Avans-vuruntu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Poem
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Poem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
374
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Arkadaşlar geçtiğimiz Ramazan bayramının arife günü sabah aracıma binip kontağa bastım; tekledi çok kötü, eski arabalarda distribütöre su kaçtığında ne oluyorsa aynen buna da oldu kaput açıktı motor deli gibi titriyor ne çalışır vaziyette ne de stop etmiş vaziyette kıpırdayıp duruyordu yerinde. Kontak açık şekilde idi ve arabadan inmiş motora bakıyordum ne oluyor diye. Sonra ustamı aradım yağına bak dedi yaptığım kontrolden sonra eksilmişti biraz ekledim düzeldi ve araç çalıştı o gün bugündür sorun yoktu. Bayramda da kullanmadım arabamı arıza açarız diye. Bayramdan sonra herzamanki özel servise gittim durumu anlattım avans vuruyor dedim ''bunlar kendi avans ayarını kendi yapar'' dediler. Baktılar bir şey yok dediler. Yağında bir eksilme yok şuan aracımın ancak iki gündür motor soğukken rölantiden hafif gazlayınca kaldırmak için yerinden, hafiften gene avans sesi geliyor, şehiriçinde seyir halinde iken araç sollamaya kalkınca gene bir ses alıyorum. Ne dersiniz bir fikriniz varmı bu konuda, başınıza hiç geldi mi ne olabilir? Acaba ilk olayda hasar mı verdik yoksa motora? Araç 97 Vectra B arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
o yağ eksikliğinden önce bu ses yok idi ise o zaman geçmiş olsun,yağ ne kadar eksik idi ve ne kadar öyle kullandın bilmiyorum.
avans sesine benzer ses sebebi çok,
eğer bu yağlanmadan dolayı ise krankmili yatağı olabilir
ama yağlanmadan dolayı değil ise bu ya subap iticilerden yada manifolt çatlağındandır.
artık motor sende biz burdan yazdığını biliyoruz . İnşallah büyük birşey değildir
 
kötü yakıt veya buji gecikmesinden aynı zamanda yakıtın yanmamasındanda olur...
 
Sorun aynen devam ediyor vakit bulup da servise bir türlü götüremedim arabayı. Yapıldıktan sonra bu arıza; detayını öğrenip buraya yazıcam arkadaşlar. Bu sabah marşa bastım aldı gibi oldu, çalışsam mı çalışmasam mı dedi stop edecek gibiyken yeniden rölanti düzenine geçti. Motor ısındıktan sonra bile gaz pedalına ani bir şekilde bas çek yaptığımda rölanti düşüp stop etme seviyesine geliyor motor. Anlamadım gitti vallahi. Conta yakıp yarım motor yaptırmıştık kapak taşlanmıştı acaba bunun izleri şu yada bu motor arızalarıyla böyle devam eder gidermi arkadaşlar bilemiyorum. Ne dersiniz. İçime sinmedi yani. Bu motor yapıldıktan sonra her arızada bu aklıma geliyor ''ellenmiş motor''. İlk arabamdır seviyorum niyeyse:) üzülüyorum yani harbiden. Hele ki şu gaza aniden bas-çek yapınca stop edecek seviyeye gelmesi iyice canımı sıktı. Bir bilen bir gören :) ????
 
buji buji kabloları rolenti ayarlayıcı bobin kötü yakıt aklıma gelenler bunlar
 
bujileri söküp bi kontrol et bence.Geçen buna benzer sorun başıma geldi Geçen sene conta yaptırmıştım bujiyi değiştirmemişler araba sabahları sapıtmaya başlamıştı titreyerek çalışıyor gaza basınca devir düşüyor alt devirlerde hopluyordu bujiler aklıma geldi gittim buji aldım söktüm kurum bağlamış hepsi acayip bozulmuşlardı şimdi sorun yok çok şükür.
 
Benimde ihtimal verdiğim şey ateşleme düzeni yani bobin, bujiler ya da bujı kablosundan kaynaklanan bir sorun olduğu. Aracı kullanmıyorum ama vakitte bulamıyorum bir türlü. Servisine götüreceğim bakalım ne çıkacak bende merak ediyorum. Sebeb çıkınca ortaya buraya yazacağım arkadaşlar. Ama bir vakit bulabilsem :(
 
Katalitik konvertörde ya da manifold ve egzoz sisteminde arıza olabilir..Aynı durumu ben yaşıyorum şu aralar..Katalizör tıkandı..Bozuk yumurta kokusu geliyor içeri, araç çekişten düşüyor,zor gidiyor, 105 hp değil sanki 60 hp gibi çalışıyor..Titremesi var..Daha 3.4. dk dan sonra KAT ateş gibi oluyor..Aracın tüm ateşleme ekipmanları sıfırlanmıştı..Tek sorun (aslında beklediğim bir sorun) katalitik konvertörün dağılması ya da bitmesi...Bakalım; nasıl oalcak, arıza lambaları sönecek mi bilmiyorum..Çünkü yan sanayi seramik taktıracağım..Yaza kadar idare etsin, orj belki düşünülür..Eğer yukarıdaki şikayetler sizde de varsa, bence kontrol ettirin..Çünkü avans sesini ben de bu olaydan sonra duyuyorum..Geçmş olsun..
 
Arkadaşlar nihayet arıcımı vakit bulup servise götürdüm. Arızanın nedeni tesisattaki bir kısa devre imiş. Motor tesisatını söküp bilgisayara bağlayıp ölçmüşler falan, o şekilde arıza tespit edilmiş. Bunun dışında benzin dolum hortumu ve depo-motor arasındaki benzin hortumu değiştirilmiş, depo sökülüp temizlenmiş, enjektörler temizlenmiş ve arıza sonbulmuş. Kaputut açıp baktığımda motorda enküçük bir titreme yok çalışırken desem yeri var arkadaşlar çok şükür. Aman nazar değmesin, kimsenin başına da gelmesin. Kalın sağlıcakla. Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkürler.
 
Arkadaşlar nihayet arıcımı vakit bulup servise götürdüm. Arızanın nedeni tesisattaki bir kısa devre imiş. Motor tesisatını söküp bilgisayara bağlayıp ölçmüşler falan, o şekilde arıza tespit edilmiş. Bunun dışında benzin dolum hortumu ve depo-motor arasındaki benzin hortumu değiştirilmiş, depo sökülüp temizlenmiş, enjektörler temizlenmiş ve arıza sonbulmuş. Kaputut açıp baktığımda motorda enküçük bir titreme yok çalışırken desem yeri var arkadaşlar çok şükür. Aman nazar değmesin, kimsenin başına da gelmesin. Kalın sağlıcakla. Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkürler.

kaç liraya patladı hocam, emsal bedel olarak böyle bir sorun yaşayan arkadaşlara faydası dokunur.
 
Geri
Üst