acil yardım !!!krank devir sensörü (kam mili devir sensörü)

mithat_acar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konu hakkında problemi 2 haftadır bir türlü çözemiyorummmmm

aracım astra 1.6 twinport,

problemin tanımı,
aracımın devir göstergesi rolantide 8,9,10 dev/dak ibre sürekli hareket ediyordu
aracımda yolda giderken arıza lambası yandı( anahtar işaretli olan)
aracı stop ettim,frene ve gaza sonuna kadar bastım,kontağı açtım, ecu hata kodunu öğrendim 034000, arıza kodlarından devir sensörünün arızalı olduğunu söylüyordu,
araç 3000 dev/dak yı geçmiyordu ve yolda vites değişikliğinde veya vitesi boşa aldığımda stop ediyordu,rampalarda yüklü tırlar gibi sağ şeritten devam ediyorum :(

servis tech cihazıyla krank ve kam mili devir sensörünün arızalı olduğunu söyledi değiştirdi
arıza devam etti, aldığımız sensör arızalı olabilir dedi, kendi aracının sensörünü taktı (xep motor) arıza yine devam ett,
yağı kirli okuyamıyor diye düşündük yağı değişti arıza devam etti,
sensörün krank üzerindeki volan arasıındaki dişliyi okuyor, dişlide problem var diye düşündü, karteri söktük dişliyi temizledik, arıza devam etti,
en son yeni yazılım atalım dedik son çare,onu da attık, aynı arıza yine devam etti,

servistekiler ilk defa böyle bir problem ile karşılaştıklarını söylediler

beyinde arıza vardır dediler biz çözemedik para da istemiyoruz gelme der gibi çıktım, motor kontrol ünitesinde problem olduğunu da düşünmüyorum açıkcası,

yardımlarınızı içtenlikle bekliyorum . tşk.
 

ahmet28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bu oynama sanki gaza basıp çekermiş gibi mi oluyor eğer öyleyse kesinlikle diyorum kelebek kirlenmiş temizlet düzelecektir
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
büyük ihtimal beyin arızası var
tabii öncelikle tüm olasılıklara bakılsın,mesela kamşaft ve krankmili tesisatına,sonra trigere sonra senin dediğin gibi beyin.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
tabii öncelikle tüm olasılıklara bakılsın,mesela kamşaft ve krankmili tesisatına,sonra trigere sonra senin dediğin gibi beyin.
Aynen selim abi haklısın.Özellikle beyin soketinden sensör soketi arası ohm metre ile ölçülmesi gerekir ben bunu o kadar yeri kontrol eden servisin kontrol ettiğini düşünerek yazmadım sizinde belirttiğiniz gibi olasılık aslında çok.
 

mithat_acar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
konu ile ilgilendiğiniz için teşekkür ederim arkadaşlar,

boğaz kelebeğini temizlediğimiz yazmayı unutmuştum,

araca gaza basar gibi değilde 7-8-9 dev/dk arasında kendi gidip geliyor
ve rolanti de yine çalışırken devir 2 ye düşüp motor kendini toparlıyor, ve ikaz lambasıda yanmaya başlıyor,

ama hala sorun tespiti için çözüm bulamadık. tesisatı kontrol etmemiştik,
usta da rolanti bozukluğuyla devir sensörünün arızasının hiç bir alakası yok dedi,

bu doğru olabilir mi ?
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
bende opel vectra varken 2 defa ayni sorunu yasadim 3500 deviri gecmiyordu
sonrasinda krank devir sensörü degisti düzelmedi beraberinde ekzanterik devir sensörü degisince düzeldi ve ikisininde kesinlikle ayni anda degismesi gerektigi söylendi,ne kadar dogru bilmiyorum.

http://www.opelparcaci.com/pictures/201332395244_6238414.jpg


http://www.parcatreni.com/images/upload/42031411253321326_250x250.jpg

bu iki parca idi ama astra da nasildir bilmiyorum tekrar bir kontrol ettirin isterseniz
 

mithat_acar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
krank devir sensörüne ilavetan eksantirik devir sensörü de değişince ikaz levhası söndü bir daha yanmıyor fakat,

rampada motor çekişten düşmesi ve rolantinin düzensiz çalışması devam ediyor :(
 

yaser46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arkadaşım babamın aracında böyle bir sorun olmuştu benzer şeyler yaşandı. sonuçta ateşleme bobininin arızalı olduğu anlaşıldı- araç honda jazz dı - bobinler değişince düzeldi bilgine.
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eksantrik şaft sensörü (ESS) çok basit ama önemli bir parça. Temel olarak bir mıknatıs, ve etraftan uçuşan küçük metal parçaları mıknatısına yapışabiliyor ve yapıştığında ECU'ya (beyin) yanlış değerler gönderip ECU'nun yanlış çıktı vermesine sebep olabiliyor.

Benim araçta ESS üzerine yapışan küçük metal parçalardan dolayı aylardır yanlış çalışıyormuş ve hep ECU 'da birşey mi var acaba diye düşünüyordum. Ne zamanki ESS'yi temizledim sonra motor düzeldi. Resimde ESS 'nin temizlenmeden önceki hali görülüyor.
v2gyd.jpg


Benim araçta ateşleme bobinleri de eskimişti ancak onlar sadece çok yüksek devirde eksik ateşleme yapmak şeklinde sorun çıkarıyordu, normal devirlerde sorunu yoktu. Ancak bazen aracı sık olarak yüksek devirlerde kullandığım için onları yeniledim. Şu anda deviri sonuna kadar zorlasam dahi ateşleme bobinleri kusursuz ateşleme yapıyor. Bu arada piyasadaki kalitesiz y.sanayi ateşleme bobinlerine de dikkat edin, kaç ay dayanacağı belli değil, paranız boşa gitmesin.
 
Üst