Yol Tutuş Bozukluğu..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muebbet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Michelin energy serisinin hız endeksi R olan 195*65*15 82 H ölçülerindeki lastiği ile,
gene
Michelin energy serisinin hız endeksi T olan 195*65*15 82 H ölçülerindeki lastiğin imalat yapısında daha güçlü karkas yapı haricinde ne gibi başka farklılıklar vardır?

Diğer taraftan aynı marka ve özellikte olan bu lastiklerden hangisini aracınıza almak istersiniz? (aracın max. hızının 160 km olduğunu farz edelim.)
 
Son düzenleme:
T hız endeksli 82H nasıl oluyor ? Şahsi fikrim aracın fabrika verilerinin bulunduğu kataloğa (kullanma klavuzuna) uyarak lastik tercihidir. Dediğim gibi hız endeksi sadece max dayanağı hız değildir. Daha güçlü karkas yapısından kastınız kas yapısı ise sadece buda değil aynı ebatta farklı endekslerdeki lastiklerin arasında lastik hamur kalitesinde bile farklar mevcut kısa bir örnek vermek gerekirse Vectra (B) 2.0 aracın fabrika verisi hız endeksi V tipi olmasına rağmen çoğu vectra kullanıcısı V tipini tercih etmez halbuki arasında sadece 5 tl gibi komik bir rakam mevcut , yüksek hızlarda V tipi lastik H tipine göre heleki R tipine göre daha az yuvarlanma direnci , daha iyi elastikiyet , daha iyi esneme , daha iyi dayanım , daha iyi kıvraklık ve daha iyi frenaj sağlar. Aracım 160km hıza sahip olsa bile yinede 100 km üstü hızlarda daha güvenli olacağından H yada V tipini tercih ederdim. C kasa cdtiların son hızları 160 ancak torku neredeyse 2.0 motora eşit bu bile bir alma sebebidir ki 1.2lerin son hızları 178dir.
 
Bende de var 1.2 bildiğiniz üzere araç fabrikasyon Pirelli P3000lerle geldi bu kadar berbat bir lastik inanın olamaz . Oldukça sesli ne fren nede yol tutuşu vardı ayrıca 155 taban corsa c için oldukça düşük bir ölçü bu ölçünün kullanılma sebeplerinide daha önce forumda tartışıp belirtmiştik ama tekrar belirtmekte fayda var tamamen maliyet ve pazarlama stratejisi bence , orijinal ölçü olan 155/80/13lerle zaten ne yol tutuş nede performanslı sürüş beklemek yanlış olur yanak itibariyle virajlarda salınım 55 yanağa göre 10 kat fazla neyse kısaca ben daha sonra 185/55/15 silverline jantlarla michelin energy serisi kullandım

Şahsi fikrim aracın fabrika verilerinin bulunduğu kataloğa (kullanma klavuzuna) uyarak lastik tercihidir. Dediğim gibi hız endeksi sadece max dayanağı hız değildir. Daha güçlü karkas yapısından kastınız kas yapısı ise sadece buda değil aynı ebatta farklı endekslerdeki lastiklerin arasında lastik hamur kalitesinde bile farklar mevcut kısa bir örnek vermek gerekirse Vectra (B) 2.0 aracın fabrika verisi hız endeksi V tipi olmasına rağmen çoğu vectra kullanıcısı V tipini tercih etmez halbuki arasında sadece 5 tl gibi komik bir rakam mevcut , yüksek hızlarda V tipi lastik H tipine göre heleki R tipine göre daha az yuvarlanma direnci , daha iyi elastikiyet , daha iyi esneme , daha iyi dayanım , daha iyi kıvraklık ve daha iyi frenaj sağlar. Aracım 160km hıza sahip olsa bile yinede 100 km üstü hızlarda daha güvenli olacağından H yada V tipini tercih ederdim. C kasa cdtiların son hızları 160 ancak torku neredeyse 2.0 motora eşit bu bile bir alma sebebidir ki 1.2lerin son hızları 178dir.
İki mesaj arasında biraz çelişkiler yaşanmış. Benim misal olarak yazdığım lastik ölçüleri ve araç max hızını gerçek gibi yorumlamışsınız. Hiçbir zaman aracımda abartılı parça kullanmam, daha ucuz diye de ödün vermem yani benim için de orjinali neyse o.
 
gerçek hızı olarak yorumlamadım onu bilerek ben ekledim farz edelim diye belirtmiştiniz zaten , çelişki konusunda Corsa 1.2 Enjoylarda da 185/55/15 82H fabrikasyon olarak veriliyor peki onu napıcaz hadi 195/45/16 V tipi Corsa C GSİ'ın fabrikasyon ölçüsü onu kendi isteğimle taktım iki mesaj arasında ben bi çekişki göremedim. Ne yani essentia diye aracı çöpemi atalım enjoyla arasında sadece donanım farkı var dikkatinizi çekerim.
 
aracı çöpemi atalım derken yanlış anlamayın sitenin genel kanısı bu yöndede
 
önemli olan taban genişliğinden çok yuvarlanma direnci, aracın gücüyle de orantılı tabi ki lastik belirleme ama direnci aynı tuttuktan sonra jant çapını büyütmek için mecburen geniş tabanlı lastik seçilmesi gerekiyor, dolayısı ile 155 taban ya da 185 taban... her ikisi de orjinal olarak nitelendirilebilir ki zaten yüksel'in de dediği gibi misal corsa c kasa cosmo silverline da 15lik çelik jantlarla 185/55 ölçülerinde lastik kullanılıyor, cdti 75hp lik de olsa, onun yanında 90hplik benzinli comfort da 175/65 lik 14jantlı lastik seçimi var...bu da birebir motor gücüyle alakalı olmadığını gösteriyor.. orantıyı kuran lastiğin ölçülerinden çok jantın büyüklüğü ile artan ağırlık değeri...
 
Yalnış anladıysam düzeltin Jant ağırlığı'nında lastik eni gibi yol tutuşa etkisi vardır doğrumu? Yani rot-balans ayarı yanısıra Jant ağırlığı?
 
Vladimir'in yazısını okudum ve dediği yüksek hızda aracın burnunu sabit tutmak ayrı bir meziyet halini alıyor özellikle hızlı akan kalabalık trafikte.. Zaten daha önce Vladimir bana lastik önerisinde bulundu. Savaş Beyin dediği 1.2 cc araca fazla bile yorumunu asla yalnış anlamadım fakat şu varki önceleri bende 1.2cc lik bir aracın bana performans hitabeti hakkında şüphelerim vardı velakin o anda sadece opel markasına güvenerek aldım.Sonuçta hızdan düşmeyen sağlam bir performansı var. Aklıma geldiği için yazayım trafikte önyargılı ''sağlama'' ve sollamalara kalkışan sürücülerin apar topar arkaya girmeye çalştıklarını biliyorum ;) Olayın uygun lastik ebadı ve mümkünse Jant ile giderilebileceğini anladım..
 
gerçek hızı olarak yorumlamadım onu bilerek ben ekledim farz edelim diye belirtmiştiniz zaten , çelişki konusunda Corsa 1.2 Enjoylarda da 185/55/15 82H fabrikasyon olarak veriliyor peki onu napıcaz hadi 195/45/16 V tipi Corsa C GSİ'ın fabrikasyon ölçüsü onu kendi isteğimle taktım iki mesaj arasında ben bi çekişki göremedim. Ne yani essentia diye aracı çöpemi atalım enjoyla arasında sadece donanım farkı var dikkatinizi çekerim.
Corsa'ya ait fabrikasyon lastik ebatlarını ben vermedim, çünkü bilmiyorum. Yol tutuşu açısından lastik ebatları ile oynanmaz demiyorum. Bir mesajınızda lastik ebatlarını oynadığınızı yazıyorsunuz (ki bence doğru yapmışsınız) başka mesajınızda orjinaline sadık kalınmalı demişsiniz. Kimsenin aracını kötülemek, hakir görmek gibi bir lüksüm asla ve asla olamaz, özel hayatımda da bu tarz tavırlar içerisinde olanlara çok kızarım. Herkesin ne şartlarda (alınterleri ile) nerelere geldiklerine saygı duyarım, insanların verdikleri hayat mücadelesinin kutsallığına inanan bir kişiyim. Konuya dönersek 55 profil lastikle 45 profil lastiğin yol tutuş özellikler asla ve asla tartışılamaz, ama artılar ve eksiler de vardır. Profil düştükce yol tutuş artar ama konforu da azalır. Buradaki değerlendirme sürücünün keyfiyetine kalmıştır. Benim anlatmak istediğim en kaba bir ifade ile hacı murata mercedes motoru takmanın ne kadar mantıklı olduğu üzerineydi. Arkadaşımız hesaplı bir lastik önermemizi istiyor, o zaman aracının orjinal lastiklerine en yakın özelliği olan bir lastiği alması daha mantıklı değilmidir. Ha arkadaşımız derseki aracın gidişinden, yol konforundan, duruşundan, virajlarda kaymasından........ gibi çeşitli nedenlerden dolayı lastiklerimden memnun değilim, o zaman dediklerinize başka ilaveler de yaparak yol gösterebiliriz.
 
Geri
Üst