Westegate Takılı mı bilimiyorum ? Yardım.

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar vectra b aracımda westegate denilen turboya bağlı bir kablo bağlıymış aracım çekişten düşüyor bunun takılı olup olmadığını nerden anlarım cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar vectra b aracımda westegate denilen turboya bağlı bir kablo bağlıymış aracım çekişten düşüyor bunun takılı olup olmadığını nerden anlarım cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

aracınızda nasıl bilmiyorum fakat elektronik kontrollüyse ki kesin öyledir selenoid valf vardır waste gate i kontrol eden turbo üzerindedir. bir soketi bulunur muhtemelende 3 adet vakum hortumu. hortumlarını kontrol edin kablosu bağlı değil yada selenoidin kendisi bozuksa arıza lambası yakar hata kodu verir. hortumlarında kaçak olduğundada genelde arıza kodu verir.
 

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aracınızda nasıl bilmiyorum fakat elektronik kontrollüyse ki kesin öyledir selenoid valf vardır waste gate i kontrol eden turbo üzerindedir. bir soketi bulunur muhtemelende 3 adet vakum hortumu. hortumlarını kontrol edin kablosu bağlı değil yada selenoidin kendisi bozuksa arıza lambası yakar hata kodu verir. hortumlarında kaçak olduğundada genelde arıza kodu verir.

Aracım opel vectra 2.0 2001 model dizel iki defa baüladım bilgisayara arıza koduda vermiyor aracım tekliyor ama.
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O hortum sadece çıkmıyor bazen de egzoz çıkışına değip eriyor ve tıkanabiliyor. Bu şekilde de turbo devre dışı kalıp araç atmosferik olabiliyor. Vectra C 2,2 Dti'de akünün hemen solunda birkaç hortumlu bir valf var. Bu hortumlardan biri turboya doğru gidip waste gate e giriyor. Vectra B'de nasıldır bilmiyorum.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracım opel vectra 2.0 2001 model dizel iki defa baüladım bilgisayara arıza koduda vermiyor aracım tekliyor ama.

wastegate teklemeye sebep olmaz diye biliyorum ya aşırı turbo basıncı oluşmasına sebep olur yada hiç turbo basıncı oluşmamasına... erken açar yada açık kalırsa turbo basınç üretmez. tersi durumda kapalı kalır yada geç açılıp aşırı basınç oluşmasına sebep olur. aşırı basınnçta beyin algılar korumaya geçer arıza lambası yanar.
egr varsa teklemeye sebep olabilir. enjektörler tekleme yaptırabilir.pompa sebep olabilir. debimetre her zaman arıza kodu vermez sorun çıkarabilir.. aklıma gelenler bunlar şimdilik. birde kurum varsa aşırı oda sebep olabilir...
 

mikron

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Açtığınız konu başlıkları ve içeriklerini biraz inceledim.
Ben de bir dizel b kasa kullanıcısı olarak yardımcı olabileceğini düşündüğüm fikirlerimi iletmek isterim.
Aracınızda çekiş düşüklüğü var sanırım. Ancak arıza kodu vermemesi de ilginç.

İki sorum olacak:
- Kontağı yarım açtığınızda, (marşa basmadan önce) akü, yağ vs. ışıkları yanıp söndüğü esnada arıza lambası ışığı da bir iki saniye yanıp sonra sönüyor mu?
(Bunu şunun için soruyorum; Belki sıkıntı yaşadığınız anlarda araç arıza veriyordur ancak arıza ışığının ampulü bozuksa ya da sökülmüşse siz bunu göremezsiniz.)
- Seyir halindeyken (özellikle rampalarda) motoru biraz sıkıştırdığınızda, ani bir güç azalması ve durana kadar 3000 deviri geçmeme gibi bir durum oluşuyor mu? (Beyin mekanizması olağan değerlerin dışında bir sorun algıladığında motoru korumak için aracın süratli gitmesine engel olur. İngilizcesi Limp Mode, Türkçe'sini hatırlayamadım.)

Aşağıdaki şema, aracınızın vakum bağlantılarını gösterir.
Bununla westgate ve diğer vakum sensörlerinin bağlantısını kontrol edebilirsiniz.
Yanılmıyorsam 2 Nolu parça westgate valfini temsil ediyor.
vakum.jpg

Şayet problem vakum sisteminde ise, ki bunu anlayabilmek için en azından bir arıza kodu okuyabilmelisiniz;
Tüm vakum hortumlarını hava kaçaklarına karşı test etmeli, ayrıca egr ve solenoid valfleri kontrol ettirmelisiniz.
İlave olarak vakum pompasının da gereken vakum basıncını sağlayıp sağlayamadığını anlamak için ölçümü yapılması gerekebilir.

Arızalarla ilgili ne kadar çok ipucu olursa çözüme de o kadar hızlı ulaşırsınız diye düşünüyorum.

Manifold temizliği yapacağınızdan bahsetmişsiniz. Konuyla ilgili ne derece bilgili olduğunuzu bilmediğimden bir iki uyarı yapmak isterim:
Manifold kapağını sökerseniz, kurumların motorun iç kısımlarına dökülmemesi için azami çaba sarfedin.
Ayrıca manifold kapağını sökmek için enjektörlere giden yakıt borularını da sökmeniz gerekecek. Bu da yakıt sisteminin hava yapmasına sebep olacaktır. Yani işiniz bitip marşa bastığınızda aracınızın çalışmayabilir. Havasının alınması gerekir.

Son olarak, aracınızı iyice araştırıp soruşturmadan güvenmediğiniz ustalara asla emanet etmeyin. Bu motorlar hassas olduklarından, bir yeri yaparken diğerlerini de bozmasınlar.
 

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
Açtığınız konu başlıkları ve içeriklerini biraz inceledim.
Ben de bir dizel b kasa kullanıcısı olarak yardımcı olabileceğini düşündüğüm fikirlerimi iletmek isterim.
Aracınızda çekiş düşüklüğü var sanırım. Ancak arıza kodu vermemesi de ilginç.

İki sorum olacak:
- Kontağı yarım açtığınızda, (marşa basmadan önce) akü, yağ vs. ışıkları yanıp söndüğü esnada arıza lambası ışığı da bir iki saniye yanıp sonra sönüyor mu?
(Bunu şunun için soruyorum; Belki sıkıntı yaşadığınız anlarda araç arıza veriyordur ancak arıza ışığının ampulü bozuksa ya da sökülmüşse siz bunu göremezsiniz.)
- Seyir halindeyken (özellikle rampalarda) motoru biraz sıkıştırdığınızda, ani bir güç azalması ve durana kadar 3000 deviri geçmeme gibi bir durum oluşuyor mu? (Beyin mekanizması olağan değerlerin dışında bir sorun algıladığında motoru korumak için aracın süratli gitmesine engel olur. İngilizcesi Limp Mode, Türkçe'sini hatırlayamadım.)

Aşağıdaki şema, aracınızın vakum bağlantılarını gösterir.
Bununla westgate ve diğer vakum sensörlerinin bağlantısını kontrol edebilirsiniz.
Yanılmıyorsam 2 Nolu parça westgate valfini temsil ediyor.
Ekli dosyayı görüntüle 18850

Şayet problem vakum sisteminde ise, ki bunu anlayabilmek için en azından bir arıza kodu okuyabilmelisiniz;
Tüm vakum hortumlarını hava kaçaklarına karşı test etmeli, ayrıca egr ve solenoid valfleri kontrol ettirmelisiniz.
İlave olarak vakum pompasının da gereken vakum basıncını sağlayıp sağlayamadığını anlamak için ölçümü yapılması gerekebilir.

Arızalarla ilgili ne kadar çok ipucu olursa çözüme de o kadar hızlı ulaşırsınız diye düşünüyorum.

Manifold temizliği yapacağınızdan bahsetmişsiniz. Konuyla ilgili ne derece bilgili olduğunuzu bilmediğimden bir iki uyarı yapmak isterim:
Manifold kapağını sökerseniz, kurumların motorun iç kısımlarına dökülmemesi için azami çaba sarfedin.
Ayrıca manifold kapağını sökmek için enjektörlere giden yakıt borularını da sökmeniz gerekecek. Bu da yakıt sisteminin hava yapmasına sebep olacaktır. Yani işiniz bitip marşa bastığınızda aracınızın çalışmayabilir. Havasının alınması gerekir.

Son olarak, aracınızı iyice araştırıp soruşturmadan güvenmediğiniz ustalara asla emanet etmeyin. Bu motorlar hassas olduklarından, bir yeri yaparken diğerlerini de bozmasınlar.
Kardeşim ilgi ve alakab için öncelikle çok teşekkür ederim.Sorulara kısaca şöyle yanıtlayayım kontağı çevirdiğimda stabil olan akü abs el freni vs gibi ışıklar yanıyor.Yani Arıza ışığı gibi bir belirtiye rastlayamadım.İlk defa bir opel vectra dizel kullanıcısıyım acemiliklerimi maruz görün.Genel olarak gördüğüm sıkıntı şu belirli belirsiz gaz kesiyor ilk defa bir dizel kullanıcısı olmama rağmen röllantideykeb sanki kulağıma acayip bir ses geliyor.Bugün fark ettim sanki mazotuda çiğ atıyor hafif bir koku aldım.Iki haftada toplasam 90 km yol yaptım bilemedin 110 km 200 küsür tl yi aşkın mazot tüketti yani mazot bana göre çok yakıyor heleki birde ekotek motor olmasina rağmen.Şaşırtıcı bir durum daha bazen hiç yapmıyor rampayı 3 viteste çıktığı oluyor ama bu çok sık değil.Son olarak motor ısındıkça röllantisi yüksek çalışıyor ve araç çok fazla titriyor, yazdıklarını notlarını dikkate alarak üzerinde duracağım Yüce Allah razı olsun.Teşekkürler.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Son olarak kardesim 4,5 ve 1 kodlu sensörler aynımı yoksa ordaki her sensör başka bir ismi yada kodumu var ordaki sensorleride degistirmek istiyorum bir anormallik seziyorum cunku sensorlerde.O sensorden 3 tane alip yerli yerince takmak istiyorum ancak ordaki her sensor 4,5 ve 1 ayri bir koda sahipse hangi sensorleri almam gerek yardimci olurmusun isimlerini yani yazarmisin rica etsem.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
wastegate vakumla turbodaki fazla egzoz gazını tahliye eden bir sistemdir ayrıca turboyu belli bir basınçta tutmaya yarar iptal edildiğinde turbo daha fazla basınç üretir.
 

peace27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
180
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
wastegate vakumla turbodaki fazla egzoz gazını tahliye eden bir sistemdir ayrıca turboyu belli bir basınçta tutmaya yarar iptal edildiğinde turbo daha fazla basınç üretir.

Bu gün birşey dikkatimi çekti akünün yanındaki sensör sanırım orda cızzz diye ses geliyor bu normal mi, birde benim egr de bir kaçak var yağ kaçağı, acaba diyorum tabi tahminen söylüyorum egr de yeterince solunum olmadığ için egr den giden akünün yanındaki sensöre yağ mı kaçıyor?
 
Üst