yardım plsss. Radyatör Fanı Kapanmıyor...?????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sert4n
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sert4n

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşlar 2000 model 1.6 tigrada geçen gün yolda hararetin 110 lara geldiğini gördüm normalde 100 e gelince fan açar fakat açmadı. Hemen bir benzinliğe çektim radyatör üzerine su falan tuttum biraz hararet azalınca suyunu tamamladım suyu tamamlanınca hemen fan açtı neyse bu şekilde normale döndü araba o gün normal şekilde arabyı kullandım 100de fan açtı kapattı vs bir sonraki gün sabahında araba fan açtı fakat hararet 90-80 lere düşmesine rağmen fan kapatmadı ve halen fan kapatmıyor. (kontak kapatınca kapatıyor kontağı açar açmaz motor soğukken de fan devreye giriyor hemen)

Fan müşürünün fişi sökmeme rağmen fan durmuyor (müşür arızası değil yani)Motor kaput içindeki röleyi çıkardığımda fan duruyor( buda elektrik tes bir arıza varsa röleden sonraki kısımda olmadığını gösterir)
Klima fanı ile karıştırdığımı düşünmeyin arakdaşlar klima fanı bağımsız normal çekilde çalışıp duruyor.

Arabayı 5 veya 6 farkı yere gösterdim yapamadılar...Daha önceden başına gelen arkada varmıdır. Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
 
benim arabanın fanıda durmuyordu klima müşürünün fişini çektiğinizde düzeldiğini göreceksiniz yani klima müşürünüz bozuk olabilir.ne alaka demiştim hatta boşu boşuna fan müşürü almıştım
 
Senin üstesinden gelebileceğin bir şey değil, sanayi yolu gözüküyor. (Aklında bulunsun hararet çok yükselirse panikleme, kaloriferi sıcağa getirip sonuna kadar aç kısa süre sonra hararetin düştüğünü göreceksin.)
 
kardesim,
bir yerlerde ya kontakt var veya radyatörde sol kenarinda salter var isiya ayarli fan acmak icin...(müsür) bu parca bozulunca ya fan devamli calismaz veya devamli calisir...40 tl lik bir parca onu degistir...
gecmis olsun
 
benim arabanın fanıda durmuyordu klima müşürünün fişini çektiğinizde düzeldiğini göreceksiniz yani klima müşürünüz bozuk olabilir.ne alaka demiştim hatta boşu boşuna fan müşürü almıştım

Cevaplar için çok teşekkür ederim fan müşürü radyatörün sağ tarafında evet klima müşürünün fişini çekerek arıza tespiti yapabilmek için klima müşürü neresindedir onuda söyler misiniz..:):):)
 
kardesim,
bir yerlerde ya kontakt var veya radyatörde sol kenarinda salter var isiya ayarli fan acmak icin...(müsür) bu parca bozulunca ya fan devamli calismaz veya devamli calisir...40 tl lik bir parca onu degistir...
gecmis olsun
Aklınızda bulunsun Ford'ların bazılarının radyatör müşürü (rezistans da deniyor) Opel'lere (Vectra B ye) uyuyor. İzmir'de geçen sene bu parça Ford olarak 20 TL idi, Opel olunca 60 TL. istiyorlar. (Ford'ların fiş grubu Opel'in fiş grubuna uyum sağlamıyor, fişlerin kafası kesilince sorun kalmıyor)
 
Cevaplar için çok teşekkür ederim fan müşürü radyatörün sağ tarafında evet klima müşürünün fişini çekerek arıza tespiti yapabilmek için klima müşürü neresindedir onuda söyler misiniz..:):):)
Vectra B lerde akü ile radyatörün arasındaki (farın arkasında biraz daha aşağıda) boşlukta.
 
Fan rölesinin kontakları ark yapıp takılı kalmış gibi.Klima müşüründen değilse tabi.
 
Vectra B lerde akü ile radyatörün arasındaki (farın arkasında biraz daha aşağıda) boşlukta.

Savaş Bey,
Bilgi için çok teşekkür ederim aynen dediğiniz gibi klima müşüründen kaynaklanıyor. Maddi durumu düzeltene kadar müşürün fişini çeksem fan müşürü ile devreye girmeye devam eder mi normal çalışır mı acaba bilginiz var mı ..?Birde müşürün yeri tigralarda radyatör fanının tam altında klima borusu üzerindeymiş..:)
 
astralarda tamponun orda bir beyin var o su alınca fanlar sürekli çalışıyordu acaba sizin araçta da aynı mı?
 
Geri
Üst