- Katılım
- 12 Şub 2012
- Mesajlar
- 102
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Öncelikle herkese iyi akşamlar bugün aracım tam 160.000 km gördü ve bende yağ değişimi için özel servise gittim... Aracın yağını,hava filtresini,yağ filtresini ve polen filtresini değiştirdim 10/40 castrol yağ kullandım ve katkı maddesi bor eklettirdim bu yaptıklarım karşılığında 170 lira ödedim ve işime geri döneyim dedim...
Çıktım eve gelirken kalkış normal 2.vitese çekiş yine normal 3'e çekişte normal ama 3'ten 2'ye vites geri gelmiyor yüksek devirlerde, aracın devri oturduğu anda vites ikiye geçiyor fakat bu seferde 1'e geçmiyordu bişeyler olduğunu hissettim çektim sağa bekledim biraz stop ettim çalıştırdım kalkışta hafif bi titreme oldu eve kavuşmak nasip olmadan servise geri döndüm
ustam el frenini çekip bire çekti aracı debriyajdan ayağını hafif hafif çekmeye başladı ve araç epeyi yukarıda kavrayınca geçmiş olsun baskı balatan bitik fazla götürmez seni istersen haftaya gel değiştirelim dedi bende hazır gelmişken halledelim dedim ve aracımı lifte alıp yeniden ayaklandırdık
Şanzıman indikten sonra baskı balatayı bi söktükki oda ne
tamamen bitik üstünde yırtılmalar bile olmuş ustam nasıl getirdi seni buraya hayret dedi önceden hiç değiştirmemiştim aracım 0km'den bende ve 160.000 km gördü onun içinde iyi bi rakam dedi her neyse şanzımanı indirdikten sonra parçacıları aradık ve 230 lira fiyat verdiler neyse gidelim dedik parçacıya girdik araç ne dedi Opel Vectra CDX dedikten sonra fiyat birden 550'ye çıktı :maden: noldu usta bu ne dedim bunlar f23 şanzıman farklı ondan dolayı pahalı dedi bende biraz araştıralım dedim ve oradan ayrıldıktan sonra yakın bir arkadaşımın tanıdığı olan bir parçacı vardı oraya gittik ve oda 500 lira dedi arkadaşın selamını verince birazda muhabbet edince 450 liraya anlaştık kartada 2 taksit yapıp ayrıldık ordan ustayla geldik aracın yanına geldikten sonra bilyayada bi bakalım gözden kaçırdık dedi bilyayı söktü iyi değişmeye gerek yok dedi fakat ben forumda okuduklarımı hatırlayınca (sorun çıkartıyor sonradan randıman vermiyor diye) onuda değiştirelim dedik aynı yere telefon açıp bilyayıda istedik onuda 230 liraya aldık
parçalar temin edildikten sonra iş yerleştirmeye geldi yerleştirmeden kompresörlü havayla oraları temizledik ve öyle bi toz bulutu kapladıki dükkanı ben bile utandım kendimden bu ne diye
biten balatalar tozlar meğerse herşey orada birikiyormuş onuda halledikten sonra ustam parçaları taktı aracın işini bitirdikten sonra şanzıman yağını değiştirmektense tamamlayalım sen beni dinle pişman olmazsın yağını değiştirdiğimiz şanzımanlarda ötmeler oluyor farklı sorunlar çıkıyor dedi bende iyi tecbürede sende ustada sensin dedim ve yağıda tamamladıktan sonra aracın manifolt contalarını alt contalarını herşeyinide elden geçirdik antifiriz eklemeside yaptık ve aracı liftten indirdik usta geçti koltuğa çalıştırdı servisten çıktık ve gel bi tur atalım dedi bindik beraber araca o sürüyo ben yanındayım dikkatle izliyorum bende ustayı ve dönüp bana demezmi vites hala geçmiyo
sırtımdan terler damlamaya başladı tabi benim, çekti aracı sağa gel sen geç direksiyona dedi ben geçtim debriyaja bastım aman Allah'ım oda ne eski debriyajımdan eser yok ben aracı ilk aldığımda bile debriyajım böyle yumuşak değildi aracı vitese bi çektim yağ gibi olmuş ustam benle kafa buluyormuş :maden: hiç bi şekilde hiç bir sorun kalmamıştı 200 lirada ustama el işçiliği verdim ellerine kollarına sağlık diyerekten servisten ayrıldım aracımı iyi bi iç dışta yıkatıp garajıma çektim ve şuanda çook rahatım
..
Parça fiyatlarınıda burada sizlerle paylaşmak istedim iyimi kötümü diye..
Orjinal Luk marka baskı balata seti 450 TL
Orjinal Luk marka bilya 230 TL
Yağ değişimi + Bor katkısı + Filtreler170 TL
İşçilik + Şanzıman yağı 200 TL
İç Dış Yıkama 20 TL
Hepsi toplamda 1070 TL ama işlemler sonrası araçtan aldığım haz duygusu ve performans pahabiçilemezz
Çıktım eve gelirken kalkış normal 2.vitese çekiş yine normal 3'e çekişte normal ama 3'ten 2'ye vites geri gelmiyor yüksek devirlerde, aracın devri oturduğu anda vites ikiye geçiyor fakat bu seferde 1'e geçmiyordu bişeyler olduğunu hissettim çektim sağa bekledim biraz stop ettim çalıştırdım kalkışta hafif bi titreme oldu eve kavuşmak nasip olmadan servise geri döndüm

ustam el frenini çekip bire çekti aracı debriyajdan ayağını hafif hafif çekmeye başladı ve araç epeyi yukarıda kavrayınca geçmiş olsun baskı balatan bitik fazla götürmez seni istersen haftaya gel değiştirelim dedi bende hazır gelmişken halledelim dedim ve aracımı lifte alıp yeniden ayaklandırdık

Şanzıman indikten sonra baskı balatayı bi söktükki oda ne

parçalar temin edildikten sonra iş yerleştirmeye geldi yerleştirmeden kompresörlü havayla oraları temizledik ve öyle bi toz bulutu kapladıki dükkanı ben bile utandım kendimden bu ne diye



Parça fiyatlarınıda burada sizlerle paylaşmak istedim iyimi kötümü diye..
Orjinal Luk marka baskı balata seti 450 TL
Orjinal Luk marka bilya 230 TL
Yağ değişimi + Bor katkısı + Filtreler170 TL
İşçilik + Şanzıman yağı 200 TL
İç Dış Yıkama 20 TL

Hepsi toplamda 1070 TL ama işlemler sonrası araçtan aldığım haz duygusu ve performans pahabiçilemezz
