1.2 Motorlar Hakkında Düşüncelerimiz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar yanlış anlaşıldım sanırım :) ben sadece bu klasik motorlarda 1.2 motorlar hakkında düşüncelerimizi paylaşma için konuyu açtım :) tabi ki turbo beslemeli motorlar harika tartışılmaz sanırım bu konu ama buna karşın turbo olmamasına karşın bir üretici aracının üzerine neden 1.2 motor koyar ve insanlar da bunu satın alır? işte mesele burada.
 
nadir abim epey punto kullandım 1.2 çok güzel çekişi vardı..aynı şeklilde 1.2 vw polo clio 3...
çok güzel arabalar hepsi...dizel kadarda yakıyor...beğenmeyenlerde bu arabalardan evvel zaten hep corvette m3 cl55 felan kullanan adamlardır..
 
Vallahi kardeşim aslında şimdi her zaman turbosu olmayan motorlar da 1.2 bana çok dandik geliyor her zaman eğer ki turbo yoksa 1.6 olmasından yanayım. Geçenlerde bir forumda okudum 1.2 corsa hakkında bir yorumlar vardı ve aracın rampalar da çok yetersiz kaldığı şeklinde idi.
 
Anlaşıldı abi, sen turboyu yemeceksin, atmoyu döveceksin :D
Zamanında 1.2 80 hp motorların LPG ile anormal azyaktıkları konusunda efsaneler dolaşırdı antalyada. Artık teknoloji gelişti, turbosuz yeni 1.2 v.s. ler de gayet tatminkar tüketim ve performans sunuyorlar kullanıcılarına, özellikle japonlar. Yakında motorları james bond çanta ile taşıyıp arabaya monte edeceğiz :)
Kara Belmaya yaptığın gibi kırbacu vurursan onlarda çok yakar ama yenilerin yakıtları makul okuduğum kadarı ile.
Kendi aracımdan örnek vereyim, 99 corrolla 1,3i kullanıyorum 3 yılı aşkındır. Geçen yıl klima da taktırdım. Yılda 4-5 defa Niğde'ye gider gelirim, meşhur Şeydişehir, Akseki rampalarında 3'den aşağı hiç düşmedim.. ki efsane dolu olur araç dönüşlerde. 86 hp motor koymuş toyota bunlara, dilinden anladıktan sonra gayet yeterli. Yakıtı da çok çok iyi (lpg ile)
 
Anlaşıldı abi, sen turboyu yemeceksin, atmoyu döveceksin :D
Zamanında 1.2 80 hp motorların LPG ile anormal azyaktıkları konusunda efsaneler dolaşırdı antalyada. Artık teknoloji gelişti, turbosuz yeni 1.2 v.s. ler de gayet tatminkar tüketim ve performans sunuyorlar kullanıcılarına, özellikle japonlar. Yakında motorları james bond çanta ile taşıyıp arabaya monte edeceğiz :)
Kara Belmaya yaptığın gibi kırbacu vurursan onlarda çok yakar ama yenilerin yakıtları makul okuduğum kadarı ile.
Kendi aracımdan örnek vereyim, 99 corrolla 1,3i kullanıyorum 3 yılı aşkındır. Geçen yıl klima da taktırdım. Yılda 4-5 defa Niğde'ye gider gelirim, meşhur Şeydişehir, Akseki rampalarında 3'den aşağı hiç düşmedim.. ki efsane dolu olur araç dönüşlerde. 86 hp motor koymuş toyota bunlara, dilinden anladıktan sonra gayet yeterli. Yakıtı da çok çok iyi (lpg ile)

İşte kardeşim benim değinmek istediğim konuda bu şimdi durmadan araçlara bakıyorum adamlar 1.2 motor koymuş ama bu motorlar da turbo yok ama araçların yorumlarında köpek gibi çekiyor bilmem şu kadar hıza bana mısın demiyor gibisinden çok sayıda yorumlar var. Bende kendimce ulan adam motor koymuş 1.2 kasa boş ağırlığı geliyor 1150 kilo ile 1075 arasında birde araçta klima ve bagaj koltuk sayısı kadar kişi diyorsun çeker mi?
 
Abi model bazında konuşalım bence, sen marka model söyle ona göre değerlendirmeye çalışalım. Turbolu 1.2'ler işini görür abi mesela bana göre.
Aracı alınca uzun süre bineceksin sen, test etmeden v.s. aman diyim. Sonra cankurtaranı tırmanırken kulaklarımızı çınlatırsın, araya kaynarız :D
 
Dinçer şimdi aklımda olan araçlar

Pejo 208-308 bu ikisi de 1.2 Toyata yaris 1.3, Citroen C3 1.2, en son olarak da hundai İ20 1.4 bu modellerin tamamı içinde otomatik vites.
 
Dinçer şimdi aklımda olan araçlar

Pejo 208-308 bu ikisi de 1.2 Toyata yaris 1.3, Citroen C3 1.2, en son olarak da hundai İ20 1.4 bu modellerin tamamı içinde otomatik vites.

Ağabey, 208 ve c3'de kullanılan şanzuman otomatikleştirilmiş tek kavramalı, 1-2 geçişlerinde v.s. biraz selam verdirir. 308'de otomatik göremedim sitesinde, 308 45'e verildi bazı bayilerde geçen ay manuel boşline donanım.
Yaris cvt şanzuman, bana göre aralarındaki en iyisi yazdıklarından. Yaris 100 beygirmiş, performans istiyorsan bana göre aralarındaki en iyisi odur.
i20'nin vitesi olan beygirlerinin bi kısmını mundar eder abi, 4 ileri tam otomatik ki yakıtı da üzebilir.
Bugün forumları karıştırırken mitsubishi ATTRAGE die bi araç gördüm. 1,2 motor, cvt şanzuman. Donanım olarak yok yok (hız sabitleyici hariç) 2013 modellerde kampanya olabiliyormuş. Bagajıda güzel test listene bence ekle abi
Bu söylediklerim tamamen kişisel görüştür, en güzeli senin test etmen, gerekirse 1-2 gün kiralamandır bana göre.
mitsu attrage ile Space Star'ı karıştırdım sanırım abi attrage 2014'de çıktı sanırım. 2013 bulunmayabilir yani :D
 
Son düzenleme:
Evet Yaris biraz daha artı yanları var. CVT olması da araca artı gibi neticede bu sistem de vites geçişleri daha sağlıklı motor da 1.3 olarak geçiyor. Yorumlar da sıkıntı yaşayan da pek yok gibi.
 
nadir abi bende 1.2 gereksiz bir motor derken bir anda 1.2 d-cvvt hyundai i20 sense aldım amcama :D
arabayı aldığımda lamba yanıyordu menzil 52 km gösteriyordu ve kadran dipteydi 100 tl benzin aldım fullun altındaki çeyreğe kadar yükseldi 350 km menzil verdi nasıl sevindim tahmin edemezsiniz :D yol bilgisayarını sıfırladım ve 2 gün istanbulda sabah bostancıdan altunizadeye trafikte aksamda 5 kişi biraz yarma iş arkadaşlarım var altunizadeden çamlıca tepesi ordan sahil yoluna indim ve trafikte ortalama tüketimim 7.5 lt gösterdi. trafik olmasa sanırım 6.8 civarı falan olurdu. cumartesi günü iş çıkışı 13:00 'da altunizadeden çıktım malum çamlıca gişesine gidene kadar felçti trafik 40 dakikamı aldı. ve izmitte gültepe tünelinde kaza olduğu için 30 35 dakika kadarda orda bekledim dur kalk vaziyette. sonrası ise klima full açık 140 150 hız sabitleyici ile 400 km yol yaptım ortalama tüketimi 6 lt verdi. :)
çekiş konusunda ise dediğim gibi çamlıca tepesine çıkarken 5 kişi hiç sıkıntı çekmedim yani arabanın ne vereceğini bildikten sonra sıkıntı yok. uzun yoldada son hız eğim falan vardı 190 km hıza kadar çıktım zaten 160 tık demedi düzdede. ayrıca dünde bizim ailecek köyde şenlik falan hesabı yaylaya çıkarız amcam 5 kişi dimdik rampalarla giderken 7.4 lt yakmış dönüştede paso rampa aşağı olduğu için 5.8 kadar düşmüş ortalama lpg gerek duymadık arabada. ve o dik rampaları amcam çıkarken ilk defa kullanmasına rağmen bi sıkıntı hissetmeden çıktım demekte :)
 
Geri
Üst