bakin ben bu sorun ile cok ugrastim bizim arabalarda nerdeyse bu km ye gelmis tum araclarda ayni sorun var.
Oncelikle TIS2000 de opelin yetkili servislere gondermis oldugu reminder (hatirlatma notlarinda) onerine gore, bu tip sirkeleme yapan araclarda onerdikleri sey EGR nin fisini sokup arac ile biraz surus yapmak 10 - 15 dk eger sikayetler ortadan kaybolursa...
1. EGR valfi arizalidir degismesi lazim.
2. Emme manifoldu kurum temizligi yapilmalidir,
3. Bogaz kelebegi kurum temizligi yapilmalidir.
4. Aracta sibop ve cevresi kurumlanmis olabilir... Bunun sebebi EGR dir bundan dolayi 20k km de bir carbon clean yapilmasi onerilir. Bu bobin arizasina sebep vermektedir. Carbon clean sonrasida duzelme yoksa... eger
En son sebep olarak Z motor lu araclarda gaz potansiyo metresi temizligi yapilarak (servis bunu 0 ile degisir.) arizaniz gidicektir.
Ben kendi aracimda en son gaz potansinin komur hatlari uzerindeki tozu silerek ayaklari hafif duzelterek aracimdaki bu arizadan kurtuldum.
Bundan sonra tavsiyem sudur, aracnizida EGR kullaniyorsaniz kurumlanmanin onune gecemek icin caron clean zamaninizi atlamayin 20000 de bir yaptirin.EGR en nihayetinde aracinizin emme manifolduna egzost gazi veriyor bundan dolayi kurumlanma olmamasi imkansiz zaten.
Birde son not olarak, kesinlikle ustalara inanip ust kapak actirmayin, kurum var ust kapak acilacak denilince ben yaptirmadim 500km de bir 3 defa carbon clen caktim 120 tl masrafi oldu. ust kapak sadece sok tak 600TL istiyoryar motor ustasi rektefiye vs ile 900 TL oluyor.
Ben en son TIS dan aldigim bilgilere gore aracimi kendim kontrol ettim ve allaha sukur bir arizam yok gecti hepsi. Ama bana temiz bir 1000 lik masraf acti o ayri.
Suan performansi olsun vs olsun cok iyi dedigim noktalarda arizaniz, baska ihtimal yok.