ÇÖZÜLDÜ Astra J 1.6 Otomatik Şanzıman Sorunu Yardım?

Hocam konu çözülmüş ama sırf merakımdan soruyorum. Otomatik şanzımanlardan benim bildiğim kadarıyla yetkili servisler yağ değişimi arıza yada şanzıman açma olmadığı sürece önermiyor. Sizin aracınızın şanzıman yağı neden değişti acaba?
 
Hocam konu çözülmüş ama sırf merakımdan soruyorum. Otomatik şanzımanlardan benim bildiğim kadarıyla yetkili servisler yağ değişimi arıza yada şanzıman açma olmadığı sürece önermiyor. Sizin aracınızın şanzıman yağı neden değişti acaba?
Emin olun bilmiyorum, benden önceki sahibi genel bir bakıma sokmuş aracı, triger, hava filtresi, yağ değişim falan hepsini yaptırınca şanzıman yağınıda değiştirmiş bakım yapan usta. Aracı aldığım kadın araçtan anlamadığı için kendini usta sanan sahtekarda daha fazla kazanmak için böyle birşey yapmış muhtemelen. Zaten avukat aracılığı ve servis kayıt dökümleri ile beraber çıkan tüm masrafı o kendini usta sana sahtekara fatura ettirdik.
 
80 binde bir sanzuman,yagi degisimi yaptirmak gerekir. Servislerde soyle bi skinti var. Otomatik sanzuman yag degistirme sistemleri olmadigi icin yagin 5 litresini dokup 5 litre koyuyorlar. ustten dokulen yag sistem icindeki zamanlar biriken talasi havaya kaldiriyo ve sistemin icine sokuyo. bu vites gecislerinde hissiyata neden oluyor. Serviste yag degistiren kisi yagi degistirdikten sonra boyle bi skinti oldu deyince kullanicilar fazla sikayet uzerine servis bu yag omurluk degismez politikasina gittiler. Yag omurluk dahi olsa sanzuman parcalarindaki asinan parcalar yagin ozelligini bozmakta. Tam,bir degisim yapmak icin makine ile temizleyici sivi koyarak icinin temizligi yapilarak degistirilmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk
80 binde bir sanzuman,yagi degisimi yaptirmak gerekir. Servislerde soyle bi skinti var. Otomatik sanzuman yag degistirme sistemleri olmadigi icin yagin 5 litresini dokup 5 litre koyuyorlar. ustten dokulen yag sistem icindeki zamanlar biriken talasi havaya kaldiriyo ve sistemin icine sokuyo. bu vites gecislerinde hissiyata neden oluyor. Serviste yag degistiren kisi yagi degistirdikten sonra boyle bi skinti oldu deyince kullanicilar fazla sikayet uzerine servis bu yag omurluk degismez politikasina gittiler. Yag omurluk dahi olsa sanzuman parcalarindaki asinan parcalar yagin ozelligini bozmakta. Tam,bir degisim yapmak icin makine ile temizleyici sivi koyarak icinin temizligi yapilarak degistirilmeli
Benimde şanzıman yağı konusunda pek fazla bilgim yok. kimisi 100 binde değiştirmek gerek diyor, kimisi 70 binde, kimisi kullanıma bağlı diyor. bana serviste söylenen aynı sizi söylediğiniz gibi temizlik yapılmadan direk yağ değişimi yapılmış ve yanlış yağ kullanılmış, Servis raporları kayıtları ile avukat aracılığı ile o sahtekara fatura ettirdik zaten.
 
Benimde şanzıman yağı konusunda pek fazla bilgim yok. kimisi 100 binde değiştirmek gerek diyor, kimisi 70 binde, kimisi kullanıma bağlı diyor. bana serviste söylenen aynı sizi söylediğiniz gibi temizlik yapılmadan direk yağ değişimi yapılmış ve yanlış yağ kullanılmış, Servis raporları kayıtları ile avukat aracılığı ile o sahtekara fatura ettirdik zaten.
Peki hocam usta size geri dönüş yaptı mı?
 
Peki hocam usta size geri dönüş yaptı mı?
evet yaptı en başta inkar etti pek yanaşmadı ama elimizde kendi imzaladığı yaptığı işlemlerin belgesi olunca ve işin içine servis raporları girince sesini çıkaramadı. kısacası yaklaşık 1000 liralık masraf o kendini usta sanan şarlatana kesildi.
 
evet yaptı en başta inkar etti pek yanaşmadı ama elimizde kendi imzaladığı yaptığı işlemlerin belgesi olunca ve işin içine servis raporları girince sesini çıkaramadı. kısacası yaklaşık 1000 liralık masraf o kendini usta sanan şarlatana kesildi.
Hocam tebrik ettim sizi peşine düştüğünüz için. Çoğu kişi buna ben de dahil arabam düzeldi ya boşver der geçer..
 
Servisin söylediği eğer zamanında fark edilmemiş edilmemiş olsaydı şanzıman tamamen gidebilirdi. Mademki bişeyler yapılıyor bari düzgün yapılsın, baştan savma yapılan iş aracı öldürecekti
 
aynı sorun tekrar yaşanmaya başladı. servis inatla yağdan kaynaklı diyor. yine bir süre sonra 2.vitesten yukarı çıkmamaya başladı. acaba mekanik taslarda kırık falan olabilirmi? servis bilgisayara bağlayınca yağdan kaynaklı diyor.
 
Son düzenleme:
Zamanında bir yerde servis mühendisi olarak calısmıstım.Marka model ve yer ismi vermicem ama opel markası değildi.Calıstıgım markanın bir modelinde gaza yuklenıldıgı halde otomatik arac vites atmamakta idi.Sebep turbo idi.Sizdeki problem icin konusursak su soruların cevaplanması gerekiyor.
1 sanzımanda dtc var mı?
2sanzıman yagı miktarı ve rengi normalmı (sanzıman sogutucusu bazen patlayıp yagın rengini değiştiriyor ve yagı bozuyor)
3 Dataloggerdan yapılan kontrollerde (Real time da denmektedir) Şanzıman yagı sıcaklıgı sıkayetin olustugu anda normal mi.Belli bir süre aracı kullandıktan sonra mı sıkayet olusuyor.
4)Motor kontrol varsa kilitli diferansiyel yada diger yürüyen aksam ünitelerinde herhangi hayati bir dtc kayıtlımı?Zira çalıstıgım markada turbo yeterli basınc üretmediğinden sanzımana vites atım sinyali gondermiyordu ve motor devri artsada motor bagırsada arac vites atmıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer715
Geri
Üst