim sorun baskı ile ilgili değil. Ama kesin kestiremiyorum da.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özgür Kardeşim iki sensor var biri arac motor sıcaklığını size içeride panelde göstermek için ve pirinc dir kafası çivi gibi üzerine geçirme kaplolu,diğeri farklı geniş kafalı soketli tahminim mavi renginde olması lazım buda beyine motor sıcaklığını verir bozuk olanda bu soketli olan parça linke resim koyuyorum yeride şu an aklımda değil ama galiba ateşleme bobinin orda olması lazım
images
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler, dün ustaya yine gittim, manifoldum değişmişti, bu sefer eksoz fışkırması yapmadı. Ama gaza yüklenince pat pat diye bir ses geliyor bazen. Ateşleme ve bu beyne sıcaklığı ileten sensörü özellikle kontrol ettireceğim.
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üzgünüm geç yanıt verdiğim için...

Son mesajımdan sonra ahtapot hortum patladı, araba tüm suyu boşalttı, neyse ki hararet yaptırmadık. Usta hortumu değiştirmek için motorun etrafını bayağı bir boşalttı, aşağıda hava akışı ile ilgili olduğunu söylediği bir boru çıkmıştı, onu yerine taktı, buji kabloları da değişti. Sanırım sorun ateşleme ve bu boru yerinden çıkması ile ilgiliydi. Ahtapot hortumun patlaması bana fazladan masraf açtı ama araba şimdşi cenevar oldu.

Cevap veren herkese teşekkürler.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
her şerde bir hayır vardır.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
hadi geçmiş olsun...
 
Üst