95 Vectra motor blogu ve motor muhafazasındaki yağ

asil23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar,
Arkadaslar arac 95 vectra 2.0 i 8v .arabada onemsenecek derecede bi yag eksiltme söz konusu.aracın 160bin civarında motoru açıldı sekmanlar değişti kapak taşlandı.Fakat arac sanayide yapılırken yanında hiç duramadım işim dolayısıyla bu yuzden ustalar işini nasıl yaptı pek emin değilim.
fakat aracın yag eksiltmesi biraz daha eksildi gibi.şuan arac 2500km 1 litre yag eksiltiyor.172binde.

şimdi baska bi ustaya goturdum aracı dedim segmanlar değişti hala yag eksiltme var.cevabı hemen rektefiye yapalım oldu.dedim yag kaçagı olma ihtimali yokmu?dedi segmanlar değişmiş hala yag eksiltiyyorsa motor gitmiştir komple motoru indirip yapmamız gerek.
içim rahat etmedi tabi baska bi ustaya goturdum o da aynı şeyleri soyledi motora bakmadan.
bugun aracı bu forumdan edindigim bilgiler doğrultusunda kendim kontrol etmeye çalıstım.

ilk önce motor kaputunu açtım nerelerde yag kaçagı oldugunu gormeye çalıstım
1.si motor blogundan yag sızmıstı elimle de kontrol ettim kesinlikle yağ
2.si de motor muhafazası var orayı onceden değişmiştim kupkuruydu şuan yine yag dolu egildim aracın altına baktım muhafazanın altı da komple yag olmuş neredeyse yere damlayacak.
3.ama aracta kesinlikle mavi duman atma yok fakat gaza yüklendigimde aşırı derecede beyaz duman atıyor (arabada hararet sorunu filan da yok)
4.motora yag koydugumuz yerin kapagını açtım aracı çalıstırdım hiç gaz vermeden rolantide beklettim .oradan da hava üflüyürdu .(kimisi hava üflemenin arabadan arabaya değiştigini soyluyor .)bu arada araç lpgli

bu yag konusunda lutfen yardım edin illa motoru mu yapıtırcam yoksa bi yerlerde çok fazla bi yag kaçagımı var varsa nereler?Yardımlarınızı bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Görünt040.jpg
    Görünt040.jpg
    88.9 KB · Görüntüleme: 55

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
mustafa bey önce aracınızın krank keçesini kontrol ettirin.orada bulunan bir kaçak motor yağında önemli derecede azalmaya neden olur.2,olarak karter contasını kontrol ettirin.her ikiside motor yağıyla direk ilgili.kaçak varsa azalma kaçınılmaz.yağ konulan yerden duman çıkması normal.motor çalışırken içeride oluşan sıcaklık ve basıncı kanallardan atarken siz bunu göremezsiniz.ama yağ konan kapaktan görebilirsiniz.motorun en iyi anlama şekli kompresörünü ölçtürün .
 

asil23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oncelikle verdiginiz bilgiler için tesekkurler.bi tane resim koydum ona da baktınız mı motor blogunun oralardan yag sızmıs sizce bu normal bi durum mu ?ne yapmalıyım oraya
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
rica ederim ayrıca sizin fotonuzu dikkatle inceledim.sızan yağ motor üst kapak contası.toplamda 8 adet vida tutmakta araya mantar tipi conta konulup sıvı conta ile kapatılırsa sorun kalmaz.mantar contanın veya oraya uygun opel orjinal contası 8-9 tl.geçen hafta kendim değiştirdim.sizini yapacağınız üst kapak contası alıp 8 vidayı söküp takmak.tabiiki çok fazla aşırı sıkmadan ve araya sıvı conta sıkarak.geçmiş olsun
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
işaretledğim viadaları söküp kendiniz bile değiştirebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

dikmenm

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2007
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
işaretledğim viadaları söküp kendiniz bile değiştirebilirsiniz.
selam,
arkadaşa katılıyorum, bende de aynı sorun var
kulbütör kapağı ve karter contaları değişecek
bu contalar zamanla kuruyup özelliklerini kaybediyor,
özellikle karter contası için klinger conta kullanırsanız daha
uzun ömürlü olur diye düşünüyorum,selamlar....
 

asil23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar verdiginiz bilgiler benim için çok onemli bunları en kısa zamanda nasipse yapıcam.
Peki hangi marka yagı kullanmalıyım?Onceden delphiyi kullanıyordum yag yine eksiliyordu eneos diye yag markası var japon malı onu kullanmaya basladım oncekine gore nispeten daha da azaldı.
kimisi castrol magnetecden vazgecme en iyisi o fln diyor?sizin kullandıklarınız neler sizde de yag eksiltme/yag yakma gibi bi sorununuz varmı?

birde elf motor yagı nasıldır bidahaki yag değişiminde elf kullanmayı dusunuyorum.
 

DaRgUrE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 May 2009
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
www.samikoroglu.com
castrol magnetecden şaşmayın derim. gerçekten de iyi yağ. Yıllardır kullanırım. Menunum.
 

VAKVAK95

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
1,578
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
yeni yağlar gerçekten güzel ve kaliteli ancak şu varki biraz zaman geçmiş motorlarda sekman aralarında aşınmaya bağlı boşluk vs.nedenlerle 0-30,5-20 gibi ince yağlar motorda yağ eksiltme varmış gibi bizi yanıltabilir.Ben kendi adıma PO da satılan LPG li araçlar için satılan 10-40 maksima kullanıyorum gayet memnunum.
 

asil23

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2009
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaslar hepinize iyi günler.Şimdi aracın yanından geldim.arabanın altına egilip baktım yerde ufak bi yag birikintisi vardı.karter muhafazasında da çok yag birikmişti.Şimdi büyük ihtimalle sorun nerelerden kaynaklanır .orhan bey krank keçesi demiştiniz ya o konuyu biraz açarmısınız ne işe yarıyor bu krank keçesi niye yag kaçırıyor eskidimi?veya baska nerlerden yag kaçmış da alt tarafa doğru akıtıyor?Çok soru sordum ama oğreniyim nerelerde kaçak olabilicegini ona gore bi yanlıslık yapmıyım.Arabayı da en kısa zamanda opel servisine götürecem.

peki arkadaslar bu kompresyon testi nerede yapılır opel servisinde varmıdır yani? Yoksa sanayide her özel servisde bulabilirmiyim bu aleti?

Teşekkurler..
 
Üst