2005 Opel Corsa 1.3 CDTI Enjoy Hakkında Bir kaç Soru?

PowerVu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlar İlk Önce Opelim nete bize böyle bir platform yarattığı için Teşekkür ederim.Sorularıma gelince..!

Aracı 2005 Haziranında Sıfır aldım. Şuanda 162.000 Km ye geldi. Garantisi bittikten sonra hiçbir masraftan kaçmadan Bosch Car Service de orjinal parçalar ile Periyodik ve Km Bakımlarını 10.000 Km dir sürekli olarak yaptım. Araçta şuan herhangi bir problem yok. Motorunda yağ eksiltme yahut duman yahut garip bir ses yok. Kaportası tertemiz.

1- Bu aracın Triger Sistemi nedir? Zincirli mi Kayış mı ? Henüz bu sisteme hiç dokunulmadı. Acaba değişmek gerekir mi ?

2- Yetkilli Servisteki arkadaşlar Aracın 100.000 Km yi geçtikten sonra Enjeksiyonların değişmesini yahut temizlenmesi gerektiğini söylediler. Fakat ben bu zaman kadar Sadece 4 nolu enjeksiyon arızalandığı için onu değiştirdim. Bakımını da yaptırmadım.Gerek yok dediler. Bo konudaki düşünceleriniz ?

3- Araçta 4 yılda yaptığım değişikler ise şöyle,

a- Çok ses yaptığı için Z Rotlarını,Denge kollarını ve amatisör başlarını değiştirdim. 120.000 Km de bu normalmidir. Şuan yine aracın ön tarafından ve direksiyon kutusunun altından ve arka taraftan kasisli yollarda sesler geliyor yine mi değişmek gerekiyor. Gerekiyorsa neler yapmak gerekli ? Hangi parçalar kullanılmalı ?

b- Ses geldiği için Alternatörü ve Alternatör,devir daim poması ve ilgili parçaların bağlı bulunduğu kayışı değiştirdim. 140.000 Km de. Normalmidir ?

c- İki sefer Devir Daim Pompasını değiştirdim. 120.000 ve 155.000 Km de ilk aldığım parça 70 TL civarında idi ve markası yoktu. İkinci aldğım 200 Tl idi ve Markası R ile başlayan birşeydi.

d-Terleme yaptığı için şimdi ismi aklıma gelmiyor. Enjektörlere basınçla motorini veren Parçayı değiştirdim. 140.000 Km de.Normal midir ?

e- 4 Nolu kızdırma bujisini değiştirdim 155.000 Km de Normalmidir ?

f- 100.000 Km de Debriyaj balatasını ve Baskı bilyasını değiştirdim. Nedense bu değişmeden sonra bir türlü yapamadılar vites geçişlerinde biraz zorlama oluyor. Bu başıma ne gibi dertler açabilir ?

g- 100.000 KM de 2 Yıl önce aracın aküsünü değiştirdim. Tekrar değişmek gerekir mi ?

Aracın anahtarındaki kapıları açıp kapamayan tuşlar üzerindeki plastik deforme olarak yırtıldı yenisini nereden buluruz ?

Aracı sıfır aldığım için ve bir çok yere gidip geldiğim için inanılmaz hatıraları olduğu gibi Aracımı ve onu kullanmasını çok seviyorum. Etrafımdakiler aracın kilometresi geldiğini ve ısrarla değişmemi istiyorlar. Bu konuda tavsiyeniz nedir ?

Şimdiden cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler..!
 

alper a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
1,184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
1,3 cdtiylarda zincirli sistem var.sanırım değişme Km'si Gelmiştir.Ustalar Daha İyi bilir.anahtar içinse sahibinden yada gitti gidiyor tarzı sitelere bakmanızı öneririm.
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
MOKİA nickli üye bi ara satıyodu
onada bakabilrsin, anahtar şeyi için
 
A

ast_özgür

Bilgi Girilmemiş
BİLDİKLERİMİZE CEVAP VERELİMM ARKADAŞIM
1- Bu aracın Triger Sistemi nedir? Zincirli mi Kayış mı ? Henüz bu sisteme hiç dokunulmadı. Acaba değişmek gerekir mi ?
ARAÇTA ZİNÇİR VARR TRİGER SETİ YOKKKK ARAÇI EĞERR YIĞDIRMADANN HOPLATIP ZIPLATMADANNN İYİ BİR ŞÖFÖR EDASIYLAN KULLANDIYSAN ZİNCİRE KOLAY KOLAY HİÇ BİR ŞEY OLMAZZ KM İSTEMEZZ
2- Yetkilli Servisteki arkadaşlar Aracın 100.000 Km yi geçtikten sonra Enjeksiyonların değişmesini yahut temizlenmesi gerektiğini söylediler. Fakat ben bu zaman kadar Sadece 4 nolu enjeksiyon arızalandığı için onu değiştirdim. Bakımını da yaptırmadım.Gerek yok dediler. Bo konudaki düşünceleriniz ?
YAV TABİ 100,000 KM DİYE BİR SINIR KONMUŞ AMAA 70,000 DE DE TEMİZLETE BİLİRSİNN ARAÇIN PERFORMANSI ARTARRR SENİN YARARINA OLUR YANİİİİ TAMAMEN SANA KALMIŞ BİR DURUM 150 LİRA OLMALII BANA KALIRSA YAPTIR DERİMMM
4 Nolu kızdırma bujisini değiştirdim 155.000 Km de Normalmidir
NORMALDİR YANİİİ BEN 60,000 DE HEPSİNİ DEYİŞTİRDİM :d:d
100.000 KM de 2 Yıl önce aracın aküsünü değiştirdim. Tekrar değişmek gerekir mi
KIŞIN ARACIN MARŞ MOTORUNU CEVİRİYORSA ÇALIŞMADA BİR SORUN VERMIYORSA HİÇ ELLEMEE DERİM
Aracın anahtarındaki kapıları açıp kapamayan tuşlar üzerindeki plastik deforme olarak yırtıldı yenisini nereden buluruz
GİTTİ GİDİYORDA MEVCUTTT BİRAZ GEZİN NETTE
ARACI DEYİŞTİRMEYE GELİN CE EĞERR SENİN İŞİNİ GÖRÜYOORSAAA SANA GÖRE BİR SORUNU YOKSA DEYİŞTİRME DERİM AMAA BUNDAN SONRA NE KADAR BİNERSEN ARABAYAA DEĞERİ DÜÜER MALUM BAYA BİNMİŞSİN SATMAKTA ZORLANABİLİRSİN BENİM DÜŞÜNCEM NAKİT PARANDA VARSA AYNI MODELDEN YENİ BİR TANE ALLL DERİMM
 
Üst