Bastım ama hızlanmadı

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
normal hocam ...şanzımanı senkromeçli olan bütün araçlarda özellikle yeni nesil araçların hepsinde bu öyle 1. vitese geçmek için aracın durması gerekiyor. yoksa zor geçer ..geçer ama gerek yok yani...
benim tigrada hele hiç mümkün değil ...gaz bas diyor araç ne vites küçültüyorsun..:))

((ayrıca geri vitese takmadan önce de aracı mümkünse frenle durdurup ..ayağı debriyajda 3-5 sn bekletmek, hatta ilk çalıştırmada geri gideceksen önce 1 e daha sonra geriye takmak önerliyor...))

şimdi yokuş tırmanırken esas olan yokuşu tırmanmak ...yani yüksek vites doğru değil 3, vitese atmaktansa 2 viteste belli bir devirde aracı yormadan sabit bi gazla ve sabit hızda çıkmak araç için daha sağlıklı bi yol olur ... özellikle dip gazda tırmanmak doğru değil ...
yokuşta 2500-3000 devirde vites değiştirirseniz aracın bir üst viteste devrini toplaması çok zor olur ... ve bu süre içinde çekişten düşer ...motor yorulur ..hararet yapar vs.. bu dediğiniz 2500-3000 devir düz yol için iyi ama yokuşta vites büyütecekseniz bunu daha yüksek devirde yapın ...
anladığım kadarı ile sizin araçta bi sorun yok ... erenin dediği gibi ısıya bağlı bi durum yaşamış olabilirsiniz ...genede bi baksınlar ..
iyimser olmakta fayda var değil mi.. ???
 
Son düzenleme:

tarik2506

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2010
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mustafa Bey ilginiz için teşekkürler. İnşallah bir şey yoktur. Şimdi bayagı bi para saydık bu merete:) bir tersliğin olması hiç hoş olmaz ama size katılıyorm iyimser olmakta fayda var. Saygılar
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ayrıca bugün uygun bir yolda 130'a kadar bastım. herhangi bir sorun görmedim. arabayı sert kullanmadığımı da ifade edeyim. Özellikle yokuşlarda ve özellikle de 2. vitesten 3. vitese geçerken hemen güç kaybına uğruyor. (2500 ile 3000 dd arasında vites değiştiriyorum.) Aslında aracımın huyunu da tam olarak bilmiyorum. Bir şey daha sorabilir miyim? iyice vites küçültmem gerektiği zamanlarda 2. vitesten 1. vitese inmem gerektiğinde çok zor geçiyor bazen geçmiyor tamamen dumak zorunda kalıyorum? Bu durum normal mi?

Aynı aracın 2008 modeline sahibim 2 den 1'e atmam için durmam gerekmiyor. Araç yeni olduğu için belki tam huyunu suyunu öğrenemediniz.
 

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
saygı bizden efendim...
araba bu sonuçta öyle çokta en ufak şeyini kafaya takmamak lazım ... makine bu bozulursa tamir ettirirsin o kadar ..onun dışında da madem para saymışın keyfini sürecen ...
.. artvinden selam...
 

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aynı aracın 2008 modeline sahibim 2 den 1'e atmam için durmam gerekmiyor. Araç yeni olduğu için belki tam huyunu suyunu öğrenemediniz.

hocam 1 kalkış vitesidir seyir halinde kullanmak istenirse sistem zorlanır ... geçmez diye bişey yok zaten elbet geçer.. zaman zaman bunu hepimiz yapıyoruz ...
ama aracın sağlığı için ve şanzımanı zorlamamak için işlemi yapmadan önce frene dokunmakta fayda ben bunu anlatmak istedim o kadar.;)
 

exclusive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ayrıca bugün uygun bir yolda 130'a kadar bastım. herhangi bir sorun görmedim. arabayı sert kullanmadığımı da ifade edeyim. Özellikle yokuşlarda ve özellikle de 2. vitesten 3. vitese geçerken hemen güç kaybına uğruyor. (2500 ile 3000 dd arasında vites değiştiriyorum.) Aslında aracımın huyunu da tam olarak bilmiyorum. Bir şey daha sorabilir miyim? iyice vites küçültmem gerektiği zamanlarda 2. vitesten 1. vitese inmem gerektiğinde çok zor geçiyor bazen geçmiyor tamamen dumak zorunda kalıyorum? Bu durum normal mi?
arabayı biraz daha devirli kullanmaya alışın.. yokuş çıkarken 2500 devirde vites değişrirsen bayılır araba tabiki..
ayrıca tekeri dönen araba 1 e atılmaz sadece 1 kalkış vitesidir... ya durup 1 atacaksın ya da 2 ile yoluna devam edeceksin..
 

apsimati

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
804
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabayı biraz daha devirli kullanmaya alışın.. yokuş çıkarken 2500 devirde vites değişrirsen bayılır araba tabiki..
ayrıca tekeri dönen araba 1 e atılmaz sadece 1 kalkış vitesidir... ya durup 1 atacaksın ya da 2 ile yoluna devam edeceksin..

10-20 ile gidiyorum debriyaja bastım araç birinci viteste biraz yavaşladım frenle beraber sonra dalgınlıkla vitesi büyütmeden aracı birde olduğunu unutup ayağımı debriyajdan çektiğimde aracın tepkisi görecektiniz ...
:D
lan olum salakmısın sen ... der gibi bi ses geldi arabanın ön taraflarından...:D
 
Son düzenleme:

tarik2506

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2010
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlginiz ve bilginiz için teşekkürler arkadaşlar. İyi ki varsınız. Ayrıca yarınki Mevlid Kandilinizi de şimdiden tebrik ediyorum. Allaha emanet olun.
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorun çözülmüş galiba hayırlı olsun ..:)
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
hocam 1 kalkış vitesidir seyir halinde kullanmak istenirse sistem zorlanır ... geçmez diye bişey yok zaten elbet geçer.. zaman zaman bunu hepimiz yapıyoruz ...
ama aracın sağlığı için ve şanzımanı zorlamamak için işlemi yapmadan önce frene dokunmakta fayda ben bunu anlatmak istedim o kadar.;)

Ben Tarık beye cevaben yazmıştım tekerler hareketli olduğunda da 1. vitese geçebiliyor diye. Yoksa 1. vitesin kakış vitesi olduğunu tabi ki biliyoruz.

2. viteste olup ta çok yavaşlamak zorunda kaldığımız ama durmak istemediğimiz ( gerek olmadığı zamanlar ) durumlarda (örnek olarak kasislerden geçerken yaptığımız gibi) 1. vitese atabiliyoruz. Bu noktadaki hızımız 5 km bile yoktur sadece tekerler yavaş bir salınım içindedir ve bu hıza gelmek için tabi ki frenimizi de kullanırız. Yoksa benim kastettiğim 3000 d/d iken 2. vitesten 1. vitese atmak değil.
 
Üst