astram neden silkeliyo

Ha birde ben bu arizlardan kurtulunca yaklasik 30000 km once EGR yi korledim, cok tartisildi yok neden korleniyor neden boyle diye, bunada bogaz kelebeginin icinde kurum gorunce karar verdim, temizlettim ama neden kurum var orda diye olmamasi gereken bir yer cunku temiz hava tarafi, ama EGR iste veriyor egzost gazini iceri, suan icin EGR valfim korlu onunde sac var ve ne ariza lambam yaniyor ne bir yakit artisi var nede boagaz kelebegi tarafinda kurumlanma bunlar onemli arizalanizi cozup bu dedigim kisimlara kurum temizligi yapilinca EGR yi iptal edin rahat edin, bir daha da bu arizalar olmasin.

Bakin servis master tech i yaptigim sohbette bobin yanmasinin sebebi bile EGR imis, mantikli anlatti. Aracinizda kurumlanma bas gosterince (sebebi EGR) yanma kalitesi dusuyor, yanma kaitesi dustukce bobin ateslemeyi iyilestirmek icin gucu arttiriyor, guc arttikca cekilen amper artiyor ve sonunda bobin gumluyor yani yaniyor, masraf 200 tl civari. Sonunda yeni takilan bobinde 3 ay sonra ayni akibete dusuyor, master tech diyorki opel zaten bazi modellerinde ozel kapak cikartip tech2 ile EGR yi iptal yoluna gitmis. Yani iyi bir sey olsa neden iptal etsin, birde z16xep lerde egr var, z16xer lerde egr yok.

Su aracta ne kadar sorun varsa tek musebbip EGR dir, bu tum temizlikleri yapinca EGR yi iptal ettim allaha sukur ne sorun kaldi ne dert.
 
Sorununuz yüzde doksan dokuz egr kaynaklı. Egr sağlamsa körlenip iptal edilmeli, fiş çıkararak iptal edilirse teklemeyi veya gazdan ayağını çekince kerkinme yapar araç. EGR bozuk ise yenisi ile değiştirip yukarıdaki İsmail arkadaşımın dediği gibi araya bi sac metal kör conta koyarak körleyin sorununuz kalmaz, araç performansına ve yakıta olumlu etkisi olur.
 
bakin ben bu sorun ile cok ugrastim bizim arabalarda nerdeyse bu km ye gelmis tum araclarda ayni sorun var.

Oncelikle TIS2000 de opelin yetkili servislere gondermis oldugu reminder (hatirlatma notlarinda) onerine gore, bu tip sirkeleme yapan araclarda onerdikleri sey EGR nin fisini sokup arac ile biraz surus yapmak 10 - 15 dk eger sikayetler ortadan kaybolursa...

1. EGR valfi arizalidir degismesi lazim.
2. Emme manifoldu kurum temizligi yapilmalidir,
3. Bogaz kelebegi kurum temizligi yapilmalidir.
4. Aracta sibop ve cevresi kurumlanmis olabilir... Bunun sebebi EGR dir bundan dolayi 20k km de bir carbon clean yapilmasi onerilir. Bu bobin arizasina sebep vermektedir. Carbon clean sonrasida duzelme yoksa... eger

En son sebep olarak Z motor lu araclarda gaz potansiyo metresi temizligi yapilarak (servis bunu 0 ile degisir.) arizaniz gidicektir.

Ben kendi aracimda en son gaz potansinin komur hatlari uzerindeki tozu silerek ayaklari hafif duzelterek aracimdaki bu arizadan kurtuldum.

Bundan sonra tavsiyem sudur, aracnizida EGR kullaniyorsaniz kurumlanmanin onune gecemek icin caron clean zamaninizi atlamayin 20000 de bir yaptirin.EGR en nihayetinde aracinizin emme manifolduna egzost gazi veriyor bundan dolayi kurumlanma olmamasi imkansiz zaten.

Birde son not olarak, kesinlikle ustalara inanip ust kapak actirmayin, kurum var ust kapak acilacak denilince ben yaptirmadim 500km de bir 3 defa carbon clen caktim 120 tl masrafi oldu. ust kapak sadece sok tak 600TL istiyoryar motor ustasi rektefiye vs ile 900 TL oluyor.

Ben en son TIS dan aldigim bilgilere gore aracimi kendim kontrol ettim ve allaha sukur bir arizam yok gecti hepsi. Ama bana temiz bir 1000 lik masraf acti o ayri.

Suan performansi olsun vs olsun cok iyi dedigim noktalarda arizaniz, baska ihtimal yok.


hocam gittiğin ustaları yazarmısın sana zahmet. istanbuldayız ama hala bir usta bulamadık.
en son servis 3000 lira masraf açtı.triger ,baskı balata, benzin pompası, termostat. volan , debriyaj bilyası, v kayışı, buji değişimi , bobin değişimi. . .
Bu arada sorunum lpg li araçta motor soğukken önce titreme sonra bir kez stop etme , gazdan ayağını çekince frene basınca titreme, en önemlisi bildiğim kadarıyla dizel ve 90 bg olan caddy nin 115 bg benzinli olan astramla 180 le giderken beni sağlamış olması(büyük bir hız farkıyla). adamın arabasında 4 kişi vardı bende iki kişi .benzine de çektim yetişemedim.rezillik diz boyu.
 
kardeşim 2 hafta önce benim arabada lpgde ve benzinde silkeliyordu. oksijen sensörüne giden (adını öyle hatırlıyorum) hava borusu yırtılmış. onu değiştirdiler silkelemeyi kesti. adını yanlış hatırlıyor olabilirim. ama işlevsilliği şöyleydi. araba aldığı havaya göre rolantiyi mi ne hesaplıyormuş. o boru yırtık olunca rolantiye giden hava miktarını tam ayarlayamadığından belli belirsiz yükselme ve alçalmalar oluyormuş o nedenlede sarsıntılar oluşuyormuş. adı ya rolanti sensörü yada oksijen sensörü.
resimde işaretlediğim yerdeki parça adı her neyse artık :)

attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • motor.webp
    motor.webp
    28.5 KB · Görüntüleme: 63
hocam gittiğin ustaları yazarmısın sana zahmet. istanbuldayız ama hala bir usta bulamadık.
en son servis 3000 lira masraf açtı.triger ,baskı balata, benzin pompası, termostat. volan , debriyaj bilyası, v kayışı, buji değişimi , bobin değişimi. . .
Bu arada sorunum lpg li araçta motor soğukken önce titreme sonra bir kez stop etme , gazdan ayağını çekince frene basınca titreme, en önemlisi bildiğim kadarıyla dizel ve 90 bg olan caddy nin 115 bg benzinli olan astramla 180 le giderken beni sağlamış olması(büyük bir hız farkıyla). adamın arabasında 4 kişi vardı bende iki kişi .benzine de çektim yetişemedim.rezillik diz boyu.

bosch serviste carbon clean yapildi. diger islemler yetkili serviste yapildi.
 
kardeşim 2 hafta önce benim arabada lpgde ve benzinde silkeliyordu. oksijen sensörüne giden (adını öyle hatırlıyorum) hava borusu yırtılmış. onu değiştirdiler silkelemeyi kesti. adını yanlış hatırlıyor olabilirim. ama işlevsilliği şöyleydi. araba aldığı havaya göre rolantiyi mi ne hesaplıyormuş. o boru yırtık olunca rolantiye giden hava miktarını tam ayarlayamadığından belli belirsiz yükselme ve alçalmalar oluyormuş o nedenlede sarsıntılar oluşuyormuş. adı ya rolanti sensörü yada oksijen sensörü.
resimde işaretlediğim yerdeki parça adı her neyse artık :)

attachment.php


Motorlariniz farkli maalesef astra h da o parca yok :(
 
bilmiyorum bujilere baktınızmı da,benm araçta tek tırnak buji vardı..bakım setiyle beraber gelen çift tırnak bujileri taktım,şiddetle silkelemeye başladı araç.içimiz dışımıza çıkıyor resmen.
 
bobindendir diye düşünüyorum
 
arkadaşlar biraz geç oldu TEKLEME SORUNU çözümünü paylaşmam fakat paylaşım geçte olsa inş işinize yarar... egr valfi-bobin-bujiler-aklınıza gelen tüm herşey değiştirilip denendi ama bi türlü çözülememişti....

1.olarak aracınızı kesinlikle yetkili servise götürün ve olanağınız varsa büyük şehirdeki yetkili servise... ( aracımı özel ustalardan sonra denizliye yetkili servise götürdüm ve bana twinport la ilgili bi parçanın değişeceğini söylediler ve maliyet 950 tl sadece parça ücreti)

2.aracınızda deneme yapmalarına asla izin vermeyin acaba burdanmı acaba şurdan mı diyerek emin olmadan kobay olarak aracınızı kullandırmayın sağlam parçalarda bozuluyor... (gidilen ustalardan bitanesi benzin pompasını söktü ve yanlış takmış izmirdeki sorunumu çözen yetkili serviste meydana çıktı extra masraf)

3.olarakta aracınızdan sökülen tüm bozuk denilen parçaları isteyiniz tamircide bırakmayınız! idareten tamirci onu onarıp başka birinin başını yakmasın...

Şimdi gelelim sorunun kaynağına... Aracımızı belki 50 tane tamirciye ve 1 tane yetkili servise götürdüm sadece şurddanmı burdanmı die çile çektirdiler. sonunda İzmir Çiğli deki Atatürk organize sanayideki EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE götürdüm. karşılamaları gayet muhteşem ilgileride aynı şekilde. Neyse orda aracımızdan şikayetimizi öğrenmek için Makina Mühendisi Takım Elbiseli Kravatlı bi abimiz direksyona geçti yanında ben aracı denemeye çıktık ve 1 km gitmeden sorunun nerden kaynaklandığını nokta atışıyla söyledi ve servise geri döndük...
O çok merak edilen baş ağrısı arıza; Egr valfinin olduğu yerden enjöktörlere giden döküm halindeki parmak kadar genişlikteki borunun tıkanmış olması üst kapak contasını ayırdıklarında görülüyor zaten ve benide müşterilern girmedikleri servis alanına aldılar içimin rahat etmesi için gösterdiler...
sonrasında aracın 1 2 gün duracağını komple bakımdan geçeceğini söylediler.kendi servis araçlarıyla ksk ya bıraktılar aldılar bıraktılar aldılar 3 kez bu işlem aynen tekrar edildi...
sonunda aracımızı almamız için aradılar ve benzin pompasını yanlış takan adam sayesinde parçalar değişmiş adan z ye bakım yapılmış aracımız hazır haldeydi...
evet masrafsa okadar servisle bıraktılar aldılar arac 2 gun ugrastılar benzin pompası su haznesi ve egr enjektör boru temizliği toplam 342 tl ayrıca cıkan parcalarıda geri teslim ettiler...
ne diyim yok yetkili servis sole pahalı böle pahalı diyorlardı ama sonuc ortada aldıkları parada helal hoş olsun sorunumda ortadan kalktı... Mustafa Beye oradakı tum ustalara EGEM OPEL ARAŞTIRMA MERKEZİNE çok çok çok teşekkürler...
Umarım paylaşım işinize yarar hayırlı akşamlar arkadaşlar...
 
Geri
Üst