► ASTRA G CRUİSE CONTROL Montaj (Resimli Anlatım)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Slmlr

Birkaç gündür seyehat nedeni ile nete giremedim.

Yola çıkmadan önce İzmir de YETKİLİ serviste tekrar bakılldı. Kendilerinden rica etmistim ECU fişi uclarına da bakılmasını. Aracın yanına yaklaşamadığım ve ustalar burunlarından kıl aldırmadıkları için ne yaptıklarını bilemiyorum. Sonuçda/ akşam olunca daha kapsamlı incelemek lazım deyip yolcu ettiler. Hiç değilse para almadılar.

Ertesi günü Ankara ya yola çıkdım.
Enteresan bir durum var şimdi. yolda km ler boyunca yaptıgım testler sonunda anladım ki I tuşu çalısıyor. Ancak her kontak açılış ve kapanışında tek bir defa.
Seyir halinde iken I ye dokunduğunuzda o anki hızı hafızaya alıyor o kadar. R tuşu bu hafızadaki hızı devreye sokuyor. Birkaç kere basarsanız kademelı olarak da hızı azaltıyor.

0 a basarsam da hafızadaki hız silinemiyor ve tekrar başka bir hızı hafızaya alamıyorum.
Farklı bir hızı hafızaya almak için aracı durdurup (O. Vıtes) kontağı kapatıp marsa yeniden basmam vs gerekiyor.

600 km yol boyunca defalarca test ettım. yanılmam mümkün değil.

Ne enteresan iş değil mi?
 
Slmlr

Birkaç gündür seyehat nedeni ile nete giremedim.

Yola çıkmadan önce İzmir de YETKİLİ serviste tekrar bakılldı. Kendilerinden rica etmistim ECU fişi uclarına da bakılmasını. Aracın yanına yaklaşamadığım ve ustalar burunlarından kıl aldırmadıkları için ne yaptıklarını bilemiyorum. Sonuçda/ akşam olunca daha kapsamlı incelemek lazım deyip yolcu ettiler. Hiç değilse para almadılar.

Ertesi günü Ankara ya yola çıkdım.
Enteresan bir durum var şimdi. yolda km ler boyunca yaptıgım testler sonunda anladım ki I tuşu çalısıyor. Ancak her kontak açılış ve kapanışında tek bir defa.
Seyir halinde iken I ye dokunduğunuzda o anki hızı hafızaya alıyor o kadar. R tuşu bu hafızadaki hızı devreye sokuyor. Birkaç kere basarsanız kademelı olarak da hızı azaltıyor.

0 a basarsam da hafızadaki hız silinemiyor ve tekrar başka bir hızı hafızaya alamıyorum.
Farklı bir hızı hafızaya almak için aracı durdurup (O. Vıtes) kontağı kapatıp marsa yeniden basmam vs gerekiyor.

600 km yol boyunca defalarca test ettım. yanılmam mümkün değil.

Ne enteresan iş değil mi?

Gerçekten enteresan, tesisat bu iş için sonradan çekilmiş olsa yanlışlık var diyeceğim ama, bildiğim kadarıyla tesisatda orjinal.
Bilen birinin eline şemayı alıp çek etmesi lazım
 
Evet arkadaşlar sonunda hallettim. birkaç gündür foruma giremediğim yazamadım. tüm tuşlar mükemmel bir biçimde çalışıyor. elektrikçinin hatası yüzünden olmamış. pinleri söktüm kabloları bağladım sonuç mükemmel. OP-COM ile kendim ayarladım. büyütülecek kadar bişey yok. manisa ve çevresinde yaptırmak isteyenlere yardımcı olurum. tesisatın çekilmesi max 30-40 dk. bana maliyeti. 45 tl kol (ithal), 25 tl müşür (orjinal GM), 40 tl elektrikçiye verdim ( vermez olaydım). toplam 110 tl.
 
cengiz X41 soketi ne? ve yeri nerede? bana resmini yollarmısın?

Tesisat orjinal hazır değilmiydi ben öyle hatırlıyorum. ustamı çekmişti.
X41 soketi sinyal kolundan çıkan soket 4 pinli soket var ya o.
onu ne yapıcaksın

soket.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/8007/soket.jpg
 
Son düzenleme:
İncelermisin. sanırım bu. cc ışığı sorununun çözümü.
 

Ekli dosyalar

  • 2db2tqu.webp
    2db2tqu.webp
    13.6 KB · Görüntüleme: 172
İncelermisin. sanırım bu. cc ışığı sorununun çözümü.

Şemayı inceledim de nerden buldun bunu.
Bu şemada hata var, bu mantıkla çalışacağını sanmıyorum.
çünkü röleler tuşlara bağlanmış ama tuşlar sabit konumlu değil
sadece basınca çalışıp eski konumuna geri dönüyor.
rölelerde çekip brakıyor tekrar.
+ diyotlar ters zaten 1 numaralı röle çekmez zaten
çeksede rölenin +12 sinden göstergedeki led yanmaz. LED şase mantığına göre çalışıyor.
 
bak bişeydaha var.
 

Ekli dosyalar

  • xbkb37.webp
    xbkb37.webp
    21.3 KB · Görüntüleme: 157
  • paulg.webp
    paulg.webp
    15.8 KB · Görüntüleme: 121
Geri
Üst