Astra j 1.4 turbo hararet sorunu - yardım lütfen.

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar;
Bu gün yani 1 Temmuz 2018 antalya'dan uzun yola çıkmak üzere yola çıktım fakat henüz 5.km de rampa yukarı tırmanırken yol bilgisayarında bu güne kadar görmediğim bir uyarıyla karşılaştım,

motor sıcaklığı çok yüksek lütfen motoru rölantiye alın yazdı,

Bu uyarıdan bir kaç dakika önxe sıcaklık göstergesine bakmıştım ve 90 derece sabitti.

Hemen sağa çekip motoru durdurdum ve kaputu açtım, herhangi bir anormal durum yoktu, buhar veya kaynama görmedim.

Yola çıkmadan önce aracı sanayiye çekip motor suyu, yağı fren balatası vs genel bir kontrol yaptırmıştım ve bir sorun yoktu,

Aracı tekrar çalıştırmadım ve yol yardımını arayıp çekici istedim, bu olay sabah 05:30 civarıydı ve oldukça normal bir hava sıcaklığı vardı yani o yakıcı antalya sıcağı yoktu.

Sabahın o saatinde açık bir servis bulunmadığı için tavsiye üzerine en yakın ustaya cektirdim.

Ustaya durumu anlattım ve motoru kontrol etti, motorun sağ tarafından motora su aktaran bir parçayı gösterdi ve buradan sızan suyu gösterdi, ben ustaya bu termostat arızası desemde o sorunun bu olduğunu belirtti, o asamada bu ustaların bu işi beceremeyeceğini anlasam da çarem yoktu, o plastik parçaya termostat diyen bir ustaya termostatın o olmadığını, motorun solundakinin termostat olduğunu ben söyledim.

Montaj yapildı motor soğutma sıvısı baştan yenilendi ve ben son bir test sürüşü yapayım dedim ve yola koyuldum, bu arada her zaman gittiğim ustayla da telefonda görüşüyorum, aracı biraz sıkıstırmamı söyledi ve ben de ilk kaldığım rampaya sardım bu defa rampa ortalarında yeniden aynı uyarıyı verdi, durdum, stop edip bir kaç dakika bekledim ve yeniden calıştırdım,

Bir kaç dakika önce 120 derece üstü olan gösterge 90 derecedeydi, şaşırdım rampa asağı geri döndüm, rampa aşagı yeniden 95 civarına anlık çıkıp indi ve ustaya geri dönüp anlattım,

Usta bu defa kendi direksiyona geçti ve sürüşe geçtik, usta aracı zorlayacak rampalara girip tırmanmaya başladık hava sıcaklığı yakıcıydi ve o kadar zorlamaya, düşük devir, yüksek devir kullanmaya rağmen o gösterge zerre 90 derece üzerine geçmedi ve herşey normal yoluna çıkabilirsin dedi ama inancım kalmamıştı artık, emindim yola koyulsam başıma iş açacaktı,

Ayrılıp calıştığım kuruma gittim ve arkadaslarla konustum, bana yakın ilçede donanımlı, profesyonel çalışan bir servise gidelim dediler ama onlar da inanmamıştı bana,

Arkadaşlardan birini yanıma alıp 18 km uzakta servise yola çıktık ve yolun ortalama 15 km sinde hiç bir sorun yoktu, yol düz otoban ve rampa yok ancak aynı uyarı 15 km sonra aniden yineledi, tekrar durdum bekleyip calıştırdım yine herşey yolundaydı servise ulaştım

Servise durumu izah ettim ve bir usta verdiler yanıma test için yola çıktık, usta elinde bir lazer ısı ölcer vardı, arıza tekrarlarsa durup kaputu açıp motor ısısını ölçecektik,

Ortalama 5 km devam ettik ısı 90 dereceydi ama aynı uyarıyı tekrarladı, durup kaputu actık ölçüm yaptık

Gösterge 120 lerdeyken motor en sıcak bölge 94, termostat girişi 50 derece civarıydı ve termostat arızası dedik geri döndük dönüşte hiç sorun olmadı 90 derece sabitti.

Serviste termostat söküldü ve orjinaliyle değistirildi, tekrar teste çıktık, bu defa 1 km gittik ama ısı yükselmeye başladı 95 gösterirken vaz geçip servise geri döndük,

İki ihtimal kalmıştı
1.radyatör tıkanmıştı
2.devirdaim pompası arızalıydı

Radyatör söküldü ve teste gönderildi, gelen bilgi yüzde 85 tıkalıydı, temizlenebilir durumdaydı ve temizlettik

Şu an araç serviste ve radyatör montajı yapılırken sabaha karşı 05:30'da başlayan macera bitmedi yarına kaldı ancak bende umut kalmadı.

İnsan araştırıp okudukça paranoyak oluyor, servise göre devirdaim pompasında sorun olsa o kadar gidemez hareket edemezmişim anlayamıyorum.

Araç astra j 1.4 turbo
Model yılı 2014
Km 63.000
Bu güne kadar sanayiye girmemisti

Motor suyunda eksilme yoktu, susuz kalmadı, buhar hiç görmedim, soğudum, bıktım, yoruldum, bu nasıl bir sorundur anlayamadım.

Termostat fanı tetikliyor ve fan çalışıyor fakat bildiğim kadarıyla bu motorlarda fan 3 kademe ve bu gün bu kademelerin atlayıp kademe yükseltip yükseltmediğine dikkat etmedim, fan sigortaya bağlıysa ve bu sigorta arızalıysa buna sebep olabilirmi bu bir teori.

1.Su eksik değilse ve bu gün üç defa değistiyse yine de devam ediyorsa arıza anlam veremiyorum

2.Radyatör tıkanması bina sebep olabilirmi olursa ne derece etki eder

3.Devirdaim pompası arızalı olan bir araç 15 km sorunsuz gider ardından aniden 120 derece gösterip yine çok kısa sürede 100 ve 90 dereceye inip sonra sorunsuz bir süre daha gidebilir mi?

Uzun yazdım kusura bakmayın, okuyup tecrübesi olan arkadaşlar fikir verirse çok mutlu olurum.

Artık nefret etme seviyesindeyim malesef.
 

ömür

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
bendede opel var astra eski kasası hararet yazın hızlı birşekilde çıkıyor arabayı sıkıştırırsam daha da artıyor yani bendeki sorun devirdaim pompası fakat kısa yol gittiğimden bana fazla sıkıntı olmuyor.bunu anlamanın enkestirme yolu motor suyu konulan kabın kapağı açık vaziyette çok fazla gaz vermene gerek yok dönüş borusundan suyu geri dönderiyormu takip et dönmüyör yada suda bir hareketlenme yok ise devirdaim pompasıdır.devirdaim suyu dolaştırmayınca motorda ani sıcaklık yükselmeleri oluyor.
 

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
bendede opel var astra eski kasası hararet yazın hızlı birşekilde çıkıyor arabayı sıkıştırırsam daha da artıyor yani bendeki sorun devirdaim pompası fakat kısa yol gittiğimden bana fazla sıkıntı olmuyor.bunu anlamanın enkestirme yolu motor suyu konulan kabın kapağı açık vaziyette çok fazla gaz vermene gerek yok dönüş borusundan suyu geri dönderiyormu takip et dönmüyör yada suda bir hareketlenme yok ise devirdaim pompasıdır.devirdaim suyu dolaştırmayınca motorda ani sıcaklık yükselmeleri oluyor.

Merhaba;
Yanıt için teşekkür ederim, sorun olduğu gibi devam ediyor, radyatõr tamamen temizlendi, biraz tıkanma vardı ama hiç bir fark yaratmadı, sorun olduğu gibi duruyor, devirdaim pompası kontrol amaçlı benden habersiz sôkülmüş, sorun yok, kusursuz çalışıyor, bunlar bu günkü olanlar,

Dün termostat orjinaliyle değişti, yine dün motorun sağında plastik bir parça motora su aktaran basit bir parça su sızdırması sebebiyle değişti

Bütün bunlara rağmen sorun olduğu gibi duruyor, bu güne kadar o ısı göstergesi tepe noktaya kadar gelip indiği zamanlarda kaputu actığımda su haznesinde ne kapak atma, ne kaynama, ne buhar hic gôrmedim

Bu gün artık cekiciyle aracı antalya antoto yetkili servise gôtürdüm, durumu anlattım, beni dinledikten sonra dedikleri şu oldu;

Eger dediğiniz gibiyse o suyun fokurdayarak kaynaması, kapağın atması gerekiyordu, bu olmadiysa bir yerde bir şey ısıyı yanlış ôlçüyor, aracınızı test edip size bilgi vereceğiz denildi, beklemedeyim

Sorunumu adım adım yazdım, yazıyorum, sonuna kadar yazacağım, forumun bu nedenle var olduğunu düşünüyorum, başlık açıp yardımlar, ôneriler, yapılanlar, sorunun nedenleri ve sorunun nihai çôzümünü yazarsak ileride aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yararı olacağını düşünüyorum.

Yanıt için tekrar teşekkür ederim.
 

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhaba;
Bu gün sorun çözülmüş görünüyor,
Antalya yetkili servisi antoto liman şubesinde yapılan inceleme ve testler sonucu soğutma sisteminde hava olduğu belirlenmiş ve 3 saat gibi bir sürede sistemin havası alınmış, ardından soğutma sistemi detaylı bir incelemeden geçirilmiştir,

Olası bir conta yakma durumuna karşı testler yapılarak motorda ve contada bir sorun olmadığı belirlenmiştir

Ardından iki defa 30'ar km lik zorlu rampalarda araç klima açık şekilde yüksek hava sıcaklığında test edilmiş ve motor herhangi bir hararet, ısı yükselmesi uyarısı vermemiştir,

Ardından bizzat kendim 30 km zorlu sürekli tırmanış gerektiren rampalarda denediğimde hararet göstergesi 90 dereceden hiç bir sapma, azalma veya yükselme göstermemiştir.

Sonuç olarak;
Eger aracınız motor aşırı ısındı, motoru rölantiye alın gibi bir uyarı verirse bu durumda sistemde bir su kacağı, çatlak gibi bir durum mevcuttur veya termostat arızalı ya da radyatörde tıkanma mevcuttur

Bu aşamada çok önemli bir nokta var, soğutma sisteminde bu parcalardan birini değiştiren bir usta devamında bosalttığı soğutma sıvısını yeniden sisteme doldururken kesinlikle havayı tahliye etmeli ki bu o kadar kolay bir durum değil

İş bilmez adına usta denilen kişiler bunu beceremediğinden ve ya bilmediğinden arızayı da bir türlü gideremediğinden size malesef motor kapağını açmalıyız conta yakmış diyecek hatta motor kapağı çatlamış olabilir motoru indirmeye kadar gidebilir diyecektir, kesinlikle müsade etmeyin ve aracınızı çekici yardımıyla en yakın opel yetkili servisine çektiriniz.

Basit bir plastik aktarıcı çatlağı sisteme hava girmesine neden olur, sızıntıyı yapan parcayı değiştirseniz de artık sistem hararet gösterecektir, iş bilmez kişiler bunun ardından termostata yönelecek, değiştirecek ama arıza devam edecektir, termostattan sonra olmayınca radyatörü söküp temizleyecek, yine olmayacak bunun ardından devirdaim pompası diyecek ama yine olmayacak sonunda da motor kapağını açacak sorun olmayan motora müdahaleye kadar gidecektir,

Son anda verdiğim en doğru karar motor kapağını açtırmayıp 150 km uzakta da olsa çekiciyle aracı opel servise çektirmekti

Sorun ortadan kalktı ve nihayet kafam rahat.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bir noktayı netleştirmek için soruyorum.
Hortumlardan veya başka bir parçadaki çatlaktan dolayı sisteme hava mı giriyormuş da, o değişince sorun çözüldü ?

Çünkü sistemde kaçak olmasa, ekstra hava almak için bu kadar işleme gerek olmazdı.
 

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bir noktayı netleştirmek için soruyorum.
Hortumlardan veya başka bir parçadaki çatlaktan dolayı sisteme hava mı giriyormuş da, o değişince sorun çözüldü ?

Çünkü sistemde kaçak olmasa, ekstra hava almak için bu kadar işleme gerek olmazdı.

Evet, dogru hocan, şöyle ki;
Sorun ilk ortaya çıktığında motorun sağında bir plastik parca mevcut, motor gövdesine montajlı, o plastik parçanın motor gövdesine bağlantı noktasında su kaçağı mevcuttu, catlak vardı, olay oradan başlamıştı,

O parcayı değistirdi usta fakat ustanın malesef bilmediği, anlamadığı suydu;

Soğutma sistemine hava girmisti bir kere ve o hava tahliye edilmeliydi, dahası bu parcayı değiştirirken soğutma sıvısı komple bosaltıldi, boş sisteme yeniden sıvı eklendi ki bu aşamada zaten sogutma sistemi daha fazla havayla dolmuş oldu, devamında iş bilmez bir kişinin başlattığı sorunu boşh otomotiv servisi daha da büyüttü, termostat degistirdi, olmadı, radyatörü söküp değiştirdi, oomadı, benim haberim olmadan devamında devirdaim pompasını sökmüsler sağlam çıktı, sorun olduğu gibi duruyordu

Her defasında soğutma sıvısı da degisti ama ne hikmetse kimse sistemdeki havayı almayıp devam edince sorun büyüdü gitti,

Son olarak bana motor kapağını açıcaz, conta yanmış, taslama vs gibi laflar edildi, en son duyduğum motor kapağı çatlamış olabilirz motor indirmeye kadar gidebilir denildiği anda hayır dedim ve bıraktırdım

Bunları yapıp söyleyen bosh otomotiv servisi malesef, herhangi bir sanayi ustası değildi

Cekiciyle antoto antalya liman yetkili servisine çektim ve hava alındı sorun halloldu

Bosh oto servis yapamadığı arıza için 865 tl para aldı
Opel servis arıza tespit ve arıza giderme icin toplam 435 tl aldı

Bir daha yetkili servisten baska hiç bir yere gitmemz, sanayide 1 verilen bir onarıma serviste 2 ve hatta 3 desinler sorun degil veririm ama servisteb başka yerle bir daha isim olmayacak.
 

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhaba;
Ne yazık ki sorun yineledi,
3 temmuz 2019 tarihinde aracı antalya antotodan teslim aldım, antalya serviste soğutma sisteminde hava olduğu belirtilerek bu hava tahliye edildi, tüm bakımlar eksiksiz yapılıp iki defa antalya sıcağında rampalarda test edildi ve sıfır hata çıktı,

Aracı teslim almadan son bir defa ben ve yetkili servis ustasıyla teleferikle çıkılan dağ zirvesine doğru test sürüşü yaptım ve herhangi bir hararet, ısı yükselmesi olmadı

Aracı teslim aldım ve antalya merkezden finikeye kullandım, bir sorun yaratmadı.

5 Temmuz 2019, antalya finikeden elmalı üzerinden bucak, burdur istikametinden ankaraya yola cıktım, güzergahı bilenler finike - elmalı arası rampaları bilir, sürekli tırmanıştır ve sicak havada,

Burdur üzerinden afyona geçtim, afyon merkezi geçip iscehisarı geçtim afyon ankara yolu üzerinde tekrar aynı arıza ekrana geldi malesef,

Ve yakıcı sıcakta, hiç bir ağaç ve benzeri bir gôlgelik olmayan rampada yolda kaldım.

Yol yardımını aradım, kasko üçüncü defa ücretsiz çekici yolladı,

En yakın eskişehir alpata opel yetkili servisine gönderdim aracı ve kendim otobüsle eskisehire geçtim, mesai saatleri dışı olunca 6 temmuza kaldı

6 temmuz sabahı servise ve araca ulaştım, serviste ustaya tüm gecen olayları anlattım,

Daha önce termostatın orjinaliyle değistigini, sağda motor gövdesindeki plastik bir parçanında orjinaliyle değistiğini, antotoda conta testlerinin yapildiğini ve motorda sorun olmadığı bilgisini verdim

Buradan sonrası ilk defa duyduğum bir konu:

Usta bana takilan termostat ve diger plastik parcanın orjinal gm marka olmasının bir anlamı olmadığını, bunların yine de yan sanayi parça sayildığını söyledi, opel astra j 1.4 t için konuşuyorum, ustaya göre soğutma sistemindeki parcaların biri değişirse geri kalan iki ısı sensörü, termostat ve o plastik parcanın aynı anda değişmesi gerektiğini söyledi,

Neden dedigimde; bu parçaların her birinin iç dirençlerinin farklı olduğunu, faberikada takım halinde uyumlu paketlenip yollandığını bu nedenle takım halinde değişmediğinde her şey tam olsa da bu arızayı vereceğini, gercekte motorda hararet olmasa da varmış uyarısı vereceğini belirtti,

İlginç geldi peki dedim değis5irin, değistirdiler ve teste çıktılar yeniden aynı uyarıyı verdi araç, bu defa artik bilemiyorum ama uzaktan gördüğüm bazı cihazlar bağlayıp termostatın hangi degerlerde açıp kapatacağına dair bazı ayarlamalar yapıldı ve herseyin tamam olduğunu belirttiler bana,

Yeni bir test sürüşü yapmayacakmısınız dediğimde gerek yok, arıza bitti denildi, çok kararlı şekilde,

Aracı teslim aldım ve ardından hiç aralıksız yarısı gündüz, yarısı gece ortalama 1000 km uzun yol yaptım araç hiç bir arıza, uyarı vermedi

Tam 6 gün hiç durmadan bu sorunla uğraştım, üç defa yol yardımıyla aracı çektirdim, toplamda 700 tl ye mal olacak bir sorunu 2 bin civarı bir paraya hallettim

Yollarda kalıp güneş yanıkları, otellerde sürünmek te cabası oldu

Araç su an sorun vermiyor, her iki opel servisinin söylediği bir kaç bilgi daha;

Birincisi motor iç sıcaklığının büyük çoğunlukla 90 derecede sabit göstereceğini fakat nadiren göstergenin yukarı hareketleneceğini ama 90-100 arasi bir yerde termostatin ve fanların devreye girip tekrar 90'a sabitleyecegini söylediler bunun normal olmadı gereken bir durum oldugunu belirttiler

Yol boyu bir kaç defa bunu gözlemledim, gösterge ufaktan 90 üstüne hareketlendi ama kısa sürede 90'a geri sabitlendi, daha önce göstergeye pek bakmazdım, bunun böyle oldugunu farketmemiş, görmemistim, bu olmasi gerekenmiş

Her iki servisin bir digersöylediği bilgi, astra j 1.4 turbolarda motor yağı konusu, dexos 1 gen 2, net bu olacak opel bunu ısrarla belirtti denildi

Bu yagdan koydurdum antalya antotoda ve diger buji vs ağır bakımlardan sonra çok bariz farklar gördüm

İlk olarak motor çok sessizlesti, yol boyu bir defasında mola verdigimde kaputu aç8p calısma sesini dinledim, trafikte motor calışmıyor gibi sessizdi

İkincisi, yakıt harcama farkedilir derecede azaldı, çok şaşırdım.

Evet olaylar şimdilik bu,

Kazasız, arızasız, mutlu günler.
 

ertugaydin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mekanik ve Dijital parça

Termostat mekanik bir parçadır. Isıya duyarlı olup motoru soğutmak amaçlı ısıya göre çek bırak sistemiyle devir daimi sağlar. Pompanız sağlam fanınız sağlam ve termostatınız sağlam diyorsunuz. Motor sıcaklığı lazerli termometreyle 90 ölçülürken araç ısı kadranı 120 derece olarak gösteriyor ve ekranda uyarı veriyorsa, motor ısı sensörüne bakılmalı olduğunu düşünüyorum. Motor ısı sensörü dijital sistem olarak çalışır. Sensör arızalanmıştır, duyarlılık sorunu oluşmuştur buna göre gerçeği yansıtmayan veri yazıyor olabilir.

EDİT: sensöre eski adıyla müşürde denir. Lakin müşürü termostat ile karışaracak ustadan uzakta durmak gerekir.
 

Whip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Termostat mekanik bir parçadır. Isıya duyarlı olup motoru soğutmak amaçlı ısıya göre çek bırak sistemiyle devir daimi sağlar. Pompanız sağlam fanınız sağlam ve termostatınız sağlam diyorsunuz. Motor sıcaklığı lazerli termometreyle 90 ölçülürken araç ısı kadranı 120 derece olarak gösteriyor ve ekranda uyarı veriyorsa, motor ısı sensörüne bakılmalı olduğunu düşünüyorum. Motor ısı sensörü dijital sistem olarak çalışır. Sensör arızalanmıştır, duyarlılık sorunu oluşmuştur buna göre gerçeği yansıtmayan veri yazıyor olabilir.

EDİT: sensöre eski adıyla müşürde denir. Lakin müşürü termostat ile karışaracak ustadan uzakta durmak gerekir.

Hocam yetkili servis diyoruz ve ne derlerse peki diyoruz, saglam termostatı değistirdiler, motorun sağında plastik parça flanşörmü nedir bilmiyorum öyle bir adı var ilk o değisti, ikinci termostat, úçincü olarak radyatör denildi temizdi daha temiz oldu yine olmadı sonra soğutma sisteminde hava var denildi tahliye edildi, o bahsettiginiz sensör iki adet bunlar ilk başta değişmedi uzun yolda ikinci defa kalınca afyon ankara yolunda bu defa eskisehir alpata yetkili servise çekyirdim, burada tekrar termostat, flansör?!, O iki sensör aynı anda değişti, hava tahliyesi yapildı, testte yine hata verince 30 dakikalık bir sürede biseyler baglandı motora ve bilmedigim bir ayarlar yapildi, hemen ardindan teslim aldım, 1000 km yol yaptım kesintisiz bu defa hata vermedi.

4.usta galiba nihayet işi bilen çıktı, 6 günde defalarca antifiruz doldurup bosaltıldı ve tarafıma fatura edildi, en çok bu boşa dökülen ve en kaliteli denilen antifiriz para tuttu, sadece buna acıyorum.

Evet iyi bir tecrübe oldu, termostatın yerini bilmeyen ve termostatı değiştirdim diyen ama ben bu termostat degil dediğimde yok o termostat diyen ustalara şahit oldum.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
334
Tepki puanı
96
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Hocam cok gcmis olsun.
Basinizdan gecenlerin tamamini üzülerek okudum.
Cok can sıkıcı olsa gereko kadar para harcayip kosturup sorunu cozememek.
Umarim tekrarlamaz. Tekrar gecmis olsun
 
Üst