Yıpranmış Koltuk Süngeri Tamiri Fotoğraflı

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba saygıdeğer forum üyeleri; transporter ve benzeri vw-audi-skoda-seat marka araçlarda özellikle şöför koltuklarının omuz pedleri dediğimiz yan köşeleri 9-10 yıl sonra yıpranmaya başlıyor ve sola ve sağa doğru yan omuz pedleri sarkmaya başlıyor. Hem sürüş hem de görünüş açısından rahatsız edici olduğu için bende koltuğu tamir etmeye karar verdim. Opel'lerde de benzer sorunlar yaşanabilir ve aynı çözüm uygulanabilir

Öncelikle yaslanma süngerisinin orjinal kumaşı giydirme şeklinde olduğu için çok koly çıkıyor.Koltuğun yaslanma yerini geriye doğru yatırdığınızda, oturma yeri ile yaslanma yeri arasında plastikten kornişe benzer bir parça var o parça oturma yeri ile yaslanma yerini bir arada tutuyor. Tornavida ile hafiften kanıttırınca korniş gibi yerinden çıkıyor.Sonra da yukarı doğru çekerek çıkartıyorsunuz.Ortalara gelince demir bir kanca var onu da çıkardıktan sonra koltuk kafalıklarının plastik yuvalarını da tornavida ile hafif kanıttırarak kolayca çıkarabilirsiniz. Aslında çok kolay burda böyle anlattığıma bakmayın. Daha sonra uygulamaya başlyoruz.

Bu arada; forumumuza üye olan Uğur kardeşimizin çeşitli forumlarda ki tela kumaşı ile koltuk süngeri tamiri dikkatimi çektiği için bende tela kumaşını seçtim. Kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.
Gerekli malzeme;

1. Ben Japon pazarından sanayi işi Derby marka bir kutu bally yapıştırıcı aldım '' Tüpte satılanlar sanayi işi olmadığından randuman alacağınızı sanmıyorum
2. Bir metre yapışkanlı tela kumaşı ve 1 metre de yapışkansız tela kumaşı '' Yapışkanlı tela kumaşı daha kalın

Toplam Maliyet; 13-14 TL civarı

İlk olarak yıprak süngerimizi görelim. Bu yıpranmanın nedeni koltuk iskeletinin süngeri baskısı sonucu zamanla yıpranması
5mv5.jpg

0rs2.jpg

zwjx.jpg

xeux.jpg


Yıprak yeri yapıştırırken bolca bally sürmek gerekiyor, en az da 15 dakika beklemek! Yazın 15 dakika kışık 25 dakika! Bu işlem bittikten sonra tela kumaşını potluk yapmayacak şekilde büyük yamalar halinde kesip koltuk süngerimizi kaplayabiliriz
1hpd.jpg

i08c.jpg

hs4z.jpg

9emw.jpg

bk15.jpg

rvgl.jpg

shgu.jpg

ighh.jpg

1hpd.jpg


En sonunda ince tela kumaşını yapıştırmadan arkaya yerleştiriyoruz. Ekstra destek için,demir iskeletten korumak için faydalı
aaqy.jpg
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tolga bey en son hali bu sadece üstüne kendi orjinal kılıfını giydirmesi kaldı o da 5 dakikalık iş:)
 

singlewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba saygıdeğer forum üyeleri; transporter ve benzeri vw-audi-skoda-seat marka araçlarda özellikle şöför koltuklarının omuz pedleri dediğimiz yan köşeleri 9-10 yıl sonra yıpranmaya başlıyor ve sola ve sağa doğru yan omuz pedleri sarkmaya başlıyor. Hem sürüş hem de görünüş açısından rahatsız edici olduğu için bende koltuğu tamir etmeye karar verdim. Opel'lerde de benzer sorunlar yaşanabilir ve aynı çözüm uygulanabilir

Öncelikle yaslanma süngerisinin orjinal kumaşı giydirme şeklinde olduğu için çok koly çıkıyor.Koltuğun yaslanma yerini geriye doğru yatırdığınızda, oturma yeri ile yaslanma yeri arasında plastikten kornişe benzer bir parça var o parça oturma yeri ile yaslanma yerini bir arada tutuyor. Tornavida ile hafiften kanıttırınca korniş gibi yerinden çıkıyor.Sonra da yukarı doğru çekerek çıkartıyorsunuz.Ortalara gelince demir bir kanca var onu da çıkardıktan sonra koltuk kafalıklarının plastik yuvalarını da tornavida ile hafif kanıttırarak kolayca çıkarabilirsiniz. Aslında çok kolay burda böyle anlattığıma bakmayın. Daha sonra uygulamaya başlyoruz.

Bu arada; forumumuza üye olan Uğur kardeşimizin çeşitli forumlarda ki tela kumaşı ile koltuk süngeri tamiri dikkatimi çektiği için bende tela kumaşını seçtim. Kendisine huzurlarınızda teşekkür ederim.
Gerekli malzeme;

1. Ben Japon pazarından sanayi işi Derby marka bir kutu bally yapıştırıcı aldım '' Tüpte satılanlar sanayi işi olmadığından randuman alacağınızı sanmıyorum
2. Bir metre yapışkanlı tela kumaşı ve 1 metre de yapışkansız tela kumaşı '' Yapışkanlı tela kumaşı daha kalın

Toplam Maliyet; 13-14 TL civarı

İlk olarak yıprak süngerimizi görelim. Bu yıpranmanın nedeni koltuk iskeletinin süngeri baskısı sonucu zamanla yıpranması
5mv5.jpg

0rs2.jpg

zwjx.jpg

xeux.jpg


Yıprak yeri yapıştırırken bolca bally sürmek gerekiyor, en az da 15 dakika beklemek! Yazın 15 dakika kışık 25 dakika! Bu işlem bittikten sonra tela kumaşını potluk yapmayacak şekilde büyük yamalar halinde kesip koltuk süngerimizi kaplayabiliriz
1hpd.jpg

i08c.jpg

hs4z.jpg

9emw.jpg

bk15.jpg

rvgl.jpg

shgu.jpg

ighh.jpg

1hpd.jpg


En sonunda ince tela kumaşını yapıştırmadan arkaya yerleştiriyoruz. Ekstra destek için,demir iskeletten korumak için faydalı
aaqy.jpg

resimler gözükmüyor maalesef. tekrar yükleyebilri misiniz. ozellikle sürücü koltugu oturulan yerlerin yan cıkıntı kısımlarda deforme var süngerde. onu nasıl hallederiz. yada istanbulda avcılar-büyükçekmece arasında onereceğiniz yer var mıdır ?
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
resimler gözükmüyor maalesef. tekrar yükleyebilri misiniz. ozellikle sürücü koltugu oturulan yerlerin yan cıkıntı kısımlarda deforme var süngerde. onu nasıl hallederiz. yada istanbulda avcılar-büyükçekmece arasında onereceğiniz yer var mıdır ?

Merhaba fotoğraflar ben de gözüküyor tarayıcınızda sorun olmalı, yine de sorun arsa özelden yazın yardımcı olurum.
Eğer koltuğunuzun yan pedleri açıldıysa kılıfı çıkarıp onarmanız gerekecek. Ben 3M diye bir yapıştırıcı ile yapacaktım ama çok pahalı bir yapıştırıcı. 10 tl ye sanayi işi kutu bally aldım ve şimdi çok iyi oldu. Döşemecilere yaptırabilirsiniz. Yalnız kendiniz yaparsanız daha sağlam olur. Döşemeci sadece yırtık yeri onarıp üzerine bir yama vurup yolluyor. Ben ileride başka yerlerden sorun çıkmaması için tela kumaşı ile komple kapladım. Bazı döşemeciler 3M ile yapıyor. 3M ile yaparsalar en az 40-50 tl işçilik alırlar.
 

singlewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba fotoğraflar ben de gözüküyor tarayıcınızda sorun olmalı, yine de sorun arsa özelden yazın yardımcı olurum.
Eğer koltuğunuzun yan pedleri açıldıysa kılıfı çıkarıp onarmanız gerekecek. Ben 3M diye bir yapıştırıcı ile yapacaktım ama çok pahalı bir yapıştırıcı. 10 tl ye sanayi işi kutu bally aldım ve şimdi çok iyi oldu. Döşemecilere yaptırabilirsiniz. Yalnız kendiniz yaparsanız daha sağlam olur. Döşemeci sadece yırtık yeri onarıp üzerine bir yama vurup yolluyor. Ben ileride başka yerlerden sorun çıkmaması için tela kumaşı ile komple kapladım. Bazı döşemeciler 3M ile yapıyor. 3M ile yaparsalar en az 40-50 tl işçilik alırlar.

merhaba kardeş, sürücü oturak koltuğun orjinal kılıfını nasıl çıkarıyorsunuz, normal kılıf gibi sökülüyor mu ? süngerle bağlantısı yok mudur ? süngeri tamir etmek için kılıfını yırtmadan çıkarabiliyor muyuz ? bu işlemden sonra ayrıca kılıf takmak belki koltuk süngerini bütün ve sıkı tutabilir mi ? korumuş oluruz.

sadece sürücü koltuğunun oturulan yerin sol yan pedinde sıkıntı var. sol yan pedi komple değiştirmek ve yapıştırmak daha mantıklı olabilir belki. bu tarz işlemleri oto döşemeciler ne kadara yapıyorlar ? istanbulda bildik oto döşemeci var mıdır ?
 

Aqustic320

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2009
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Elinize saglık.Son halinin fotolarını bekliyoruz
 
Üst