- Katılım
- 21 May 2025
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Arkadaşlar öncelikle merhabalar herkese iyi forumlar dilerim.2012 model astra j 1.6 otomatik benzinli bir araç aldım yaklaşık 1 ay önce.Aracımı alırken ustama gösterdim kendim de motor kaputunu açarak lokal olarak inceledim ve herhangi bir motor sorunu vs yok idi ustamında onayı ile aracı almış bulundum.1 hafta kadar sonra aracı teslim aldıktan hemen sonra araç SERVİS ESP hatası vermekteydi ve motor şiddetli şekilde tekleme yaparak kalkışta lap lap etme ve sürüş esnasında kendi kendine ışık yakıp esp lambası yakıyordu.Farklı bir ustaya giderek aracımı bilgisayara bağlatarak KRANK MİLİ SENSÖR KONUMU ALGILANAMADI P0315 kodu ile hata verdi.Aracın time ayarı senti kaçık olduğunu ve bundan dolayı yaptığını düşünerek ustam el yardımı ile time ayarı yaptı lakin aracın makine ile kitleme ile time ayarı yapılması gerek olduğundan periyodik bakımlarını ve bujilerini sıfırlayıp orjinal GM buji takarak farklı bir ustaya yönlendirildim.Bu usta ise aracın sentinin kitlenerek makine yardımı ile yapılacağını belirterek aracı ele aldı ve akşam iş bitiminde yanına uğradığım zaman bujilerimin dördünün de patladığını (daha takalı 2 3 gün olmuştu) bobinin patlak olduğunu ve bobini bujilerle beraber değiştirdiğini ve time ayarını hallettiğini söyledi.Aracın motor tekleme sesi büyük oranda kesilmişti ve aracı bilgisayara bağladıkları için de sarı motor ışığı yanmıyordu.ertesi gün aracımı kullanmaya başlayınca sarı motor ışığı tekrar yanmaya başladı ve RÖLANTİ HALİNDE, DURAN TRAFİKTE İSTOP ETMEKTE VE KALKARKEN LAP LAP SES GELEREK ZOR BİR KALKIŞ YAPIYORDU.MOTOR İSE FAN AÇMAKTA VE ARADA BİR HAR HAR YAPMAKTA İDİ. Aracı son götürdüğüm ustaya tekrar götürdüğümde 1 hafta kadar sür sonra yine bakarız diyerekten 1 hafta kadar rölantide yaşanılan bu problem ile aracımı sürmeye devam ettim.1 haftalık süre zarfında bilgisayarda mevcut olan krank mili sensörünü temin ederek bir usta arkadaşıma takdırdım.Bu süre zarfında ise antfiriz bölmesinde yağ su olduğunu söyleyerek aracın motorunun üst kapağının açılması gerektiğini söyledi lakin ilk gittiğim ustada aracın bujilerini değiştirirken yağ su olan buji kısmını temizleyerek yeni sıfır bir distrübütor contası alarak plastik olan bu parçayı değiştirdik ve kompresör testi yaparak 180 bar basınç göstergesi ile sağlam olduğunu en önceden antifiriz bölmesini açmadan o konudan bağımsız bakmıştık. TİME AYARINI yapan ustama 1 hafta sür gel diyen ustama sorunlarım devam ediyor diyerek gittim.RÖLANTİDE HAR HAR ETME KALKIŞTA İSTOP ETME VE ZOR KALKMA PROBLEMİ İLE BUGÜN USTAMA TEKRAR GİTTİM. aracı bilgisayara bağladığımız zaman krank mili konumu ve emme ekzantirik mili konumu makul değil P0016 hatası ile YAKIT TRİM SİSTEMİ ZAYIF HATASI P0171 HATALARI ALARAK USTAMA TESLİM ETTİM. akşam aracımı aldığım zaman gerekeni yaptığını ama yakıt trim sistemi zayıflığına bir şey yapamayacağını söyleyerek aracımı aldım.ARACIMDA MOTOR SESİ NORMALE DÖNDÜ,HERHANGİ BİR İSTOP SORUNU KALMADI LAKİN ARACIMIN ANTİFİRİZ BÖLMESİNDEKİ YAĞ SU SIKINTISINI USTAMA SÖYLEYİNCE YAĞ SOĞUTUCUSU DEĞİŞİMİ YETERLİ DİYEREK ÜST KAPAK AÇILMASINA GEREK YOK DEDİ.LAKİN ARACIM ŞU AN HALA DAHA SARI MOTOR İKAZ IŞIĞI VERMEKTE AMA NEDEN OLDUĞUNU HALA BİLMİYORUM.YAKIT SİSTEMİ ZAYIFLIĞI İÇİN DEPOYA TEMİZLEYİCİ ENJEKTÖR KOYMAYI DÜŞÜNÜYORUM LAKİN CANIMA TAK ETTİ ALDIĞIM GÜNDEN BERİ YAŞADIĞIM SORUNLARDAN DOLAYI ARACIMI HER HAFTA SANAYİYE GÖTÜRMEKTEN BIKTIM.BU SORUNLARI/SORUNU NASIL GİDEREBİLİRİM.
yanıtlarınız için teşekkürler.
yanıtlarınız için teşekkürler.