Ateşleme bobini hakkında

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
doğukan benim tigranında orjinal bobini geçen ay bozuldu bbt marka 100 tl ye aldım taktım 1 aydır sorunsuz bakalım
http://www.hepsiopel.com/Opel-Tigra-A-Atesleme-Bobini-14-16-Motorlar-BBT,PR-1522.html

Sıkıntı zaten 1 aydan sonra başlıyor bende 125 liraya made in e.e.c adı altında üretilen 2 adet bobin aldım birisi 2 hafta dayandı biriside 1.5 2 ay kadar sonra oda arıza yapmaya başladı o yüzden hiç uğraşmim diyorum delphi alayım diyorum bütün ustalar delphi tak geç diyor forumdada delphi tak diyen çok fazla kişi var yinede çok teşekkür ederim
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bobinin canına okuyan bir diğer nokta kaçak yapan buji kablosudur arkadaşlar. Kaçak varsa bobin sizlere ömür ;) bu konu çok önemli arkadaşlar es geçmeyin derim.
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ndipi, sadece parçanın kendisi kadar doğru montaj ve bakım konusunun önemini hatırlattı. ve aynen dediği gibi, en orjinal OEM bobini da alıp taksanız, buji - buji kablosu - bobin ve akü dörtlüsünden herhangi birindeki sorun da diğerlerini ve sonunda motoru bozabiliyor.

sadece buji kablosunun eskimesi veya kaçak yapması sonucu değil, bazı bujiler eskiyip iyi ateşleme yapamayınca da bobinleri bozabiliyor. Sebebi ise bujiye gönderilen voltajın ateşleme olmadan bobine geri dönmesi. bobin aküden enerji alıp o enerjiyi boşaltamadığı için kendinde patlıyor.

benim araç için buji kabloları şöyle bir soruna yol açıyordu: Motor soğukken çalıştırınca motor biraz zorlanarak boğularak çalışıyordu. Bobinler ve bujiler yeniydi ancak kablolar eskimişti. Kabloları sıfırladım (y.dışından NGK marka 4'ünü sadece $23+$12 kargoya aldım) o sorun ortadan kalktı!
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Herkese iyi forumlar ateşleme bobini konusunu yeniden hortlatmaya karar verdim bu pazartesi 225+12 lira kargo vererek Delphi marka ateşleme bobini siparişi verdim ayrıca Bosch Super 4 buji takımı siparişindede bulunucam yanlız benim korkum o kadar para verdikten sonra bir daha ileride böyle bir sorunla karşılaşırmıyım acaba ?
Aracımın buji kabloları extra iletkenliğe sahip amerikan malı performans isteyen kullanıcılara özel amerikan malı bir set zamanında 140 liraya almıştım alalı zaten 4-5 ay oluyor ayrıca aküm Mutlu 66 amper bakımsız akü oda yaklaşık 1.5 senelik. En önemlisi aracımda LPG yok
Beyin fırtınası yapıcak olursak bunları göz önünde bulundurursak yeniden bobinin yanma gibi bir durumu söz konusu olabilirmi forumda bobin konusunda çok çeken arkadaşlar gördüm hatta bir arkadaş sorun bazen beyinden kaynaklanıyor beyin arızalıysa yada yazılım eskiyse olabiliyor diyor beyinde bir sıkıntı yok zannedersem ama benim aracımada yeniden yazılım güncellemesi yapılabiliyormu yapılıyorsa işimizi garantiye almak için yaptırsam olurmu. Şimdiden teşekkürler
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlgiçtir ki o kadar opel kullandım bobin değişmedim en son yani dizelden önceki aracım 180km ve 9 aylık aldım 9 cu senensinde sattım bu iş lpg ye dayanıyor gibi
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Yazılım hakkında ne düşünüyorsun abi ?
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Silindir başına bobin teknolojisine geçilmesiyle bobin sorunları çoğaldı.Ben eski araçlarımızda ve şu anki distributörlü c20xe de 13 yıldır bobin sorunu yaşamadım.

Bosch dahi olsa : en iyi buji orjinal olanıdır.Kafanıza göre buji takmayın arkadaşlar.Tırnak aralıkları , montaj ölçüleri , ısı değeri,tırnak sayısı aynı bile olsa bujinin içdirenci çok önemlidir.
10kohm supress direnci olan bujinin yerine farkında olmadan dirençsiz buji takarsanız yine bobinin arızalanması yüksek olasıdır.

Direnç vs bu detayları bilmiyorsanız yok şu buji güzel yok şu iyi duyumlarını boşverip Opel ne öneriyorsa onu takın.
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Silindir başına bobin teknolojisine geçilmesiyle bobin sorunları çoğaldı.Ben eski araçlarımızda ve şu anki distributörlü c20xe de 13 yıldır bobin sorunu yaşamadım.

Bosch dahi olsa : en iyi buji orjinal olanıdır.Kafanıza göre buji takmayın arkadaşlar.Tırnak aralıkları , montaj ölçüleri , ısı değeri,tırnak sayısı aynı bile olsa bujinin içdirenci çok önemlidir.
10kohm supress direnci olan bujinin yerine farkında olmadan dirençsiz buji takarsanız yine bobinin arızalanması yüksek olasıdır.

Direnç vs bu detayları bilmiyorsanız yok şu buji güzel yok şu iyi duyumlarını boşverip Opel ne öneriyorsa onu takın.

Güzel söylemişsiniz ama forumda bosch super 4 bujiler hakkında çok olumlu yorumlar var ayrıca ustayada sordum daha iyi ateşeleme yapacağı için tavsiye ederim dedi taktıktan sonra sıkıntı yaratacaksa bende normal buji alırım peki şu yazılım güncellemesi hakkında hiçkimse bişey dememiş böyle bir şey olmuyormu acaba detaylı bilgi verecek kimse yokmu ?
 
Üst