- Katılım
- 3 Eyl 2024
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 3
2005 Opel Astra H 1.6 Easytronic (Z16XEP) aracımda aylardır çözülemeyen, elektriksel bir iletişim problemi yaşıyorum. Konuyla ilgili tecrübesi olan ustalardan ve arkadaşlardan fikir bekliyorum.
Aracın Mevcut Durumu ve Kritik Belirtiler:
Marş Var, Çalışma Yok: Araç marş basıyor (Starter sağlıklı dönüyor) ancak motor bir türlü ateşlemiyor. Bu sorunu bir sabah araba 1 hafta kadar yatmıştı o durumda yaşadım uzun bir yola çıkacaktım. O durumda olan bilgisizliğimden ötürü akünün bittiğini düşündüm bir akücüyü aradım geldi yeni aküyü taktı araba çalıştı. Ancak 4 enjektörden hata geliyordu yanında bir kaç hata daha vardı ilk çalıştırma sonrası harekette zıplama vs. yaşadım. Bu çalıştırma esnasında devir biraz yükseliyordu bu arada krank-devir sensöründe arıza olmadığını buradan anlayabildim. Bu akü değişimi sonrası yola çıktım ve Ankaradan - İstanbula kadar sorunsuz gidebildim. O gün gün içerisinde 4-5 kere daha marş yaptım herhangi bir sorun yaşamadım İstanbulda akrabamın otoparkına arabayı çektim. Sabah tekrardan dönüş yoluna çıkacakken araç çalışmadı bir önceki gün yaşadığım problemin aynısını yaşadım. Akü negatif başını söktüm biraz bekledim taktım vs. takviye denedim aynı şekilde araba hiçbir türlü çalışmadı çekici ile yaşadığım yer olan Sakaryaya geri dönmek durumunda kaldım. İlk seferinde fark etmediğim bir durum vardı LPG ışığı yanmıyordu bu esnada araçta sanki lpg sistemi elektrik almıyor gibiydi ama sonraki yaşadıklarımda buna pek dikkat etmedim.
Neyse araç sanayiye indirildi. Ustam iki gün sonra aradı sorunun motor ecu sunda olduğunu söyledi değişimini yaptık. Bu değişimden sonra aracı 3 hafta kadar daha sorunsuz kullandım sonrasında bir gün marketin otoparkına çektim araç tekrardan aynı şekilde çalışmadı. Bir kaç kez denemem sonucunda araba çalıştı ancak bu sefer hareket ederken inanılmaz bir şekilde tekleme yapıyordu. Denemek amaçlı aracı lpg ye aldım belki denk geldi bilmiyorum 5-6 saniye sonra bu tekleme geçti.
Bir oto elektrikçiye gittim sonrasında bulabildiğim en yakın noktaya, hataların hepsi aklımda değil hızlıca sildiği içinde fazla bir şey göremedim. Kendisi cim , ecu , abs beyni gibi baya bir şey saydı sırayla ecudan başlayarak deneme yanılmayla gitmemiz gerektiğini söyledi. Bunların maliyeti gözümü korkuttuğu için çıktım oradan açıkcası. Deneme yanılma kısmı da biraz benim sinir uçlarıma dokunan bir nokta geçmiş tecrübelerimden kaynaklı. Usta sanki benim paramla tecrübe kazanıyor gibi hissediyorum bu durumda.
Bunun dışında bu hataların silinmesi sonrası belki psikolojik bilmiyorum eastronic sistemimin bütün o sertliği gitti yeni baskı balata değiştirmiştim ancak hiçbir zaman bu kadar yumuşak olmamıştı. Aynı hissiyatı ilk beyin değiştiğinde 2 haftalık bir süreçte yaşamıştım.
Geçmişte yaşadığım bazı şeyler bu problemlerle alakalı mı bilmiyorum ama :
* Hız veya devir göstergesi bazen çalışmıyordu veya çalışırsa da örneğin hız 70 olması gerekirken 30 gösteriyordu gibi problemler yaşamıştım. Genelde kendi kendine çözülüyordu bu durum bazen 3-4 gün sürüyordu bazen yolda giderken düzeliyordu.
* Geçmişte aracım kendi kendine stop ediyordu devir dalgalanması ile beraber bu egr değişimi sonrası düzeldi. Sadece uzun yolda çok ani bir fren yaşadığımda egr değişimi sonrası 6 ay içinde bir kere yaşadım.
Aracımın o çalışmama anıyla alakalı videonun linki aşağıda yer almaktadır ışıklar yanıp sönüyor gibi duruyor ancak bu durum kameradan kaynaklı :
Bir bilginiz varsa destek olabilirseniz. Veya önerdiğiniz güvendiğiniz bir usta varsa tavsiyelere açığım şimdiden çok teşekkür ederim.
Aracın Mevcut Durumu ve Kritik Belirtiler:
Marş Var, Çalışma Yok: Araç marş basıyor (Starter sağlıklı dönüyor) ancak motor bir türlü ateşlemiyor. Bu sorunu bir sabah araba 1 hafta kadar yatmıştı o durumda yaşadım uzun bir yola çıkacaktım. O durumda olan bilgisizliğimden ötürü akünün bittiğini düşündüm bir akücüyü aradım geldi yeni aküyü taktı araba çalıştı. Ancak 4 enjektörden hata geliyordu yanında bir kaç hata daha vardı ilk çalıştırma sonrası harekette zıplama vs. yaşadım. Bu çalıştırma esnasında devir biraz yükseliyordu bu arada krank-devir sensöründe arıza olmadığını buradan anlayabildim. Bu akü değişimi sonrası yola çıktım ve Ankaradan - İstanbula kadar sorunsuz gidebildim. O gün gün içerisinde 4-5 kere daha marş yaptım herhangi bir sorun yaşamadım İstanbulda akrabamın otoparkına arabayı çektim. Sabah tekrardan dönüş yoluna çıkacakken araç çalışmadı bir önceki gün yaşadığım problemin aynısını yaşadım. Akü negatif başını söktüm biraz bekledim taktım vs. takviye denedim aynı şekilde araba hiçbir türlü çalışmadı çekici ile yaşadığım yer olan Sakaryaya geri dönmek durumunda kaldım. İlk seferinde fark etmediğim bir durum vardı LPG ışığı yanmıyordu bu esnada araçta sanki lpg sistemi elektrik almıyor gibiydi ama sonraki yaşadıklarımda buna pek dikkat etmedim.
Neyse araç sanayiye indirildi. Ustam iki gün sonra aradı sorunun motor ecu sunda olduğunu söyledi değişimini yaptık. Bu değişimden sonra aracı 3 hafta kadar daha sorunsuz kullandım sonrasında bir gün marketin otoparkına çektim araç tekrardan aynı şekilde çalışmadı. Bir kaç kez denemem sonucunda araba çalıştı ancak bu sefer hareket ederken inanılmaz bir şekilde tekleme yapıyordu. Denemek amaçlı aracı lpg ye aldım belki denk geldi bilmiyorum 5-6 saniye sonra bu tekleme geçti.
Bir oto elektrikçiye gittim sonrasında bulabildiğim en yakın noktaya, hataların hepsi aklımda değil hızlıca sildiği içinde fazla bir şey göremedim. Kendisi cim , ecu , abs beyni gibi baya bir şey saydı sırayla ecudan başlayarak deneme yanılmayla gitmemiz gerektiğini söyledi. Bunların maliyeti gözümü korkuttuğu için çıktım oradan açıkcası. Deneme yanılma kısmı da biraz benim sinir uçlarıma dokunan bir nokta geçmiş tecrübelerimden kaynaklı. Usta sanki benim paramla tecrübe kazanıyor gibi hissediyorum bu durumda.
Bunun dışında bu hataların silinmesi sonrası belki psikolojik bilmiyorum eastronic sistemimin bütün o sertliği gitti yeni baskı balata değiştirmiştim ancak hiçbir zaman bu kadar yumuşak olmamıştı. Aynı hissiyatı ilk beyin değiştiğinde 2 haftalık bir süreçte yaşamıştım.
Geçmişte yaşadığım bazı şeyler bu problemlerle alakalı mı bilmiyorum ama :
* Hız veya devir göstergesi bazen çalışmıyordu veya çalışırsa da örneğin hız 70 olması gerekirken 30 gösteriyordu gibi problemler yaşamıştım. Genelde kendi kendine çözülüyordu bu durum bazen 3-4 gün sürüyordu bazen yolda giderken düzeliyordu.
* Geçmişte aracım kendi kendine stop ediyordu devir dalgalanması ile beraber bu egr değişimi sonrası düzeldi. Sadece uzun yolda çok ani bir fren yaşadığımda egr değişimi sonrası 6 ay içinde bir kere yaşadım.
Aracımın o çalışmama anıyla alakalı videonun linki aşağıda yer almaktadır ışıklar yanıp sönüyor gibi duruyor ancak bu durum kameradan kaynaklı :
Bir bilginiz varsa destek olabilirseniz. Veya önerdiğiniz güvendiğiniz bir usta varsa tavsiyelere açığım şimdiden çok teşekkür ederim.