5 depoda bir yüksek devirli araba kullanmak?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan arsivci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

arsivci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
Puanları
0
-bir arkadaşım bana "5-10 depada bir, bir depoyu yüksek devirli kullan ki motor ölmesin, açılsın" dedi..

ahali bunun bir gerçekliği varmı?(cdti için) yoksa eski bilgiyi yeni diye satan bir amcamızmıdır bu arkadaş?
 
ben ne alaka anlamadım yani diger alınan benzınler motoru öldütüryormu heralde bunu söyleyenin carbon clean den haberi yok:)
 
bunu böle yapmaya gerek yok,,,aynı şekilde her depoda da ara sıra biraz yüksek devirli kullanırsanız aynı şey,,,,illa 5 depo bekleip ,,,aman 6. depoda sürekli yüksek devirli gitcem diye bişey yok yaniii,,,,,
 
Benim bilgilerim şu yönde. Dizel arabaları surekli düşük devirde kullanmak motor ömrü açısından iyi değil. Bu sebeple arasıra yüksek devirli kullanmanın kurumlanmaya faydası var.
illa 5 depo bekleyip 6. da yuksek devirli kullanmak saçma.
 
bilmiyorum ama ben zaten 2200-3000d/d arası kullanıyorum. Gerisi pek açmıyor beni:D
 
eyivallah ahali.. bende sürekli 2000-2500 arası kullandığım için bu uygulamayı yapmak lazım. Yani arkadaşım tamamen haksız değilmiş..
 
2000-2100 d/dk sbt hızla kullandın mı hiç birşey olmaz
yuksek devirlerde kullanmak temizligi ne diye arttırsın kı ne oluyor yanı yuksek kullanınca ne degişiyor anlamadım ben
ama vitesleri hızlı cıkarsan daha iyi olur
hatta dizellerle uzun yol yaptıktan sonra rolantı de bir miktar calıştırıp oyle stop edin derler
rolanti de dusuk devirdir
yine de ustalarımız ne der bilmiyorum...
 
Dizelleri tam bilmiyorum ama ben de benzinlilerde ara sıra arabayı sıkıştırmanın yani yanmanın daha şiddetli olmasını sağlamanın kurumu atmak açısından yararlı olduğunu duymuştum.Turbolarda uzun süre kullandıktan sonra bir süre rolantide çalıştırmak turbo'daki yağlamanın devamı açısından gerekli.Eğer yapamam, vaktim yok derseniz turbo timer bu işe yarıyor zaten...
 
ben anlamadım bu konuyu. biriken karbonu yüksek devir nasıl temizler? yapışmış kalmış zaten o, içeri tazyikli su yada başka birşey girmiyorki, girip yanan yine fosil yakıt. bana alakasız geliyor. ilk defa böyle birşey duydum.
 
ben anlamadım bu konuyu. biriken karbonu yüksek devir nasıl temizler?

KURUM'u yüksek devirli kullanmak AZ DA OLSA temizler. yani yararı vardır. arabayı Hakkı ile yaktırmanız da kurum u önler.
devamlı düşük devirde kullanılan arabalarda daha çok kurum oluşur.

basit bir örneği,
şehir içinde dur kalklarda devirsiz kullandığınız bir arabanın egzostuna bakarsanız siyah görülecektir egzost un içi.

fakat uzun yolda devamlı yüksek devirli(3000-3500 dd) kullanılan bir arabanın (eğer arabanın yakıt sisteminde bir problem yoksa) bembeyaz görünecektir... bu da daha az kurumlaşma demektir...
 
Geri
Üst