- Katılım
- 24 Ara 2013
- Mesajlar
- 23
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Merahaba arkadaslar arabama motor yaptırdım. Cok ugrastım aslında bu kadarını tahmin etmiyoduk fakat işin içine girince herşey değişti. Başımdan geçeni anlatmak isterim belki bazı arkadaslara ufak da olsa yardımım dokunabilir.
Öncelikle arabamda yağ damlatma sorunu vardı. Tam bir yıl önce özel servise götürdüm bazı conta değişimleri ve sıvı conra işlemleri uygulandı fakat hiç fayda etmedi aksine daha cok damlatmaya başladı her durdugum yeri yağ yapıyordum. Baya bi süre boyle kullandım. Bu süre zarfında 7 Litre yağ ilavesi yaptım. En sonunda canıma tak etti. Özel servise götürdüm takım conta ve debriyaj bilya set temin etmemi daha sonra işleme baslayacaklarını soylediler.
Her neyse motor indi gereken parçlaları temin ettim. Fakat ikinci silindirde 1000 de 17-18 civarında aşınma çıktı. Buda arabanın hareret gördügünü mazota su karıstırdıgını bununda özellikte ilk çalıstırmada daha cok olacagı soylendi. Amma velakin arabada ne su eksiltme ne de ilk çalıstırma afalllama vardı. Anlam veremedik olan olmus işleme başlandı rektefiyeye gitti pistonlar iyi oldugu icin aynıları kullanıldı sadece sekman atıldı. Bloga da gömlek giydirildi. Bunun yanında devirdaim termostat ekzantrik zinciri v gergi rulmanlarıda degisti. Fakat toplanmaya baslanınca ekzantrik dişlisinde çatlak oldugu fark edildi. Sansımız varmıs parçalanmadan değiştirme fırsatımız oldu. Su an toplanıyor ins ortaya guzel bisey cıkar. Aracaım ASTRA G 2.2 Dizel belirtmeyi unuttum. Nereye ne harcadıgımı yazıyorum yorumlarınıza da açığım.
Termostat (wahler) - 110
Devirdaim - 85
V Bilya (2 adet)- 80
Ana Kol Yatak (glyco)- 200
Takım Conta (elring)- 320
Ekzantrk Zincir Set (gm) -850
Kol Burcu -50
Kapak taşlama ve gömlek giydirme- 900
Sekman - 200
Debriyaj Set (luk) - 550
Debriyaj Bilya (luk) - 320
Ekzantrik Dişli (gm)- 130
Üç yollu bi hortum (gm) - 70
Motor Toplama İşçiligi - 1500
Birde direksiyon kutusunda yağ kaçırıyordu 1500 lira işçiligin içinde bu da var.
Bana totalde düz hesap 5000 LİRAYA mal oldu.
Öncelikle arabamda yağ damlatma sorunu vardı. Tam bir yıl önce özel servise götürdüm bazı conta değişimleri ve sıvı conra işlemleri uygulandı fakat hiç fayda etmedi aksine daha cok damlatmaya başladı her durdugum yeri yağ yapıyordum. Baya bi süre boyle kullandım. Bu süre zarfında 7 Litre yağ ilavesi yaptım. En sonunda canıma tak etti. Özel servise götürdüm takım conta ve debriyaj bilya set temin etmemi daha sonra işleme baslayacaklarını soylediler.
Her neyse motor indi gereken parçlaları temin ettim. Fakat ikinci silindirde 1000 de 17-18 civarında aşınma çıktı. Buda arabanın hareret gördügünü mazota su karıstırdıgını bununda özellikte ilk çalıstırmada daha cok olacagı soylendi. Amma velakin arabada ne su eksiltme ne de ilk çalıstırma afalllama vardı. Anlam veremedik olan olmus işleme başlandı rektefiyeye gitti pistonlar iyi oldugu icin aynıları kullanıldı sadece sekman atıldı. Bloga da gömlek giydirildi. Bunun yanında devirdaim termostat ekzantrik zinciri v gergi rulmanlarıda degisti. Fakat toplanmaya baslanınca ekzantrik dişlisinde çatlak oldugu fark edildi. Sansımız varmıs parçalanmadan değiştirme fırsatımız oldu. Su an toplanıyor ins ortaya guzel bisey cıkar. Aracaım ASTRA G 2.2 Dizel belirtmeyi unuttum. Nereye ne harcadıgımı yazıyorum yorumlarınıza da açığım.
Termostat (wahler) - 110
Devirdaim - 85
V Bilya (2 adet)- 80
Ana Kol Yatak (glyco)- 200
Takım Conta (elring)- 320
Ekzantrk Zincir Set (gm) -850
Kol Burcu -50
Kapak taşlama ve gömlek giydirme- 900
Sekman - 200
Debriyaj Set (luk) - 550
Debriyaj Bilya (luk) - 320
Ekzantrik Dişli (gm)- 130
Üç yollu bi hortum (gm) - 70
Motor Toplama İşçiligi - 1500
Birde direksiyon kutusunda yağ kaçırıyordu 1500 lira işçiligin içinde bu da var.
Bana totalde düz hesap 5000 LİRAYA mal oldu.