ASTRA H CONTA YAKMA

serkan112

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2008 model 1.6 benzin/lpg li aracım 3-4 aydır motor soğutma suyu eksiltme sorunu yaşatıyordu.kaçar var dediler radyatörü değiştirdim ama hala eksiltiyor.Termostat sorunu olabilir dendi onu da değiştirdik ama hala su eksiltiyor.Hareket halinde sarı yağ eksik ikazı yakıyor fakat araç soğuduğunda yağı kontrol edince seviye oldukça yüksek göründü.
Daha önce olmuyordu ama genleşme takında antifrizin köpürmüş olduğunu gördüm.
Aracın çalışmasında hızlanmasında bir sorun yok.Conta yakmış olabilir mi bu konu da verebileceğiniz fikir var mı 🤔şimdiden teşekkür ederim..
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Hocam sizin belirtileriniz sanki ona işaret ediyor. Yağ soğutucusu da sağlamsa geriye tek seçenek conta kalıyor.. Conta yanmalarında kalorifer de düzgün ısıtmaz..
 

serkan112

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam sizin belirtileriniz sanki ona işaret ediyor. Yağ soğutucusu da sağlamsa geriye tek seçenek conta kalıyor.. Conta yanmalarında kalorifer de düzgün ısıtmaz..
Isıtma ile alakalı sorunum olmadı hiç bu dönemde..Yag soğutucusu ile ilgili bilgim yok ustaya sormam lazım..Arızalı olduğunu nasıl anlarız
 

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
61
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Silindir kapak contası yandığını aracınızın motoru çalışırken egzozdan beyaz duman atıyorsa, su eksiltiyorsa, soğutma suyununa yağ karışmışsa veya yağa su karışmışsa anlayabilirsiniz. Bununla ilgili sanayide conta testi yapıyorlar. Bu testi yapan ekspertiz bile görmüştüm. Motor soğutma suyundan bir miktar alıp bir kimyasal ile karıştırıp sıvının rengine göre contanın yanıp yanmadığını test ediyorlardı. Bu testi yaptırabilirseniz kafanız rahat olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:

serkan112

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Silindir kapak contası yandığını aracınızın motoru çalışırken egzozdan beyaz duman atıyorsa, su eksiltiyorsa, soğutma suyununa yağ karışmışsa veya yağa su karışmışsa anlayabilirsiniz. Bununla ilgili sanayide conta testi yapıyorlar. Bu testi yapan eksper bile görmüştüm. Motor soğutma suyundan bir miktar alıp bir kimyasal ile karıştırıp sıvının rengine göre contanın yanıp yanmadığını test ediyorlardı. Bu testi yaptırabilirseniz kafanız rahat olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ederim 🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan55

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ustam normalde opelde conta çelikdir kolay kolay yanmaz bak ben sana ilk sebebini diyim opellerdeki yedek su depo kapağı tersmostatlıdır bu kapak zamanla bozulur ort. 5 yılda değişmesi gerekli şimdi bu kapak arızalanınca çalışma basıncı sistemde 2 bar ve fazla basıncı bu kapak açılıyor dışarı atıyor 2 barda sabit tutuyor kapak bozulduğu için sistemde basınç artıyor ve kacak yerler genelde termostat gövdesi boğaz kelebeğinin oradan gelen küçük borudan altından hafif hafif kaçırır veya termostat gövdesi giriş ve çıkışta bunlar hep genelde altlarından küçük kaçırır ve dikkatlice bakılmadıkça anlaşılmaz sonra birde termostat borusu var kalın hafif birde bunun altı nemlenir durur bir süre böyle devam edince sistem hava yapar ve motor conta yakmaya gider bu 1 2 yıl sürer su da damla damla eksildigi ve sistem devamlı bu dediğim yerlerden basınç kaçırdığı için nadiren su eksik uyarısı alırsın ort. 3 4 ayda su eksik binde bir yakar ya bide eksilince rampa çıkarken yakarsa sık yakar
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Ve kaçırıyorsa motor sıcak iken kaputu ac kulağını termostatın oraya yaklaştır tıs diye hava kaçırdığını görebilirsin
 

serkan112

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ve kaçırıyorsa motor sıcak iken kaputu ac kulağını termostatın oraya yaklaştır tıs diye hava kaçırdığını görebilirsin
[/QUOTE
termostatı değiştirdik ama değiştirmekte geçmiş kalmış olduk..Saydığınız sebeplerden conta yakmış olabilir..Hava yaptığından radyatörden kaçaklar oluyor sanırım..
Sizin verdiğiniz bilgiler neticesinde radyatör ve contanın değişmesi gerek hazır açılmışken trigeri filan değiştirmekte mantıklı..
Doğru anlamışmıyım hocam..
 

serkan112

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ve kaçırıyorsa motor sıcak iken kaputu ac kulağını termostatın oraya yaklaştır tıs diye hava kaçırdığını görebilirsin
Yarın verdiğiniz bilgiler ışığında ustaya tekrar gideyim.Yaptığınız açıklama için çok teşekkür ederim..
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Motor koduna bakarak yine yağ sogutucun var ise inşallah yağ soğutucusu patlamıştır çok masraf açmaz ve mutlak kullandığın parça orj. Olsun conta alacaksan da gm yok ise victor reinz al motor contası kısmında
 
Üst