Yeni Astra FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan NewPa1n
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

NewPa1n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2010
Mesajlar
1,523
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Teşekkürler Çok faydalı bir video olmuş
ben aracımı almadan önce cosmo aldığım için flexride olduğunu zannediyordum
taki aracı alıp içine oturuna kadar
Böyle bir video olsaydı alırken daha dikkat ederdim açıkçası
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Teşekkürler Sn.NewPa1n
ևok fadalı bir bilği paylaşmışınız.Umarım yeni araç alacak arkdaşlar için yardımcı olur.  bravoo
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

gerçekten çok güzel bir anlatım teşekkürler
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Vay be FlexRide'ın böyle  birşey olduğunu bilmiyordum açıkcası,video da 10 numara olmuş emeğine sağlık arkadaşım.şimdiki aklım olsaydı 1.6 115 hp alırmıydım ya,biraz daha borca girip 140 hp'in ve FlexRide'ın tadına bakardım.Neyse artık ilerde satar geçiş yaparız. :D
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Video gerçekten de güzel hazırlanmış Tşk.ler.İçimde Gitmedi değil yani. 3bravvo
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Video doğaçlama oldu o yüzden bazı yerlerde karışmış olabilirim :)
Beğendiğinize çok sevindim herkeze teşekkürler.
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

elinize sağlık  çok güzel olmuşş + rep
ah ben de şu cosmodaki bluetooth için eller serbest görüşme yapma videosu çekip koysam:D çekiniyorum ama:p
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

ne çekinmesi bence mutlaka koyun, ben daha ne videolar çekicem :D
 
Ynt: FlexRide şasi (Adaptif Stabilite Teknolojisi)

Merhaba Arkadaşlar,
Flexride videosu ve bozuk yoldaki konfor farkının bu kadar net görülmesi sahiden çok etkileyici.NewPa1n arkadaşımıza teşekkür ederim.
Opel eğer demo araçlarında bu özelliği gösterme şansı sunsaydı, millet borç harç flexride i kesin alırdı.
Ben işin teknik kısmını biraz daha bildiğimden ve gerçekte nasıl reaksiyon verdiğini bilmediğim bir sistem olduğundan alma konusunda çekimser kaldım.Araç dinamiği konusunda Almanya'da yaptığım master eğitimi sayesinde bir takım teorik bilgiler oluştu, size katkım olursa ne mutlu.

Videolarda belli bir hızda bozuk yolda sürmüşsünüz.O hızda araç oldukça sarsıntısız görünüyor.Çünkü o hızda giderken yoldan gelen titreşimlerin frekansı gövde doğal frekansından oldukça uzak.Amortisörler de yumuşak olduğundan amortisörün etkisi azalıyor ve konfor iyi görünüyor.

Peki aynı bozuk yolda daha düşük bir hızda sürerken aynı konforu yakalayabiliyor musunuz?Bu durumda yoldan gelen titreşimlerin frekansı gövde doğal frekansına yaklaşacak, amortisör zaten zayıfladığı için bu salınımları fazla engelleyemecek gibi bir beklentim var.

Bunu neden soruyorum.Bose süspansiyon sistemini duymuşsunuzdur, yay ve amortisör yerine elektromanyetik bir piston çalışıyor ve full aktif.Ancak bu durumda bile az da olsa gövde salınıyor.Oysa basit yay-amortisör mantığına göre çalışan bir sistem yalnızca amortisör sertliği ayarı ile yalnızca belli hızlarda iyileştirilmiş konfor sağlayabilir.Çünkü yay kuvvetini aktif olarak kontrol edemiyorsunuz, yay araç kütlesi ile yoldan gelen titreşimlere o sistemin doğal yapısı çerçevesinde cevap vericek.
Sakın yanlış anlaşılması olmasın, flexride u kötülemeye çalışmıyorum, yalnızca farklı hızlarda da aynı konforu verebiliyor mu diye merak ediyorum.
 
Geri
Üst