98 Opel Omega 2.5 V6 Almayı Düşünüyorum, Sizce ?

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Makyajsız omegalar içinde sadece 1 tane alınabilecek türden araba vardı. O da 3.0 MV6 Sport. Recaro koltuk, irmscher jant, irmscher body...Onun haricinde makyajsızların hepsi çöp. Malzeme kalitesinin 2 noktada düşmesi ile genel kalite artışının kıyaslanması ortalama olarak BFL'yi bir hayli üste çıkarır kanımca...Sanırım bahsettiğim MV6 Sport satılmış, petrol yeşili idi.

Ek olarak motor komple aluminyum değil halis muhlis dökme demirdendir, sadece silindir kapakları( 2 tane var) alüminyumdandır ve port polish için 2 misli ücret gerekmekte çift silindir kapağı olduğundan. Tekrar ayrıca silindir kapağı da narindir, hava portları su kanalı ile yakınlık sebebiyle port polishe pek yatkın değil, girilen masraf ile edinilen fayda oranı düşük.

Omega TR grubuna alım prosedürü de 15 günde 1 oluyor, ben şahsen günde 4-5 kez bakıyorum, polat abi de bakıyor, herkes orda ama yeni üyelerin kabulü bir anda oluyor, herkesin aynı anda kabul olup kendini tanıtması gerekiyor. Grup ortamını nezih olabilmesi amaçlanarak kuralların katılaştırılması gerekti, kimse zorla gruba davet edilmediği gibi en ufak pürüzde üye şutlama gibi bir şey var :D Hele omega ve bağlantılı olarak opel ile kafayı bozmuş adamlar için Omega VIP grubu da mevcut, bu durumların hepsi arabayı a noktasından b noktasına gitmek için bir araç olarak görmeyenler için geçerli, empati yapmamanızı hoş karşılarım.
Ne yapalım kardeş 3.0 MV6'mı almak gerekiyor şimdi. :)
Nedense BFL kasalara hiç içim ısınmadı Polat Abi dahi sevmediğini söyledi...
Amerikan kalitesini Omega B, Alman kalitesini BFL yansıtıyor bana göre.
Söylediğin eklentilere bence hiç gerek yok.
BFL kasalarda ki hafızalı ön koltuklar ve 2.6 V6 , 3.2 V6 jenerasyonlarda olan ısıtmalı arka koltuklar eklenebilir.
Otomatik vites konusunda ruhunu teslim edene kadar kullanıcam tamamen bitirincede manuele çeviricem , motor içerisini senin kadar teknik bilmiyorum fakat port & polish mümkün değilse metal üst kapak montajı yaptırıcam artık.
Birde hazır açılmışken 3.0 MV6 egzantrik ve yağ soğutucu eklenebilir.
Üzerine birde kilitli diferansiyel ile harika olur. :D
Yorumlarını bekliyorum.



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Cengiz abi Eylül ayında Antalya'ya tekrar geldiğim zaman öncellikle kompresyon testine sokarım 15 altı çıkarsa almam , daha sonra antifriz kontrolü yaptırırım yoğunluğu yeterli seviyede çıkarsa oradan da expertize sokarım, kaporta, boya kontrolü, sonrasında dyno ölçümü derken içime sinerse alıcam artık.
1 haftadır gerek Omega TR grubunda gerekse malum ikinci el satış sitelerinde tüm Omega B ilanlarına baktım nedense hiçbiri içime sinmedi.
Temiz görünenlerde var , doğruluğundan ne kadar emin olunabilir... İstanbul, Kayseri yada Ankara gibi illere gidipte beklediğini bulamamak var.
Bende ona razı olup alıpta gelmem.
Bu aracı canlı gördüm , kullandım eksisine fazlasına tanık oldum , kısaca süpriz yaratacak bir şey yok.
Benim için bu araç ya hep ya hiç oldu alamazsamda ne yapalım bu paraya AE101 Corolla alırım. [emoji3] Şaka şaka...

Kozmetik kusurlar o kadar önemli değil , Polat abi klima kontrol paneli ve düğmeleri ayarlarız dedi.
Yağ kokusu mevzusunu da ben orjinal kapağı taşlatıp , port & polish yaparım yeni contayla montajını tamamlarım.
Elektrikli perde arızalıydı sahibi yaptırabilirse 20.000 liraya alırım yaptıramazsa 19.000 teklif edicem.
Tamiratı 100 lirada olabiliyormuş 1.000 lirada işimi her daim garantiye alıcam yani.
Mekanik kısım tamamen şans işi fakat yılda ortalama 25.000 kilometre yapan bir araç bence bakımsız değildir...





LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hakkında hayırlısı olsun kardeşim,ALLAH gönlüne göre versin omega almakla isabetli karar veriyorsun pişman olmayacaksın inşallah...
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
omega omega... temizi gelirse tek kuruş masraf çıkarmayacak araba omega. ben arabamı ilk sahibinden 17 ay önce aldım. bakım dişinda yaptığım tek masraf amortisör değişimi. 2003 model corsa 1.7dti aracıma bile 3 senede 8500tl masraf etmişim. konfor ferahlık sağlamlık hız performans arayanlar için omega BFL şiddetle tavsiye ederim. temiz omega bulunamıyorsa vectra c en yakın tercih olacaktır.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ne yapalım kardeş 3.0 MV6'mı almak gerekiyor şimdi. :)
Nedense BFL kasalara hiç içim ısınmadı Polat Abi dahi sevmediğini söyledi...
Amerikan kalitesini Omega B, Alman kalitesini BFL yansıtıyor bana göre.
Söylediğin eklentilere bence hiç gerek yok.
BFL kasalarda ki hafızalı ön koltuklar ve 2.6 V6 , 3.2 V6 jenerasyonlarda olan ısıtmalı arka koltuklar eklenebilir.
Otomatik vites konusunda ruhunu teslim edene kadar kullanıcam tamamen bitirincede manuele çeviricem , motor içerisini senin kadar teknik bilmiyorum fakat port & polish mümkün değilse metal üst kapak montajı yaptırıcam artık.
Birde hazır açılmışken 3.0 MV6 egzantrik ve yağ soğutucu eklenebilir.
Üzerine birde kilitli diferansiyel ile harika olur. :D
Yorumlarını bekliyorum.



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Valla paşam ne alıp almayacağın senin bileceğin iş istersen şahin al beni alakadar etmez, tecrübe ile sabitlenmiş birikimimi paylaşıyorum akıl veya kuyrukta sentezlemek kişinin bileceği iş. Tek bir temiz prefacelift omega B vardı o da satılmış özetle, satılmış alma imkanın malesef yok, gösterdiğin kaput altı çamurdan oluşan omegaları tercih edersen de yine kendi tercihin...
Söylediğim eklentiler konusunda bir boşluk var, bir eklentiden bahsettiğimi sanmıyorum ancak yağ soğutucusu hali hazırda var olan bir donanım, X25XE yağ soğutucusu olan bir motor, X25XE including an oil cooler etc.
X30XE eksantrikleri yazılımsal müdahale olmazsa aracı fakire düşürecek, artan AFR oranı hararete sebebiyet verecek, hali hazırda hararet en büyük düşmanı olan motorda daha belirgin hale gelecek. Termostat iptalleri, farklı müşür denemeleri gelsin yaratıcılıklar sonra :D
Ya LSD ? En az 1650 kilo olan 170hplik bir makinanın yılların yıpranmasıyla en baba 145-150hp arası vereceğinde hemfikirizdir, gaza yüklendiğinde AR23-33 ve benzeri arkadan çekiş 4 ileri şanzımanın patinaja düşürme gibi bir lüksü de yok. Tork konvertör fazla ağırkanlı çalışıyor, ağırkanlılığını yıkabilecek güç de en aşağı Y32SE kodlu 3.2 motorda var, ondan bile şüpheliyim. Ha şahin gibi sıfır çizmek için LSD isterim dersen diferansiyeli kaynak ile kitlemek de ek bir çözüm. R23-R25 gibi manuel şanzımana geçilmedikçe LSD'nin etkisinin çok düşük olduğunu da öğrendiğimize göre sıradaki acı gerçeklerde görüşmek üzere


ek bilgi : MV6 eksantriklerini polat abi deneme aşamasındaydı en son, sonuçları faydasını zararını da illa ki tartışırız
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Valla paşam ne alıp almayacağın senin bileceğin iş istersen şahin al beni alakadar etmez, tecrübe ile sabitlenmiş birikimimi paylaşıyorum akıl veya kuyrukta sentezlemek kişinin bileceği iş. Tek bir temiz prefacelift omega B vardı o da satılmış özetle, satılmış alma imkanın malesef yok, gösterdiğin kaput altı çamurdan oluşan omegaları tercih edersen de yine kendi tercihin...
Söylediğim eklentiler konusunda bir boşluk var, bir eklentiden bahsettiğimi sanmıyorum ancak yağ soğutucusu hali hazırda var olan bir donanım, X25XE yağ soğutucusu olan bir motor, X25XE including an oil cooler etc.
X30XE eksantrikleri yazılımsal müdahale olmazsa aracı fakire düşürecek, artan AFR oranı hararete sebebiyet verecek, hali hazırda hararet en büyük düşmanı olan motorda daha belirgin hale gelecek. Termostat iptalleri, farklı müşür denemeleri gelsin yaratıcılıklar sonra :D
Ya LSD ? En az 1650 kilo olan 170hplik bir makinanın yılların yıpranmasıyla en baba 145-150hp arası vereceğinde hemfikirizdir, gaza yüklendiğinde AR23-33 ve benzeri arkadan çekiş 4 ileri şanzımanın patinaja düşürme gibi bir lüksü de yok. Tork konvertör fazla ağırkanlı çalışıyor, ağırkanlılığını yıkabilecek güç de en aşağı Y32SE kodlu 3.2 motorda var, ondan bile şüpheliyim. Ha şahin gibi sıfır çizmek için LSD isterim dersen diferansiyeli kaynak ile kitlemek de ek bir çözüm. R23-R25 gibi manuel şanzımana geçilmedikçe LSD'nin etkisinin çok düşük olduğunu da öğrendiğimize göre sıradaki acı gerçeklerde görüşmek üzere


ek bilgi : MV6 eksantriklerini polat abi deneme aşamasındaydı en son, sonuçları faydasını zararını da illa ki tartışırız
Ben teoriye bakmam kardeş , yaparım beğenmezsem benim parama yazık olur.
LSD için aşırı güçlü motora ihtiyaç yok.
Virajlarda yol tutuşu artırması yeterli ki piyasada çoğu makam aracı 2.5 V6'lar kilit mevcuttur.


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
hakkında hayırlısı olsun kardeşim,ALLAH gönlüne göre versin omega almakla isabetli karar veriyorsun pişman olmayacaksın inşallah...
Çok sağol Cengiz abi , çok yardımın oldu gerçekten.
Omega B çok özel bir araç gerçekten ve aradığın zamanda temiz bulma imkanın aslında çok fazla.
Pişman olacağımı düşünmüyorum yıllarca Tigra A kullandım hayatım sanayide geçsede pişman etmedi beni. [emoji4]
omega omega... temizi gelirse tek kuruş masraf çıkarmayacak araba omega. ben arabamı ilk sahibinden 17 ay önce aldım. bakım dişinda yaptığım tek masraf amortisör değişimi. 2003 model corsa 1.7dti aracıma bile 3 senede 8500tl masraf etmişim. konfor ferahlık sağlamlık hız performans arayanlar için omega BFL şiddetle tavsiye ederim. temiz omega bulunamıyorsa vectra c en yakın tercih olacaktır.
[emoji3] Teşekkür ederim, alırsak projelere devam ederiz inşallah , Mercedes S ön koltukları takmak gibi Nirvana hayallerim var.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben teoriye bakmam kardeş , yaparım beğenmezsem benim parama yazık olur.
LSD için aşırı güçlü motora ihtiyaç yok.
Virajlarda yol tutuşu artırması yeterli ki piyasada çoğu makam aracı 2.5 V6'lar kilit mevcuttur.


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Her zamanki gibi muattap kitlemi şaşıp çıtayı düşürmüşüm ama neyse biz anlatmazsak siz nasıl öğrenesiniz?
Bak aslan parçası LSD için değil ama senin almayı hedeflediğin arabadaki şanzımanın tork konvertörü yeterli gücü görmezse kitlememe(yarı debriyaj benzeri) huyuna sahip. Patinaja düşmeyen tekerde LSD bir halta yaramıyor. LSD sadece önden çeker araçlarda virajın kafasını içe sokma özelliğine sahip, FWD ile RWD kilitlerinin mantığı zıt çalışır anlayacağın. Doğan Kabak pek tatlı anlatmış ama klasik diferansiyel yol tutuşu iyileştiren, LSD aracın arkasını açan bir ekipman. Güçsüz motor + tepkisiz şanzıman = yanlamaz ( bilale anlattım)
Teori dediğin şeyleri denedim gördüm, laf itekleme çabasıyla yazdığımı okumadan ergen tavra bürünme. Sen hedefi koyun olan ben çobandan sıkılan, hadi selametle.
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Her zamanki gibi muattap kitlemi şaşıp çıtayı düşürmüşüm ama neyse biz anlatmazsak siz nasıl öğrenesiniz?
Bak aslan parçası LSD için değil ama senin almayı hedeflediğin arabadaki şanzımanın tork konvertörü yeterli gücü görmezse kitlememe(yarı debriyaj benzeri) huyuna sahip. Patinaja düşmeyen tekerde LSD bir halta yaramıyor. LSD sadece önden çeker araçlarda virajın kafasını içe sokma özelliğine sahip, FWD ile RWD kilitlerinin mantığı zıt çalışır anlayacağın. Doğan Kabak pek tatlı anlatmış ama klasik diferansiyel yol tutuşu iyileştiren, LSD aracın arkasını açan bir ekipman. Güçsüz motor + tepkisiz şanzıman = yanlamaz ( bilale anlattım)
Teori dediğin şeyleri denedim gördüm, laf itekleme çabasıyla yazdığımı okumadan ergen tavra bürünme. Sen hedefi koyun olan ben çobandan sıkılan, hadi selametle.
Hadi güzelim sen git işine Otopark.com izle ya.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst