Değerli arkadaşlar İlk Önce Opelim nete bize böyle bir platform yarattığı için Teşekkür ederim.Sorularıma gelince..!
Aracı 2005 Haziranında Sıfır aldım. Şuanda 162.000 Km ye geldi. Garantisi bittikten sonra hiçbir masraftan kaçmadan Bosch Car Service de orjinal parçalar ile Periyodik ve Km Bakımlarını 10.000 Km dir sürekli olarak yaptım. Araçta şuan herhangi bir problem yok. Motorunda yağ eksiltme yahut duman yahut garip bir ses yok. Kaportası tertemiz.
1- Bu aracın Triger Sistemi nedir? Zincirli mi Kayış mı ? Henüz bu sisteme hiç dokunulmadı. Acaba değişmek gerekir mi ?
2- Yetkilli Servisteki arkadaşlar Aracın 100.000 Km yi geçtikten sonra Enjeksiyonların değişmesini yahut temizlenmesi gerektiğini söylediler. Fakat ben bu zaman kadar Sadece 4 nolu enjeksiyon arızalandığı için onu değiştirdim. Bakımını da yaptırmadım.Gerek yok dediler. Bo konudaki düşünceleriniz ?
3- Araçta 4 yılda yaptığım değişikler ise şöyle,
a- Çok ses yaptığı için Z Rotlarını,Denge kollarını ve amatisör başlarını değiştirdim. 120.000 Km de bu normalmidir. Şuan yine aracın ön tarafından ve direksiyon kutusunun altından ve arka taraftan kasisli yollarda sesler geliyor yine mi değişmek gerekiyor. Gerekiyorsa neler yapmak gerekli ? Hangi parçalar kullanılmalı ?
b- Ses geldiği için Alternatörü ve Alternatör,devir daim poması ve ilgili parçaların bağlı bulunduğu kayışı değiştirdim. 140.000 Km de. Normalmidir ?
c- İki sefer Devir Daim Pompasını değiştirdim. 120.000 ve 155.000 Km de ilk aldığım parça 70 TL civarında idi ve markası yoktu. İkinci aldğım 200 Tl idi ve Markası R ile başlayan birşeydi.
d-Terleme yaptığı için şimdi ismi aklıma gelmiyor. Enjektörlere basınçla motorini veren Parçayı değiştirdim. 140.000 Km de.Normal midir ?
e- 4 Nolu kızdırma bujisini değiştirdim 155.000 Km de Normalmidir ?
f- 100.000 Km de Debriyaj balatasını ve Baskı bilyasını değiştirdim. Nedense bu değişmeden sonra bir türlü yapamadılar vites geçişlerinde biraz zorlama oluyor. Bu başıma ne gibi dertler açabilir ?
g- 100.000 KM de 2 Yıl önce aracın aküsünü değiştirdim. Tekrar değişmek gerekir mi ?
Aracın anahtarındaki kapıları açıp kapamayan tuşlar üzerindeki plastik deforme olarak yırtıldı yenisini nereden buluruz ?
Aracı sıfır aldığım için ve bir çok yere gidip geldiğim için inanılmaz hatıraları olduğu gibi Aracımı ve onu kullanmasını çok seviyorum. Etrafımdakiler aracın kilometresi geldiğini ve ısrarla değişmemi istiyorlar. Bu konuda tavsiyeniz nedir ?
Şimdiden cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler..!
Aracı 2005 Haziranında Sıfır aldım. Şuanda 162.000 Km ye geldi. Garantisi bittikten sonra hiçbir masraftan kaçmadan Bosch Car Service de orjinal parçalar ile Periyodik ve Km Bakımlarını 10.000 Km dir sürekli olarak yaptım. Araçta şuan herhangi bir problem yok. Motorunda yağ eksiltme yahut duman yahut garip bir ses yok. Kaportası tertemiz.
1- Bu aracın Triger Sistemi nedir? Zincirli mi Kayış mı ? Henüz bu sisteme hiç dokunulmadı. Acaba değişmek gerekir mi ?
2- Yetkilli Servisteki arkadaşlar Aracın 100.000 Km yi geçtikten sonra Enjeksiyonların değişmesini yahut temizlenmesi gerektiğini söylediler. Fakat ben bu zaman kadar Sadece 4 nolu enjeksiyon arızalandığı için onu değiştirdim. Bakımını da yaptırmadım.Gerek yok dediler. Bo konudaki düşünceleriniz ?
3- Araçta 4 yılda yaptığım değişikler ise şöyle,
a- Çok ses yaptığı için Z Rotlarını,Denge kollarını ve amatisör başlarını değiştirdim. 120.000 Km de bu normalmidir. Şuan yine aracın ön tarafından ve direksiyon kutusunun altından ve arka taraftan kasisli yollarda sesler geliyor yine mi değişmek gerekiyor. Gerekiyorsa neler yapmak gerekli ? Hangi parçalar kullanılmalı ?
b- Ses geldiği için Alternatörü ve Alternatör,devir daim poması ve ilgili parçaların bağlı bulunduğu kayışı değiştirdim. 140.000 Km de. Normalmidir ?
c- İki sefer Devir Daim Pompasını değiştirdim. 120.000 ve 155.000 Km de ilk aldığım parça 70 TL civarında idi ve markası yoktu. İkinci aldğım 200 Tl idi ve Markası R ile başlayan birşeydi.
d-Terleme yaptığı için şimdi ismi aklıma gelmiyor. Enjektörlere basınçla motorini veren Parçayı değiştirdim. 140.000 Km de.Normal midir ?
e- 4 Nolu kızdırma bujisini değiştirdim 155.000 Km de Normalmidir ?
f- 100.000 Km de Debriyaj balatasını ve Baskı bilyasını değiştirdim. Nedense bu değişmeden sonra bir türlü yapamadılar vites geçişlerinde biraz zorlama oluyor. Bu başıma ne gibi dertler açabilir ?
g- 100.000 KM de 2 Yıl önce aracın aküsünü değiştirdim. Tekrar değişmek gerekir mi ?
Aracın anahtarındaki kapıları açıp kapamayan tuşlar üzerindeki plastik deforme olarak yırtıldı yenisini nereden buluruz ?
Aracı sıfır aldığım için ve bir çok yere gidip geldiğim için inanılmaz hatıraları olduğu gibi Aracımı ve onu kullanmasını çok seviyorum. Etrafımdakiler aracın kilometresi geldiğini ve ısrarla değişmemi istiyorlar. Bu konuda tavsiyeniz nedir ?
Şimdiden cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler..!