Vitesteki araç mı yoksa boştaki araç mı çabuk durur?

hakanaydın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
acil durumlarda en kısa durma mesafesi için debriyaj ve frene aynı anda basılır bu sayede motorun araç üzerindeki itme gücü devre dışı bırakılır, ayrıca bacaklar aynı anda itilirken en yüksek baskı kuvveti ile pedallara basılmış olur.
 

send111

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkes fizik dersinden kalmış anlaşılan burda motor devredeyken aracın durma mesafesi uzar arkadaşlar motor her zaman için aracı hareket ettirmek için için çalışır frenle bereber kullanınca da uzar mesefa
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
herkes fizik dersinden kalmış anlaşılan burda motor devredeyken aracın durma mesafesi uzar arkadaşlar motor her zaman için aracı hareket ettirmek için için çalışır frenle bereber kullanınca da uzar mesefa

motor devredeyken elbette aracı hareket ettirme görevini üstlenir ancak vites küçültürseniz aracı hareket ettirme görevi terse dönmüş olur,

şöyleki daha önce de yazdığım gibi motor optimum devri ile vites dişliniz devri eşitlenene kadar motor devri düşer bunun anlamı da motor frenidir.

araç vitesteyken önce boş vitese alıp sonra fren yaparsanız ortalama %20 kadar fren mesafesini uzatmış olursunuz. ( boş vitese almak için geçen süre zarfında alınan yol )

debriyaj + fren aynı anda baskı uygularsanız en iyi performansı almış olursunuz, en iyi baskı bu şekilde uygulanmış olur bu durumda motor freni debriyaj baskısı ile zaten devre dışı kalmıştır.
 

mustafa57

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2007
Mesajlar
1,425
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
motor devredeyken uzar fren mesafesi her zaman için

aynen katılıyorum. konuyu açan arkadaş boşa atayım mı diye sormamış bazı arkadaşlar bu yönde yorum yapmış. benim anladıgım acil durmamız gerekirse vitesde iken mi frene basalım, yoksa boşa atıpdamı frene basalım diyor sanki. bence boşa alıp frene basarsak daha kısa mesafede dururuz. çünkü vitesdeki araba aynı zamanda motor devrede olduğundan gitmek için güç safeder. yani sen frene basıyorsun fakat arabada ileri gidmek için ugraşıyor.


Not : acil durumda kimsenin arabayı boşa almak aklına gelmez. direk frene basarız.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
fizik

herkes fizik dersinden kalmış anlaşılan burda motor devredeyken aracın durma mesafesi uzar arkadaşlar motor her zaman için aracı hareket ettirmek için için çalışır frenle bereber kullanınca da uzar mesefa
maalesef fizik dersinden kalanlar arasında sizide sayacağız. 3000-4000 devirle giderken ayağınızı gazdan çekin bakalım ne oluyor. bir de direk boşa atın o zaman akar gider. aslında bu sorunun bir tek doğru cevabı yok. eğer motor belli bir devrin üstündeyse vitesle beraber fren yaparsanız. daha çabuk durmaya başlarsınız. dikkat edin başlarsınız dedim. ancak burdan sonra işler değişir. devir belli bir yere kadar düşünce burada boşa alıp frene devam etmek lazım çünkü burdan sonrada motor arabayı durdurmaya değil ileri götürmeye çalışır. toparlarsak:çabuk durmak için direk frene basıp motor freninide kullanacağız, belli devire gelince freni hiç bırakmadan debriyaja basacağız. bu devir hangi devir derseniz her araç için değişir. ya herkes kendisi deneme yaparak bulur, ya da bir mühendis arkadaş buraya girer daha teknik bilgi verir.saygılarımla
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
aynen katılıyorum. konuyu açan arkadaş boşa atayım mı diye sormamış bazı arkadaşlar bu yönde yorum yapmış. benim anladıgım acil durmamız gerekirse vitesde iken mi frene basalım, yoksa boşa atıpdamı frene basalım diyor sanki. bence boşa alıp frene basarsak daha kısa mesafede dururuz. çünkü vitesdeki araba aynı zamanda motor devrede olduğundan gitmek için güç safeder. yani sen frene basıyorsun fakat arabada ileri gidmek için ugraşıyor.


Not : acil durumda kimsenin arabayı boşa almak aklına gelmez. direk frene basarız.

abi bir üstte de yazdım,

boşa alıp daha kısa sürede nasıl durabilirsin ya??
zaten boş vitese almak ile debriyaja basmak aynı şeydir.

vitese boşa alana kadar ortalama 100 km/sa hız ile giderken harcadığın 8-15 m yol vardır. bu da ortalama 40 m durma mesafesini % 20 uzatmış olur.
 

koksalsenol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
az da olsa 5 viteste te olsa motorun bi dirençi vardır fizik kurallarına göre araba viteste iken frene basıldıgında daha cabuk yavaslar.
 

Corsa1.7DTİ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
247
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence oylama yapalım her kafadan bi ses çıkıyo.:)
 

halilertekin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
655
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
tr.netlog.com
walla konu baya dallanmış budaklanmış..şimdi bir taraftan bakınca araba vitesdeyken frene basınca fren hem o andaki hızımızı hemde motor devrini duruduracak gibi göründüğünden boşa atmak mantıklı..gibi görünsede tecrübelerimize(çoğumuzun) dayanarak sırasıyla vites düşürüp motor frenindende yararlanmak en sağlıklısı..bu arada bir nokta daha var bilenler vardır komyon tır gibi yüksek tonajlı aaraçlarda motor freni diye bir sistem var..maden motor freni işe yaramıyor neden yüksek tonajlı araçlara(ki frene en çok ihtiyacı olan araçlar) motor freni koyarlar..:D
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
walla konu baya dallanmış budaklanmış..şimdi bir taraftan bakınca araba vitesdeyken frene basınca fren hem o andaki hızımızı hemde motor devrini duruduracak gibi göründüğünden boşa atmak mantıklı..gibi görünsede tecrübelerimize(çoğumuzun) dayanarak sırasıyla vites düşürüp motor frenindende yararlanmak en sağlıklısı..bu arada bir nokta daha var bilenler vardır komyon tır gibi yüksek tonajlı aaraçlarda motor freni diye bir sistem var..maden motor freni işe yaramıyor neden yüksek tonajlı araçlara(ki frene en çok ihtiyacı olan araçlar) motor freni koyarlar..:D

:good: konu çok gereksiz yere uzadı... onca açıklamaya rağmen halen tuhaf tuhaf fikirler gelior... isteyen istediği gibi bassın kardeşim..

kamyon otobüs vs ağır tonajlı araçların sistemlerinden bahsediliyor, motor freni deniyor adı üstünde FREN... ama halen ..
biz burada hem önünüzdeki aracın hem de sizin güvenliğiniz için açıklamalar yapıyoruz.. bilmiyorsunuz ok doğaldır.. soruyorsunuz cevaplanıyor ama halen önce boşa atalım sonra yok bilmem ne yapalım falan filann..

bilmediğinizi de kabullenmeyip oyle olmaz böyle olur diye ogrenmek isteyene de yanlıs bilgi veriyorsunuz... neyse ben bir makine otomotiv mühendisi olarak gerekli her açıklamayı yaptım.. bu arada sizden de alıntıyı size ithafen cevaplamak için değil tuhaf fikirler yazıp da 3.kişilerin aklını karıştıran şahıslara örnek olması dolayısıyla yaptım...
 
Üst