Avans sesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan şenol
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tam tersi değilmiydi ERMAN rakım yükseldikçe oksijen miktarı ve basınç azalmıyormuydu ben yanlışmı hatırlıyorum? Hani dağcılar falan yeterli oksijen yok falan diyorlarya ordan mantık yürüttüm bence rakım yükseldikçe aracın verimi düşer harareti artar. Ama deniz kenarında yüksek nem oranından dolayıda aracın çalışması değişebilir.
 
Son düzenleme:
deniz seviyesinde oksijen miktarı ve basınç fazladır. Ama bu nisbette nem oranı da fazladır. Bence Arkadaşın söyledi sıkıntı basıncın ve nemin fazlalığından kaynaklanmaktadır
 
deniz seviyesindeki nemden dolayı aaba kolay hararek yapar;).

yüksek herde yeterli oksijeni saglayamadı için yanma tam gercekleşmez gene hararet yapar;)

o yüzden ankara da dolaşmak idealdir:)
 
Tam tersi değilmiydi ERMAN rakım yükseldikçe oksijen miktarı ve basınç azalmıyormuydu ben yanlışmı hatırlıyorum? Hani dağcılar falan yeterli oksijen yok falan diyorlarya ordan mantık yürüttüm bence rakım yükseldikçe aracın verimi düşer harareti artar. Ama deniz kenarında yüksek nem oranından dolayıda aracın çalışması değişebilir.

Yüksek dediysek de Everest'in tepesi demedik canım. :D

Aslına bakarsan evet, mantık hatası var yazdığımda.O zaman şöyle bir düzeltmede bulunayım, soğuk havada daha çok oksijen bulunur ve daha iyi yanma olur.Rakım yükseldikçe de hava soğur. :)
 
Abi araba OPEL olunca gözün hep en yüksekte oluyor:D 4 tane kar lastiği birde oksijen tüpü Evereste çıkarım OPELİMLE, olmadı zincir takarız:)
 
Yüksek dediysek de Everest'in tepesi demedik canım. :D

Aslına bakarsan evet, mantık hatası var yazdığımda.O zaman şöyle bir düzeltmede bulunayım, soğuk havada daha çok oksijen bulunur ve daha iyi yanma olur.Rakım yükseldikçe de hava soğur. :)

Bu seferde basıç azalır yükseğe çıktıkca. deniz seviyesine geldikçede basınç artar. Hepsi matematik hesabı ister ama genelde yükse seviyelerde hava soğuk bile olsa basınç yüzünden tam perf. çalışmadığını söylerler. bilmiyorum hesaplamadım etmedim sadece dediklerinin yalancısıyım.
 
nemden o nemden:):)

ben erciyese kaymaya gittiğimde eski arabam hiç hararet yapmazdı rampayı cıkmaya başladıgımda hararet yapmıştı yabii rakımdan dolayı olan bişey;)...

mesela 1-2 ay önce bursadan kartal geldi elemanlar ve ben kullanıyorum;).
araba ile 15 dak. gidin hemen hararet yapıyor;) cünkü oraya göre ayarlanmış....bende tekrar bişeyin ayarlarını actırdım(adını unuttum:)) şimdi hararet yapmaz oldu;)
 
basınç seviyesinin artmasından kaynaklanan bi durum sadece.
 
o halde benzinin yanması ile ilgili bir porblem ki arkadaşların dediği gibi oksijen ilişkisi gündeme geliyor ve normaldir.ancak anlamadığım olay var.bu araçlarda zaten yeterli sensörler var oksijene göre ayarlama yapması lazım diye düşünüyorum.doğal olarak enjeksiyon sisteminde bir sorun olabilir gibi geliyor bana.
acaba ağrıda satılan bir araçla istanbulda satıla bir araç arasında farkmı olacak yani.yoksa servisler rakıma bakıp ayarlamamı yapıyorlar diyesim geliyor.bence enjeksiyon sistemini kontrol ettirmelisin::::
 
Rakımı yüksek yerlerde havadaki oksijen miktarı daha yüksektir, yanma daha iyi olur.Rakımı düşük yerlerde oksijen miktarı daha düşüktür, yanma daha kötü olur.Bunun avansla alakası olur mu?Bilmiyorum...


hocam , sölediğinin tam tersi olacak , yuksek yerlerde oksijen azdır deniz seviyesinde oksijen çoktur. bu nedenledir ki futbolcular yuksek yerlerde kamp yaparlarki havadaki oksijen azlığından ötürü vucutlarındaki akyuvar sayısı artsın ve de deniz sevyesine geldiğinde havada oksijen çok ve vucutta da bol miktarda akyuvar ulduğundan performans full olsun diye
 
Geri
Üst