Arka tekerlerde ABS düzeneği varmı?

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
ne demek frenaj abs devreye girmeden once daha iyi nasil boyle sacma bir dusunce ile yillarin devrimi abs sistemine camur atiyorsunuz anlamadim bne yahu... frenaj her zaman duz bir yolda karsiniza cikan engel e karsi mi ihtiyac duyulan bir sey dir yahu... onemli olan zink diye durmak mi yoksa araci dengeli tutmak mi... yer de aracin tekerinin tutacak kadar tutunma yuzeyinin olmadigi her durum da abs bir ise yaramaz cun ki hicbir sey bir ise yaramaz... son ana kadar manevra kabiliyetini saglayan aracin tekerlerinin kilitlenmesini engellerek duzgun bir cizgi de durmayi saglayan carpmamaniz gereken seye kadar spin ve takla atmadan gitmenizi saglayan abs dir zaten... oyle metrelerce fark olmuyor ki abs siz sistemle abs li arasinda... abs harika esp mucize kalanini idaa eden de boyle arac surmemis demektir...

saçma sapan bir düşünce değil. abs kötüdür demiyor kimse. çok iddialı bir yazı olmuş ama yanlış olmuş. böyle araç sürmemiştir demişsin ama yıllardır kullanıyoruz. örnekler verdim ben yukarıdaki mesajımda mesela. sağdan soldan duyduğum yarım yamalak bilgi değil onlar. abs kötüdür demiyoruz tabiki mucizedir ama her durumda iyi değildir. bazen de başına bela olur. senin gibi mucize dersek, benim gibi arkadan geçirirsin işte o arabaya. esp de süper bi güvenlik sistemi ama senin gibi sonuna kadar güvenip mucize muamelesi yaparsan takla atmak pek de zor olmaz.
 

selcukkoylu

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
saçma sapan bir düşünce değil. abs kötüdür demiyor kimse. çok iddialı bir yazı olmuş ama yanlış olmuş. böyle araç sürmemiştir demişsin ama yıllardır kullanıyoruz. örnekler verdim ben yukarıdaki mesajımda mesela. sağdan soldan duyduğum yarım yamalak bilgi değil onlar. abs kötüdür demiyoruz tabiki mucizedir ama her durumda iyi değildir. bazen de başına bela olur. senin gibi mucize dersek, benim gibi arkadan geçirirsin işte o arabaya. esp de süper bi güvenlik sistemi ama senin gibi sonuna kadar güvenip mucize muamelesi yaparsan takla atmak pek de zor olmaz.
abs sadece kumda ve ıslak zeminde fren mesafesini uzatır başka türlü kesinlikle düz fren sisteminden daha kısa durur.esp ise nasıl zorlarsan zorla arabanın yönünü direksiyonun yönünden başka bir yöne çeviremezsin, ama çok zorlarsan sadece yanlar.araba kayar ama hiçbi türlü direksiyon hakimiyeti kaçmaz yani fırıl fırıl dönmezsin.mıcırla yola girdiğinde helede virajlı ise allahtan başka bitek esp kurtarabilir.
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
ne demek frenaj abs devreye girmeden once daha iyi nasil boyle sacma bir dusunce ile yillarin devrimi abs sistemine camur atiyorsunuz anlamadim bne yahu... frenaj her zaman duz bir yolda karsiniza cikan engel e karsi mi ihtiyac duyulan bir sey dir yahu... onemli olan zink diye durmak mi yoksa araci dengeli tutmak mi... yer de aracin tekerinin tutacak kadar tutunma yuzeyinin olmadigi her durum da abs bir ise yaramaz cun ki hicbir sey bir ise yaramaz... son ana kadar manevra kabiliyetini saglayan aracin tekerlerinin kilitlenmesini engellerek duzgun bir cizgi de durmayi saglayan carpmamaniz gereken seye kadar spin ve takla atmadan gitmenizi saglayan abs dir zaten... oyle metrelerce fark olmuyor ki abs siz sistemle abs li arasinda... abs harika esp mucize kalanini idaa eden de boyle arac surmemis demektir...
arkadaşım forumu takıp edıyorsan bunları bıldıgımızı sende bılıyorsundur ne demek ıstedıgımızı anlamamıssan cıkarsaın kara ve tam köklersın frene ve kayar gıdersen ama yavas abs ye gırmeye ramaka kala basarsan ne demek ıstedıgımızı anlarsın ok.
 

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ne demek frenaj abs devreye girmeden once daha iyi nasil boyle sacma bir dusunce ile yillarin devrimi abs sistemine camur atiyorsunuz anlamadim bne yahu... frenaj her zaman duz bir yolda karsiniza cikan engel e karsi mi ihtiyac duyulan bir sey dir yahu... onemli olan zink diye durmak mi yoksa araci dengeli tutmak mi... yer de aracin tekerinin tutacak kadar tutunma yuzeyinin olmadigi her durum da abs bir ise yaramaz cun ki hicbir sey bir ise yaramaz... son ana kadar manevra kabiliyetini saglayan aracin tekerlerinin kilitlenmesini engellerek duzgun bir cizgi de durmayi saglayan carpmamaniz gereken seye kadar spin ve takla atmadan gitmenizi saglayan abs dir zaten... oyle metrelerce fark olmuyor ki abs siz sistemle abs li arasinda... abs harika esp mucize kalanini idaa eden de boyle arac surmemis demektir...

niye çamur atmak olarak algılıyorsunuz ? Kim kötü demişki abs... Kimsenin öyle bir iddası olmadı. Abs aracı stabil tutar tabiki, engelin etraından tekerler bloke olmadığı için rahatça tam fren gücünde manevra yapabilirsiniz. Abs mükemmeldir, asla kötü demedik. Kaysa manevra yapılmaz zaten. Abs diskleri sıkarak bıraktığından (bunu çok hızlı yapıyor) yine de abs devreye girmeden önce son noktadaki yavaşlatmasından daha verimsiz diye idda ediyoruz sadece. Kayması daha iyidir demiyoruz. Bunu hissetmiyormusunuz sürerken ?
 
Son düzenleme:

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
arkadaşım forumu takıp edıyorsan bunları bıldıgımızı sende bılıyorsundur ne demek ıstedıgımızı anlamamıssan cıkarsaın kara ve tam köklersın frene ve kayar gıdersen ama yavas abs ye gırmeye ramaka kala basarsan ne demek ıstedıgımızı anlarsın ok.

kesinlikle:good: ve aynen tecrübeyle sabittir, zemin farkına çok gerekte yok.
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
uyelik iptali ne is ya cevap verilce aciklama yapinca uyelik iptal mi olur

o Serhan la geyik ya aramızda yoksa tabiki yok öle bişey bide unutmadan combo yerine comco yazmışın solda resminin altında
 

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
abs sadece kumda ve ıslak zeminde fren mesafesini uzatır başka türlü kesinlikle düz fren sisteminden daha kısa durur.esp ise nasıl zorlarsan zorla arabanın yönünü direksiyonun yönünden başka bir yöne çeviremezsin, ama çok zorlarsan sadece yanlar.araba kayar ama hiçbi türlü direksiyon hakimiyeti kaçmaz yani fırıl fırıl dönmezsin.mıcırla yola girdiğinde helede virajlı ise allahtan başka bitek esp kurtarabilir.


astrammm´isimli üyeden Alıntı
arkadaşım forumu takıp edıyorsan bunları bıldıgımızı sende bılıyorsundur ne demek ıstedıgımızı anlamamıssan cıkarsaın kara ve tam köklersın frene ve kayar gıdersen ama yavas abs ye gırmeye ramaka kala basarsan ne demek ıstedıgımızı anlarsın ok. :good: :good: :good:
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
beyler sahsilestirmeyelim olayi ...kalp kirmaya niyetim yoktur... bu arada abs li arac sayesinde tirla carpistigim halde hala hayattayim... ajite olmus tepki vermis gibi duruyor olabilirim yazdiklarimla yanlis anlasilmayayim lutfen... tir olayina gelince... abs devrede... gizli buzlanma olan yolda tir yolumuzu kesti diye asildim ,abs devreye girdi son ana kadar duz bir cizgide gittim kacacak yer olmayinca arka tekere dogru kirmisim direksiyonu o hizda kitlenmeyen tekerler sayesinde 1 metre kala yaptigim manevra ile araci tirin altina girmekten kurtardim... lastige vurdum spin atim sarampole uctum... ama esp olsa oraya kadar da varmadan yol disina ucururdum araci cunki toparlama sansi cok yuksek olurdu ama yoktu... o zamana kadar da kasitli olarak asilmadigim surece de aracin abs sinin devreye girdigini hatirlamiyorum... ayrica yeni aracimda esp var onu da daha devreye sokabilmis degilim... elbette ki dusundugunuz gibi de esp var diye aracta cambazlik yapmiyorum... allah kimseye kaza bela vermesin... hele hele dag basinda buzlu yolda hic vermesin...abs iyidir iyi...
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada sunu da belirtmek isterim... bahsettiginiz o abs devreye girmeden hemen onceki son noktayi yeterli durma mesafenizin olmayacagi kadar yakin ve ani gelisen risklerde hesaplayin da orada sabit tutun ayaciginizi, ben de goreyim...ayrica abs nin devreye girmesi icin koklemeye gerek olmadigini da biliyorsunuz arkadaslar... bu pedal sevyesi tamami ile zemindeki surtunme ile alakalidir ,bu aciktir... yani abs nin devreye girdigi anda zaten tekerlerin surtunmeye kaldigi yuzeyce uygulanan kuvvetin fren basinci sonucu disklere uygulanan sikma kuvvetinden daha az oldugu andir ki bu anda zaten duz fren sistemleri de kitlemeye sebebiyet verir.... kanimca her turlu zeminde abs daha etkin bir frenaj saglar... yani sikip birakma olayi anlik olarak dusunuldugunde mesafeyi uzatmaya sebebiyet veriyor gibi gozukse de abs nin devreye girdigi ani kizaklama ani olarak degerlendirdigimiz de kuru asfalt zeminde bile daha yararli oldugu anlasilir gibi geliyor bana...bahsedilen son an noktasinda tutacak kadar zaman varsa zaten abs devreye girecek kadar stres altinda kalmiyordur demektir arac...kandirmayalim kendimizi cun ki pedal ustunde iki ayakla zipladim ben tiri gorunce... iste bu anlarin sistemi abs... zaten oyle araca arkadan carpma durumudur kuru yolda carpmadir falan birinci derece de surucu hatasidir takip mesafesi ihlalinden olur... araclardaki sistemler mucize yaratmayacagina gore aman daha dikkatli surelim... konu da benim yuzumden sapitmasin hedeften... kargasa cikarttigim icin ozurdilerim uyelerimizden...
 
Son düzenleme:

ELEGANCE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
803
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
iyide ayağını olay anında son noktada tutarsın/tutamazsın demek ayrı, son noktada daha iyi yavaşlatıyor demek ayrı. İtirazımız olmadıki.
 
Üst