astram neden silkeliyo

valla daha bakmaya fırsat bulamadım ama bu

çözemedin demi derken nasıl yanı birde senin tarif ettiğin egr valfi değilmi
 
avni bey bana gore hava sensorunde sorun var adım gıbı emınım :D:D:D:D cubku aynı sorun bendede vardı
 
fırat kardeş bu hava sensörü nedir nerdedir oksijen sensörünümü diyorsun
 
ayni sorun bende'de oluyordu buji ve bobin degişti düzeldi bujiler performans alirsan 10 tl den 40
bobin 160 tl degiştirdikten sonra düzeldi
 
bobınden yada süpaplardan o zaman komprasyonları bi ölçtür bakalım kaç çıkacak kapak sökülebilir
 
bobınden yada süpaplardan o zaman komprasyonları bi ölçtür bakalım kaç çıkacak kapak sökülebilir

yalçın abi katalizatörden olabilir diyodun

ölçürtmem gereken şey nedir anlamadım birde bu hava sensörü nedir
 
avni kardes ne oldu coze bıldın mı sorunu
su hava sensorune gelınce bıldığım kadarıyla hava sensorunun gorevi motora gırec olan havanın olcumunu yapan elekronık eleman eğerkı hava sensoru (ısmı hatırladığım kadarıyla hava sensoruydu hatta hava fılıtresıyle motor arasında kalıyordu) pıslenmısse olcumunu yapamadığı ıcın tekleme yapar

avnı kardes benım hatırladığım yannıs bılgıde vere bılırım aynı olay benım basımada geldı servıse gıttım okup takmaları 5 dakıkalarını bıle almadı hatta para bıde orjınalını takdılar
 
lpg var ama benzindede yapıyo bazen
baskıya gelince zaten göbek yayı arızalı o sadece ilk kalkışta arabayı tıtretıyo benim dediğim olay araba normal devirde giderken gaza bas çekte oluyo diğer değerler normal

Bobin sorunu olabilir. Amcamın megane'de oldu bu olay. Bobin hatası dediler 450TL'cik gitti... :)
 
benım aracımında yolda gıderken bobın arızalanmısdı araba lpg deyken otamatık kendısını benzıne atıyodu ben lpg elımle gecırmek ıstesen kensını dırek benzıne alıyodu benım dusnceme gore pek sanmıyorum baobın arızası olduğu hem bobın arızası olsa aotor arıza lambası yanır
 
bakin ben bu sorun ile cok ugrastim bizim arabalarda nerdeyse bu km ye gelmis tum araclarda ayni sorun var.

Oncelikle TIS2000 de opelin yetkili servislere gondermis oldugu reminder (hatirlatma notlarinda) onerine gore, bu tip sirkeleme yapan araclarda onerdikleri sey EGR nin fisini sokup arac ile biraz surus yapmak 10 - 15 dk eger sikayetler ortadan kaybolursa...

1. EGR valfi arizalidir degismesi lazim.
2. Emme manifoldu kurum temizligi yapilmalidir,
3. Bogaz kelebegi kurum temizligi yapilmalidir.
4. Aracta sibop ve cevresi kurumlanmis olabilir... Bunun sebebi EGR dir bundan dolayi 20k km de bir carbon clean yapilmasi onerilir. Bu bobin arizasina sebep vermektedir. Carbon clean sonrasida duzelme yoksa... eger

En son sebep olarak Z motor lu araclarda gaz potansiyo metresi temizligi yapilarak (servis bunu 0 ile degisir.) arizaniz gidicektir.

Ben kendi aracimda en son gaz potansinin komur hatlari uzerindeki tozu silerek ayaklari hafif duzelterek aracimdaki bu arizadan kurtuldum.

Bundan sonra tavsiyem sudur, aracnizida EGR kullaniyorsaniz kurumlanmanin onune gecemek icin caron clean zamaninizi atlamayin 20000 de bir yaptirin.EGR en nihayetinde aracinizin emme manifolduna egzost gazi veriyor bundan dolayi kurumlanma olmamasi imkansiz zaten.

Birde son not olarak, kesinlikle ustalara inanip ust kapak actirmayin, kurum var ust kapak acilacak denilince ben yaptirmadim 500km de bir 3 defa carbon clen caktim 120 tl masrafi oldu. ust kapak sadece sok tak 600TL istiyoryar motor ustasi rektefiye vs ile 900 TL oluyor.

Ben en son TIS dan aldigim bilgilere gore aracimi kendim kontrol ettim ve allaha sukur bir arizam yok gecti hepsi. Ama bana temiz bir 1000 lik masraf acti o ayri.

Suan performansi olsun vs olsun cok iyi dedigim noktalarda arizaniz, baska ihtimal yok.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst