5 depoda bir yüksek devirli araba kullanmak?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan arsivci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
KURUM'u yüksek devirli kullanmak AZ DA OLSA temizler. yani yararı vardır. arabayı Hakkı ile yaktırmanız da kurum u önler.
devamlı düşük devirde kullanılan arabalarda daha çok kurum oluşur.

basit bir örneği,
şehir içinde dur kalklarda devirsiz kullandığınız bir arabanın egzostuna bakarsanız siyah görülecektir egzost un içi.

fakat uzun yolda devamlı yüksek devirli(3000-3500 dd) kullanılan bir arabanın (eğer arabanın yakıt sisteminde bir problem yoksa) bembeyaz görünecektir... bu da daha az kurumlaşma demektir...


editörüm bunları ben de biliyorum da, genelde herkes şehir içi kullanıyor arabayı. hele benim gibi hergün binmeyem adam bi süre sonra mecburen enjektör temizliği, karbon temizliği yaptırıyor. o fayda ne kadar bi fayda? beni bu işlemden kurtaracakmı? kurtarmayacaksa fayda denirmi bu faydaya? :)
 
Dizelleri tam bilmiyorum ama ben de benzinlilerde ara sıra arabayı sıkıştırmanın yani yanmanın daha şiddetli olmasını sağlamanın kurumu atmak açısından yararlı olduğunu duymuştum.Turbolarda uzun süre kullandıktan sonra bir süre rolantide çalıştırmak turbo'daki yağlamanın devamı açısından gerekli.Eğer yapamam, vaktim yok derseniz turbo timer bu işe yarıyor zaten...

yaa Erman abi,
bu turbo timer ı yanlış yere yazdın sanırım başka bir başlıga yazman gerekmiyormuydu:confused:
 
yaa Erman abi,
bu turbo timer ı yanlış yere yazdın sanırım başka bir başlıga yazman gerekmiyormuydu:confused:

Samet, bir üstteki mesaja bak ;).
 
bende kurum yapmaması açısından ara ara sanelik 3.000 devir üstü kullanmak gerekir diye biliyorum
 
Cümle cevap verenlere teşekkür ediyorum, hayırlı ramazanlar
 
valla düşük devir krom kaplatabilir ama carbon clean le krom cözülebiir ben o tekniği kullanıyorum....
 
bahsi gecen arabanin CDTI oldugunu dusunerek yaziyorum:
bizde pejo 407 1.6 dizel var. bi ara kullanım kitapcıgını okurken dizel dusuk devirde kullanmaktan dolayı olusabilecek bi sorundan bahsediyordu. enjektorlerde birikebilecek kurum degildi eger yanlıs hatırlamıyorsam. baska birsey diyordu. hatta gosterge panelinde bi lambası da vardı. boyle bir durumla karsılasıldıgında aracı bir muddet (o ısık sonene kadar) yuksek devirde kullanın diyordu. yarın bakarım kitapcıgına net bilgi veririm.

yani o ustanın soyledigi mantıksız degil. ama 5 depoda 1 depo gibi bir olcu birimi yanlıs bence. istense eger yarım depoda bile o arıza lambası yaktırılabilir. kullanım tarzı ile ilgli birsey.
bu arada:
eger arac karbüratorlu ise saglikli yanma yapan motorun gostergesi olarak son egzos borusundaki grilik eger yanmada problem varsa egzosun icinin siyah olması dogrudur. ama enjeksiyonlu, katalitik konvertorlu araclarda egzozun icinin siyah olması saglıklı calısmasının gostergesidir. gri ya da baska bir renk? oluyorsa katalitik konvertor islevini yapmıyor demektir.
 
bence arasıra yüksek devirin faydası var.aracımda silkelemeler falan vardı.arabayı bir depo kadar yüksek devirlerde kullandım.sık sık 5000-6000 devirlere çıktım.araba saat gibi oldu.
 
Peki arkadaşlar buna bağlı olarak birşey sorayım. Arabam ototmatik vites. Genellikle hiç gaz kulanmadan rolantide gezerim. Böyle gezmenin araca bir zararı olur mu? (anlık yakıt 1,7 ile 2,00 gösteriyor)
 
Geri
Üst