Yeni Astra Hakkında Geniş Bilgi

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
İŞTE MAKYAJLANAN YENİ OPEL ASTRA!

Opel Astra 2007: Başarılı Modelin Yenilenmiş Yüzü önce Otomobilgazetesi'nde... Makyajlanan Astra hakkında öğrenmek isteyeceğiniz herşey...
3378.jpg

Yeni motorlar: Düşük yakıt tüketimi ile daha fazla güç

Yeni tasarım: Vurgulanan dinamik görünüm

Yeni donanım: Kişiselleştirme konusunda daha fazla seçenek

Yeni şasi elektroniği: Daha da güvenli Çekici Denge Desteği

Yeni Astra 1.4 (90Hp), 1.6 (180Hp), 2.0 (240Hp) benzinli, 1.9 CDTi (150Hp) dizel motorlarda manuel şanzıman, 1.6 (115Hp) benzinli ve 1.3 CDTi (90Hp) dizel motorlarda hem manuel hem de Easytronic şanzıman seçenekleri ile, Essentia, Enjoy, Sport, Cosmo ve OPC donanımlarıyla Şubat ayında Türkiye pazarına sunulacaktır.


Yeni ve daha ekonomik motorları, gelişmiş teknolojisi ve genişletilmiş donanım seviyesi ile Opel Astra yenilenmiş yüzü ile Şubat 2007’den itibaren pazardaki yerini alacak. Bu model güncellemesi beş-kapılı HB, station wagon, üç-kapılı spor GTC ile dinamik ve şık TwinTop cabrio-coupé’yi içine alan tüm Astra ailesi için geçerli olacak. Yeni Opel Astra dünya prömiyerini Aralık ayındaki Bologna Motor Show’da gerçekleştirdi. Bu üçüncü kuşak Astra, Mart 2004’teki pazar lansmanından bugüne kadar gerçekleşen ve 1.2 milyon adedi aşan otomobil satışıyla, hem güçlü rekabetin yaşandığı kompakt segmentinde ve hem de Avrupa satış istatistiklerinde lider bir rol oynamaktadır. Segmentinin en çok terih edilen otomobllerden biri olan Yeni Opel Astra, 90 ile 240 hp arasında güç üreten onbir farklı motor seçeneği ile Avrupa pazarındaki yerini alacak.


3378_opel_astra.jpg



“Astra bir numaralı seri üretim modelimizdir ve kendini son derece sert bir rekabetin bulunduğu bir pazarda başarıyla kanıtladığı için de çok önemlidir. Bundan ötürü, doğal olarak yeni modeli büyük bir çaba ve özenle hazırladık. Sonuç olarak, en çekici ve başarılı otomobillerimizden biri bugün artık daha büyük bir değer ve öneme sahip. İyileştirilmiş performans, ekonomi, konfor, güvenlik ve görünüm özellikleri gibi fark edilebilir artı değerler Astra’nın Almanya ve Avrupa’daki pozisyonunu güçlendirmeye yardımcı olacak.”

Carl-Peter Forster, Başkan, GM Avrupa


Yeni motor serisi


En üst düzeyde verimlilik artışı


Astra motor serisi, ek olarak sunduğu iki 1.6-litrelik benzinli motor ve iki 1.7 CDTI common-rail turbo-dizel motoru (2007 ilkbaharından itibaren) ile teknolojik açıdan geleceğin emisyon standartlarını bugünden karşılayan ve son derece verimli yeni motor seçeneklerini sunmaktadır.


“Daha fazla motor verimine ve artırılan torka rağmen, zaten mükemmel biçimde verimli olan motorlarımızda yakıt tüketimini bir kere daha düşürmeyi başardık. Sanıyorum bu, çevreyi temiz ve maliyetleri de daha düşük seviyelerde tutmak adına iyi bir haber.”

Roger Johansson, Başkan Yardımcısı, GM Avrupa Şanzıman


1.6 ECOTEC: Kam-fazı sürücülerin ihtiyaçlarını karşılamaktadır


85 kW/115 hp gücündeki yeni 1.6 ECOTEC motor, 77 kW/105 hp güce sahip 1.6-litre motorla karşılaştırıldığında geliştirilmiş bir esneklik ve yumuşaklık sunmaktadır (yüzde 10 daha fazla verimle birlikte yaklaşık yüzde üç daha az tüketim). Geliştirilmiş tork eğrisi özellikle sürüş sırasında dikkati çekmekte olup 155 Nm’lik üst düzeyine çıkmakta ve geniş bir devir (rpm) aralığında korunmaktadır. Bu, düşük devirlerde bile güçlü bir itme kuvvetine dönüşmektedir. Bu motorla, Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 11.6 saniyede çıkmakta ve 193 km/saat maksimum hıza ulaşmaktadır.


Güç-ağırlık oranı 0.99 kg/hp olan yeni 114 kilogramlık dört-silindirli ve dört-valflı motorun avantajları, temel olarak “Kam-Fazı” teknolojisine dayanmaktadır. Bu, sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla “tanımladığı” her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.


Opel tarafından 2003 yılında 1.6 litrelik motor hacmine kadar tüm benzinli motorlarda sunulan ve basit olmakla birlikte son derece etkin özelliklere sahip olan TWINPORT konsepti, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorla daha da geliştirilmiştir. Bu motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır.


Azaltılmış emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.


Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır.


1.6 Turbo ECOTEC: Overboost özelliğine sahip hafif ve kompakt motor


Performans ile ekonomi arasında benzer biçimde etkileyici bir dengeleme durumu da, 125 kW/170 hp gücündeki 2.0-litrelik turbo motorun yerine geçen 132 kW/180 hp gücündeki 1.6 turbo motor tarafından gerçekleştirilmektedir. Daha küçük hacmi sayesinde vergi açısından da birtakım yararlar getiren bu daha hafif motor, 100 kilometrede sadece ortalama 7.7 litrelik yakıt tüketmekte ve iyileştirilmiş bir sürüş performansı getirmektedir (Astra GTC maksimum hız: 223 km/saat; sıfırdan 100 km/saat hıza çıkış 8.2 saniye). Önceki modelle karşılaştırıldığında, tüketimin 1.3 litre azaltılmış olup toplam tüketim üzerindeki düşüş yüzde 13’ü bulmaktadır. 131 kilogramlık sınıfındaki en güçlü seri üretim ürünü olan bu turbo motor, aynı zamanda önemli bir hızlanma özelliğini de getirmektedir. Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 8.2 saniyede çıkabilmektedir ve 223 km/saat maksimum hıza sahiptir. Buna ek olarak, ani turbo yanıtı ile sıralı manifold enjeksiyonuna sahip motorun geliştirilmiş esnekliği de dikkate değer bir özelliktir. Bu özellik, GTC’nin beşinci viteste 80 km/saatten 120 km/saat hıza sadece 8.4 saniyede çıkmasını sağlamaktadır. 1980 ile 5500 rpm devir arasında sabit olarak 230 Nm’lik normal maksimum tork mevcuttur ve bu, standart altı-ileri şanzıman ile birlikte, üstün sürüş performansı için gerekli bir ön koşuldur.


Yeni motorun kendine özgü başka bir özelliği de turboşarj ünitesinin elektronik kontrollü Overboost fonksiyonudur. Bu fonksiyon, torkun hızla 266 Nm değerine çıkmasını sağlamaktadır. Elektronik sistem, gaz pedalına basma hızından Overboost ihtiyacını algılamaktadır. Bu şekilde maksimum beş saniye süreyle ek güç ortaya çıkmakta ve bundan sonra kontrol ünitesi hatasız bir biçimde torku normal 230 Nm değerine dönecek şekilde düzenlemektedir. Bu fonksiyon, sürücünün sollama işlemini hızlı ve güvenli bir biçimde tamamlamasına yardımcı olmaktadır.


Litre başına 112.3 hp güç üreten 1.6 turbo motorun diğer konstrüksiyon özellikleri arasında, egzoz gazı manifolduna entegre edilmiş harici su soğutmasına sahip süratli yanıt veren bir kompresör de bulunmaktadır. Bu motorun türbini 200.000 rpm devirin üzerine çıkmaktadır. Motorun diğer özellikleri arasında hava-soğutmalı intercooler ünitesi, şaftta sodyum tarafından soğutulan egzoz valfları ve düz pistonların yağ-spreyi soğutması yer almaktadır. Daha güçlü krank mili tahriki ve kam millerinin sürtünme-optimizasyonlu çalışması ile çalıştırma yumuşaklığını geliştiren ve torsiyon-titreşimi sönümleme özelliğine sahip yeni çift kütleli volan da motorun diğer özellikleri arasında sayılabilir. Doğrudan doğruya türbin çıkışının arkasında yer alan ön konvertör, ana taban-altı katalitik konvertörü desteklemekte ve üç-yollu egzoz emisyon kontrolünün hızlı tepkisini geliştirmektedir.


1.4-litrelik yakıt tasarrufu sağlayan motorla 2.0-litrelik turbo motor arasında yer alan yedi benzinli motor


Yeni motorlar da dahil olmak üzere, artık Astra müşterileri için yedi benzinli motorumuz mevcut ve bu seri sınıfının standartlarını koyuyor. Mevcut motorlar arasında, aynen yine Opel’in verimli TWINPORT yakıt-tasarrufu teknolojisine sahip ve 105 hp gücündeki 1.6-litrelik motor gibi, son derece verimli 66 kW/90 hp gücüne sahip 1.4 TWINPORT ECOTEC motor da yer almaktadır. Kasım 2005’te sunulan 103 kW/140 hp gücündeki 1.8 ECOTEC motor da Astra alıcıları arasında son derece popülerdir. Tüketim ve performansı optimize etmek için, bu ileri teknoloji ürünü motor, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorda da olduğu gibi iki değişken kam mili ile çalışmaktadır.


Astra’nın benzinli motor serisi; 147 kW/200 hp gücündeki 2.0 turbo motor ile özel olarak yüksek performanslı Astra OPC’ye ayrılmış, 177 kW/240 hp güç ve 320 Nm tork üreten ve bu üç-kapılı güçlü otomobili spor otomobiller kategorisine taşıyan 2.0-litrelik turbo motoru da kapsamaktadır. Astra OPC, sıfırdan 100 km/saat hıza 6.4 saniyede çıkmakta olup 244 km/saatlik maksimum hıza ve 100 km.de 9.2 litrelik bir ortalama yakıt tüketim oranına sahiptir. Motoruna bağlı olarak, beş- veya altı-ileri manuel ve beş-ileri Easytronic ya da altı-ileri otomatik şanzıman ile sunulabilmektedir.


Genişletilmiş dizel motor serisi


Yeni versiyon Astra için sunulan dizel motorlar serisi çeşit açısından oldukça zengindir. Seri, 81 kW/110 hp ve 92 kW/125 hp gücündeki 1.7 CDTI motorların eklenmesiyle daha da geliştirilmiştir. 2007 ilkbaharına doğru, 74 kW/100 hp gücündeki 1.9 CDTI ve manuel şanzımanlı 1.9 CDTI ile 88 kW/120 hp gücündeki 1.9 CDTI motorların yerini standart olarak altı-ileri manuel şanzımanlı olan ve - tüm Astra dizellerinin standart özelliği olarak - bakım gerektirmeyen dizel partikül filtresine sahip yüksek teknoloji ürünü iki dizel motor alacaktır. 120 hp gücündeki altı-ileri otomatik şanzımana sahip 1.9 CDTI seride kalacaktır. Benzinli motorlarda olduğu gibi, bu motorlar da önceki kuşağa göre artırılmış güçlerinin yanı sıra düşük tüketimleri ve emisyon düzeylerine sahiptir.. Her iki 1.7 CDTI motor da ortak yakıt hattı direkt enjeksiyonu ile belirgin bir iyileşme, yüksek yanıt verme yeteneği ve mükemmel yakıt verimliliği için türbülans kontrollü dört-valf teknolojisi özelliklerine sahiptir. Örneğin, beş-kapılı Astra için, mühendisler 100 kilometrede 0.5 ve 0.9 litre arasında bir tasarrufu öngörmektedirler.


Yeni Astra’nın 66 kW/90 hp gücündeki 1.3 CDTI motordan 110 kW/150 hp gücündeki 1.9 CDTI motora kadar uzanan ultra modern motorlar serisi, her zamankinden daha geniş olup bu sınıf içerisinde benzersizdir. Dizel motorda altı-ileri sportif manuel ve Easytronic şanzımanlar arasında seçim yapılabilinir.


Tüm Astra motorlarına genel bakış


Benzinli motorlar 1.4 TWINPORT ECOTEC 1.6 ECOTEC 1.6 Turbo ECOTEC 2.0 Turbo ECOTEC1)OPC

Silindir sayısı / Silindir başına valf sayısı 4 / 4 4 / 4 4 / 4 4 / 4

Motor hacmi (cm³) 1364 1598 1598 1998

Maksimum verim (kW (hp) / rpm) 66 (90) / 5600 85 (115) / 6000 132 (180) / 5500 177 (240) / 5600

Maksimum tork (Nm / rpm) 125 / 4000 155 / 4000 230 / 1980-5500 320 / 2400-5000

Şanzımanlar(2) MT5, ET5 MT5, ET5 MT6 MT6

Ortalama tüketim (l/100 km) 6.1 6.5 7.7 9.2

Hızlanma 0 100 km/saat (s) 13.7 11.7 8.3 6.4

Maksimum hız (km/saat) 178 191 221 244



Dizel motorlar 1.3 CDTI

ECOTEC 1.9 CDTI

ECOTEC

Silindir sayısı /

Silindir başına valf

sayısı 4 / 4 4 / 4

Motor hacmi (cm3) 1248 1910

Maksimum verim

(kW (hp) / rpm) 66 (90) / 4000 110 (150) / 4000

Maksimum tork

(Nm / rpm) 200 / 1750-2500 320 / 2000-2750

Şanzımanlar(2) MT6, ET6 MT6

Ortalama tüketim

(0/100 km) 4.8 5.8

Hızlanma

0 100 km/saat (s) 13.7 8.9

Maksimum hız

(km/saat) 172 208



Tüm veriler ön verilerdir. Performans ve tüketim rakamları, standart donanım ve manuel şanzımanlı beş-kapılı Astra HB modeli ile ilgilidir.

1) 177 kW/240 hp gücündeki 2.0 Turbo ECOTEC motor sadece Astra OPC ile geçerlidir.

2) Şanzımanlar: standart, opsiyonel: AT=Otomatik, ET=Easytronic, MT=Manuel, 4/5/6=Vitesler

3) Mevcut olmayan / 2007 ilkbaharından itibaren mevcut olacak veriler/motorlar

4) 2007 ilkbaharında 81 kW/110 hp gücündeki 1.7 CDTI motor ile değiştirilecektir.

5) 1.7 CDTI (92 kW/125 hp) motorun sunulmasından sonra sadece altı-vitesli otomatik transmisyonla sunulacaktır.


Opel’in motorlardaki kilometre taşları


… 1908 yılına kadar gittiğimizde, yarış sporunun Opel’deki seri üretime öncülük ettiğini? “33/60 hp” touring otomobil modelindeki 8.6-litrelik motor, 3 B start numaralı 7.8 litrelik dört silindirli yarış otomobiline dayanmaktaydı. 1907 Hessian “Kaiserpreisrennen” yarışında, Opel sürücüsü Carl Jörns “En İyi Alman otomobili” ödülünü kazandı. Sonuçta, Opel pistlerin yapımcısı oldu.


… Opel’in 1913’te Amiens’de düzenlenen Fransız Grand Prix yarışlarında teknolojik bir sansasyon yarattığını? Opel; dikey bir tahrik milini harekete geçiren 16 valflı ve üstten kam milli dört litrelik bir dört-silindirli motora odaklanmıştı. Motor 110 hp güç üretmekteydi ve 170 km/saat maksimum hıza sahipti. Bu Opel’i dünyanın üstten kam milini dört-valf teknolojisi ile birleştiren ilk otomobil üreticisi yapmıştı.


… Opel’in 1914’ün başlarında model tarihindeki en büyük silindir hacmine sahip motoru taşıyan bir otomobil ürettiğini? 12.3-litrelik silindir hacmine sahip “Über-Auto”, 1913 Grand Prix ödüllü otomobile dayanmaktaydı. Carl Jörns, 260 hp gücündeki “Dampfhammer” otomobili ile sayısız uluslararası etkinliklere katılmış ve 200’den fazla ödül ve kupa kazanmıştı. Jörns sonraları “Bu otomobil, gerçekten son sınırına kadar zorlamadım, ama 250 km/saat yapacak kapasitede olmalı” demiştir.


… Opel’in 1931 yılında 1.2-litrelik modeli ile ideal binek otomobilini ürettiğini? Yeni tasarlanan “son derece yumuşak” dört-silindirli motorun (3400 rpm devirde 22 hp) motor bloku dört noktadan kauçukla monte edilmişti. Üç krank mili yatağı sessiz çalışma özelliğini daha da geliştiriyordu.


… Opel Kadett başarı öyküsünün 1962 yılında başladığını? Küçük dikiş makinası lakaplı 1-litrelik, dört-silindirli ve üstten kam milli motoru (40 hp), bu hafif otomobilin saygın bir sürüş performansına ulaşmasında yardımcı olmuştu.


… 2.1 litrelik dört-silindirli turbo-dizel motora (95 hp) sahip modifiye edilmiş bir Opel GT otomobilin Haziran 1972’de 20 uluslararası rekor kırdığını? Kısa bir süre sonra, Opel Rekord D lanse edilmişti. Bu otomobilin bir test aracından türetilmiş, 60 hp gücündeki türbülans odacıklı dizel motoru,bir Opel binek otomobilinde kullanılan ilk dizel motordu.


… Opel’in 1988 yılında Kadett E GSi 16V ile motor sporlarında yeni bir devir başlatmış olduğunu? Bu otomobilin seri üretim aracının 217 km/saat hıza erişmesine yardımcı olan 2-litrelik 16V motoru (150 hp), katalitik konvertörlü ve 200 hp gücü rahatlıkla aşan son derece başarılı Formula 3 motoru için temel oluşturmuştur.


… 1992 yılında, Calibra’nın benzinli turbo motora sahip ilk Opel otomobili olduğunu? Calibra 2-litrelik bir 16V (204 hp) motora sahipti ve kalıcı bir dört-tekerlek çekişli sistem özelliğine sahipti. Bu otomobilin maksimum hızı 245 km/saatti.


… 2000 ilkbaharında, tamamen yeniden geliştirilen 2.2-litrelik bir dört-valflı benzinli motorun seri üretimine Astra Coupé’de başlandığını? 16V motor, alaşımlı silindir başlıklara ve motor karterine sahip dört-silindirli ECOTEC kuşağının ilk Avrupa versiyonuydu. Bu motor, 147 hp güç üretiyordu ve ilk kez 2005 yılında yürürlüğe konan sıkı Euro 4 emisyon standardının gereksinimlerini daha o zaman karşılamaktaydı.


… Opel’in yakıt-hücresi konsepti olan HydroGen1’in, 2001 yılında 11 uluslararası rekoru kırdığını? Saf hidrojenle çalışan Zafira, Arizona çölündeki 24-saatlik test maratonunda 1386.906 kilometre kat etmişti. … Opel’in 2001 yılından beri geçerli olan monovalentplus konsepti ile yeni bir ilke imza attığını? 1.6-litrelik, düşük emisyonlu motor doğal gazla çalışmak üzere optimize edilmiş ve günümüzde Zafira CNG ile Combo CNG otomobillerin olağanüstü düşük çalıştırma maliyetlerine ulaşmalarında yardımcı olmuştur.


… Opel’in 2003 yılında Corsa versiyonunda yenilikçi TWINPORT teknolojisine sahip iki yeni benzinli motoru (1.0 ve 1.4-litre) piyasaya sunduğunu? Yakıt tasarrufları yüzde 23’e varmıştı. 1.3 CDTI ECOTEC motor da Corsa’da lanse edilmişti. Yenilikçi çoklu-enjeksiyon sistemleri sayesinde, dünyanın bu en küçük dört-silindirli common-rail turbo-dizel motoru 100 kilometrede sadece 4.5 litre dizel yakıtı kullanımını gerektirmektedir.


… Kasım 2003’te, Opel’in yenilikçi TWINTURBO teknolojisine sahip bir dizel binek otomobili açısından bir dünya rekoru kırdığını? Mühendisler ilk kez dizel binek otomobilinde iki aşamalı bir turboşarj ünitesi yapmayı başarmışlardı. 212 hp gücündeki 1.9-litrelik bir CDTI TWINTURBO motorunun günlük kullanıma uygun Vectra OPC konsept otomobilinde kullanılmış olduğunu. 112 hp motorun litre başına verimi bir dizel motor için en üst düzeyi oluşturmuştur.


Yeni görünüm


Marka ve Model kimliğini daha güçlü vurgulayan tasarım


Yeni Opel Astra, daha da heyecan verici ve sportif görünümü ile rekabette öne çıkmakta ve kendi segmentine bir sinyal vermektedir. Tasarım ekibi, Astra’nın 2003’teki IAA sırasında üçüncü kuşağını daha da şekillendirmiş ve müşterilerle otomotiv uzmanlarından aynı biçimde olumlu tepkiler almıştır. Evrimsel kavram sayesinde, hala ailenin bir üyesi olarak tanınabilmektedir ve tasarımcılar da hem model ve hem de marka kimliğini keskinleştirebilmişlerdir. Hava girişlerinin üzerinde keskin bir biçimde çekilen “kaşa” benzeyen entegre organik unsurlar, gelecekteki Opel modelleri için taslak görevini görmektedir. Bu tasarlanmış özelliklerinin de üzerinde, Astra’nın tamponu dinamik V-temalı ön görünümüne entegre edilmektedir.


Önden bakıldığında ön ızgara kendine güvenen görünüme de katkı yapmaktadır. Bu izlenim, beş-kapılı ve station-wagon modellerinde entegre Opel logosunu taşıyan genişletilmiş krom kaplamalı üst çapraz çubukla geliştirilmiştir. Belirgin dekoratif elemanlar kaput ile aradaki boşluğu azaltmakta, kaputun karakteristik çizgisine uymakta ve yine krom kaplamalı olan radyatör ızgarasının kanatlarına doğru devam etmektedir.


“ Estetik bir biçimde aşağı doğru inen kanatları ve ızgara çerçevesi Astra’ya kaslı ve park halinde bile gidecekmiş gibi kükreyen bir görünüm vermektedir. Astra, atletik orantıları ve aerodinamik gövde çizgisi ile, başlangıç çizgisindeki bir sprinterin duruşunu andırmaktadır.”

Friedhelm Engler, Astra Baş Tasarımcısı


Şık krom görünümlü far yuvaları da, ilave bir kalite duygusunu taşımaktadır. Ayrıca Sport modellerinde koyulaştırılmış ön farlar ve arka lambalar Astra’nın sportif görünümünü güçlendirmektedir.


Yenilenen Astra’nın diğer özellikleri arasında, çarpışmaya karşı entegre koruma çubuklarına sahip ön tampon (beş-kapılı ve station wagon modelleri) ile Astra station wagon’un alüminyum görünümlü akıcı ve pratik tavan rayları yer almaktadır. Astra GTC ise sportif tasarımını daha da vurgulayan bal-peteği ızgarası ile daha da çekici bir görünüme kavuşmuştur.


Yeni Donanım


Seri üretimde özellik ve kişisellik


Panoramik ön cam, sınıfında rakipsiz olan Astra bileşenlerinin en iyi örneklerinden biri olma özelliğini korumaktadır. Bir seri üretim otomobilinde ilk kez olmak üzere, Astra GTC daha önce görülmemiş bir görüş alanı sunmaktadır. Yaklaşık 1.8 metrekarelik cam panel, kaputun ucundan başlayarak ön yolcuların başlarının üzerinden tavanın ortasına kadar uzanmaktadır. Çağdaş cam tavan tasarımlarından farklı olarak, görüntüyü engelleyecek çapraz hiçbir çubuk yoktur ve sürücü ile ön ve arka yolculara, bir spor uçaktakine benzer bir biçimde, sınırsız bir görüş alanı sunmaktadır. Bu özellik, gece veya gündüz yolculuklarında, seyahati özel bir deneyime dönüştürmektedir.


Sağlam panoramik ön cam 5 mm kalınlığındaki lamine emniyet camından yapılmıştır. Yapılan sayısız çarpışma simülasyonları ve gerçek testler, GTC’nin sağlam A ve B sütunları ile B-sütunları arasındaki ek bir çapraz eleman sayesinde, pasif güvenliğin çelik tavanlı modelinkine eşdeğer olduğunu göstermiştir. Panorama ön cama entegre edilmiş folyo, bir kaza durumunda onun parçalanmasını ve yolcu bölmesine girmesini önlemektedir. Güneş Işınlarından Korunma Camı adı verilen hafif-yeşil renkli panorama ön camında kullanılan folyo, ısı emici bir katman rolünü de oynamaktadır. Buna ek olarak, geliştirilmiş bir gölgelendirme sistemi, ayarlanmış iç sıcaklıkların korunmasına da yardımcı olmaktadır: aşamasız olarak ayarlanabilir gölgelendirmenin tavandaki bir düğme vasıtasıyla çalıştırılması kolaydır. Kullanılmadığında arka tavan bölümünde saklanabilmektedir. Bu sistem için toplam 11 patent tescili yapılmıştır.


Kaliteli iç mekanlar


Yenilenmiş Astra, iç mekanında kullanılan daha yüksek kaliteli orta konsol yüzeyleri, klima ve radyo kontrollerinde kullanılan ek krom halkaları, yeni gösterge paneli ve döşemeleri sayesinde daha da canlı bir iç mekana kavuşmuştur.


Örneğin en üst katmandaki Cosmo donanımında, lüks piyano lakesi yüzeyler ile orta konsol ve direksiyon simidinde daha çekici bir görünüm elde edilmiştir. Genellikle üst sınıf araçlara özgü olan bu uygulamalar, ilave kişiselleştirme seçenekleri yaratmaktadır.


GTC’deki kaşmir bej döşeme tasarımları veya kahverengi deri malzeme ile Astra’nın iç mekanı benzersiz bir yüksek kalite duygusunu verecek şekilde tamamen kişiye özel hale getirilebilmektedir. Astra müşterileri arasında en yaygın seçim olan CD 30 MP3 eğlence sistemi, direksiyon kumanda kontrolleri ve iPod gibi dış ses donanımları için stereo bağlantısı ile birlikte Şubat ayından itibaren satışa sunulacaktır.


Rüya otomobiline adım adım


Rüyalarındaki otomobili son ayrıntısına kadar gerçekleştirmek isteyen Astra müşterileri şimdi daha fazla seçenekleri var. Dikkatle seçilmiş Opel aksesuarları serisi, arka cama ve yan camlara uyan güneşliklerden 7-inç ekrana sahip mobil DVD-çalara kadar uzanmaktadır. 480 litrelik hacme sahip sağlam fiberglas tavan kutusu ile dokuz ve 18 kilogram arasındaki çocuklar için tasarlanmış Opel DUO ISOFIX çocuk koltuğu kolaylıkla monte edilebilmektedir. OPC serisi paketi 1 özellikle Astra GTC ile birlikte sunulmaktadır ve çeşitli tasarımlara sahip bir ön spoyleri, yan eşikleri, arka spoyleri ve hafif alaşımlı jantları içermektedir.


Maksimum yolcu koruması için beş-yıldızlı güvenlik


Güvenlik donanımı söz konusu olduğunda, yeni versiyon Astra önceki modeli gibi en üst düzeydedir. Tüketici koruma kuruluşu olan Euro NCAP (Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı), yeni kuşak Astra’nın pasif güvenliğini, daha önceki modelinde de olduğu gibi, en yüksek düzeyde değerlendirmiştir. Astra yolcu koruması açısından en yüksek derecelendirme olan beş yıldızla ödüllendirilmiştir. Aldığı 34 puanla, Euro NCAP bu aracı kompakt sınıfındaki (küçük aile otomobili) en güvenli otomobillerden biri olarak sınıflandırmıştır. Astra çocuk koruması açısından da çok iyi sonuçlara ulaşmıştır ve beş-kapılı model dört yıldızla ödüllendirilerek 39 puan toplamıştır.


Astra standart olarak, ön kısımda şekil-optimizasyonlu göğüs/kalça yan hava yastıklarını da içeren, kapsamlı SAFETEC güvenlik paketi ile birlikte sunulmaktadır. Bunlar, iki ön hava yastığı ile iç mekanın tümüne yayılan sol ve sağ sütunlardaki baş perde hava yastıklarını tamamlamaktadır. Arka dış koltuklarda standart olarak çocuk koltukları için ISOFIX ön montajı bulunmaktadır.


Yeni şasi elektroniği


Ataklık, güvenlik ve konfor alanlarında en yüksek puanlar


Yenilenen Astra , belirgin bir ataklık ile hassas kullanım ve yüksek sürüş güvenliğine sahip bir sürüş performansını sunmaktadır. Bu nitelikler Astra’nın, Avrupa basını tarafından ve müşteri anketleri ile gerçekleştirilen sayısız karşılaştırma testlerini kazanmasına yardımcı olmuştur. Bu ataklığın temeli, McPherson ön aksına ve patentli tork çubuğu arka aksına sahip IDS (Etkileşimli Sürüş Sistemi) şasidir. Her Astra standart olarak aşağıdaki özelliklerle sunulmaktadır: Elektronik Denge Programı ESPPlus, Çekiş Kontrolü TCPlus, ön ve arka disk frenler, Kilitlenmesiz Fren Sistemi (ABS), Virajda Fren Kontrolü (CBC), Fren Desteği ve elektro-hidrolik direksiyon.


Sürüş konforu ile aktif güvenlik arasındaki dengenin benzersiz bir boyutu, yine elektronik Sürekli Süspansiyon Kontrolü (CDC) özelliğine sahip opsiyonel uyarlamalı IDSPlus şasi ile sağlanmaktadır. ESPPlus, ABS ve CDC sistemlerinin kontrol üniteleri ile sensörlerinin sürekli olarak veri alışverişinde bulunduğu bu entegre şasi kontrol sistemi, kompakt sınıfa ilk kez Opel Astra tarafından sunulmaktadır. Aracın sahipleri sürüş keyfi söz konusu olduğunda, yani tek tuşa basılarak devreye alınan ve daha sportif bir sürüş için otomatik ve Easytronic transmisyon varyantlarında daha direkt bir süspansiyonu, direksiyonu ve gaz pedalı tepkisini yaratan spor modunda da IDSPlus şasiden yararlanacaklardır.


Geliştirilmiş Römork Çekiş Denge Kontrolü dengesizlikleri önlemektedir


Opel Astra’nın şasisi zaten sınıfının en iyilerinden biridir, ancak bu mühendislerin rahat oturmaları için bir neden olmadı. Römork Çekiş Denge Kontrolünün (TSA) kontrol sistemi gibi ayrıntılarda gelişme potansiyeli buldular. Bu en son güvenlik sistemi kuşağı, bu sınıfta ilk kez olmak üzere ve bir opsiyon olarak Astra beş-kapı, GTC ve station wagon modellerinde sunulmaktadır.


TSA’nın önceki kuşağıyla karşılaştırıldığında, gerçek-zamanlı hesaplamalar daha doğru ve daha hassas biçimde gerçekleştirilmiştir. Bu, otomobil-çekici kombinasyonlarındaki dengesizliklerin daha erken ve daha etkin bir biçimde azaltılmasında yardımcı olmakta ve normal sürüş koşulları altında arkadaki trafiği engelleyecek biçimde oluşabilecek beklenmeyen ani fren durumlarına ilişkin riskleri ortadan kaldırmaktadır. Akıllıca tasarlanmış olan bu sistem, muhtemel çekici yalpalama hareketlerini saptayan ve fren düzenlemeleriyle aktif müdahalelerde bulunan ESPPlus sistemi ile birlikte çalışmaktadır. Yan rüzgara, yol üzerindeki izlere, abartılı bir manevraya ya da çok yüksek hıza bağlı olarak oluşabilecek salınmalarda, kontrol elektroniği her olaya karşı bir yanıta sahiptir. İlk karar vermeyi gerektiren aşamada, TSA sol veya sağ tekerleğe fren uygulayarak salınım hareketine karşılık vermektedir. Bu önlem yetersiz kaldığı takdirde, fren düzenlemesi tüm tekerleklere uygulanmakta ve motor gücü düşürülmektedir.


“ Römork Çekiş Denge Kontrolünün yeni kuşağı sadece Astra-treyler kombinasyonlarında daha fazla aktif güvenlik sağlamakla kalmamaktadır. Sistem, düzenli ve hesaplanmış bir biçimde tepki verirken, arkadaki trafik de bundan yararlanmakta ve arkadan çarpma riski azalmaktadır.”

Jürgen Schöwer, Proje Lideri, Yeni Astra Kontrol Sistemleri


Viraj ışığının lideri yolu aydınlatmaya devam ediyor


Astra, görme kolaylığı ve ışıklandırma konusunda da liderdir. Opel bu araç sınıfında ikili-xenon farlar ile dinamik viraj ışığı fonksiyonu ve uyarlamalı otoyol ışığı özelliklerine sahip direksiyon-bağlantılı bir far sistemi olan Sürüşe Duyarlı Ön Farlar (AFL) sistemini sunan ilk otomobil üreticisidir. Viraj lambası hıza ve direksiyon açısına bağlı olarak farları virajın içine çevirmekte ve sabit farlara göre yol aydınlatmasını yüzde 90’lara varan bir oranda yol ışıklandırmasını artırmaktadır. Düz bir yol üzerinde yüksek hızlarda seyrederken otomatik bir huzme düzenleyicisi ışığın gelen otoyol trafiğinin gözünü almasını önlemekte ve düşük huzmeli ışığın daha uzağı aydınlatmasını sağlamaktadır.

Alıntıdır
 

opeeeeel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sağol M@honi aydınlandık ta sport modeli ne oluyo onu anlamadım opelin sitesine falan baktım artı spor paketini mi kasdediyor_?
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
o opelin sitesinden bende bişey anlamış değilim Opel le ilgili bilgileri oradan öğrenmemiz gerekli ama sitenin hali kötü bence makyajlı olmayanlarda Elengance diye donanım paketi vardı onu kaldırmışlardı ya onun yerine makyajlı Astra da Sport diye donanım paketi konulmuş Astra G ler deki Njoy paketi tarzı bişey olmalı
 

opeeeeel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2007
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opelin sitesi berbat zaten hiç bi bilgi yok nerdeyse fotolarda eski makyajsız hali. bu siteden bi arkadas enjoy modelinde görmüs koyulastırılmıs sinyal lambası ama benim gördüğüm makjajlı astra enjoyda yoktu demekki ayrı bi paket var bunun için bu opelin yaptığı işten hiçbişey anlamadım gitti
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Üst