Ateşleme bobini hakkında

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Şimdi selim abi sen diyorsunki super 4 bujiyle flan uğraşma git direk orjinal buji al ama bende bu güne kadar 4 yıldır gm'nin bujilerini taktım bir faydasını görmedim gidip birde bosch takayım belki faydası olur :D
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Akşam üzeri bobin siparişimi aldım malesefki opelparcaci.com ' da o kadar indirim söylediğim halde pahalı olduğu için daha ucuz bir siteden aldım ve memnunda kaldım pazartesi sipariş verdim salı günü resmi tatil olmasına rağmen bugün elime geçti bobin sorunumuz ortadan kalktı şimdi hangi bujiyi alıcam onun üstünde kafa patlatmak kaldı :D
u2nj4.jpg

u2nkv.jpg

u2nnn.jpg
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim bobinler, aracı aldıktan sonra söktüğüm zamanki ve yeni aldığım halleri.
DİKKAT! Aracım Japon, resimdeki bujiler de. Sadece bilgi amaçlı.


tqndn.jpg



u2qqg.jpg
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim bobinler, aracı aldıktan sonra söktüğüm zamanki ve yeni aldığım halleri.
DİKKAT! Aracım Japon, resimdeki bujiler de. Sadece bilgi amaçlı.


tqndn.jpg



u2qqg.jpg
Ahmet Bu kullanılmış bujiler senin mi?
1 ve 3 hiç hoş değil ya yağ yakıyor yada su???
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet kullanılmış bujiler benim fakat aracın önceki sahibinin döneminde kullanılmış bujiler.

1 ve 3 'ün o kadar karbon bağlamış olmasının sebebine gelince, bir kere öncelikle benim aracın motoru pistonlu değil, rotorlu. Rotorlu motorda içten yanma olayı daha değişik ve karbon bağlama olayı çok daha yaygın. Ayrıca her bir rotorda biri ana buji, 2.si yardımcı olmak üzere 2 buji var. 1. buji ana buji olduğu için daha cok karbon bağlamış, 2.si yardımcı olduğu için o kadar değil.

Ve aracın ilk sahibi motoru hep düşük devirde kullandığı için bujiler bayağı bir karbon bağlamış.

Bu motor tasarımı gereği yağ yakıyor, her bir rotora çift noktadan yağ püskürtülerek ekstra yağlama yapıldığı için araç yaklaşık 1500kmde 1 litre kadar yağ yakıyor. Ondan dolayı yanma odasının içi ve tabi ki bujilerde bu şekilde oluyor.

Su sızdırmazlığı sağlam, miligram dahi su eksiltme yok.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamam unuttum vankel motor mazda seninki o zaman yağdan olma
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Benim bobinler, aracı aldıktan sonra söktüğüm zamanki ve yeni aldığım halleri.
DİKKAT! Aracım Japon, resimdeki bujiler de. Sadece bilgi amaçlı.


tqndn.jpg



u2qqg.jpg

NGK iridium bujileri biliyorum tavsiye edenlerde çok fazla ayrıca sitesinde opele uygun modeli var Antalyada bu bujileri satan bir dükkan bulmak zor gibi yine işimiz kargoya kalıcak bu durumda zaten bujiler elime ulaşmadan bobin bir süre evimde misafir :)
 
Üst