vitesi uygun devirde artırmak veya düşümek ?

erberk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 2005 opel corsa 1.4 enjoy model arabam var. detaya inince kafam karıştı .sorularım:
* 1.vites kalkış dışında hangi devir ve durumda kullanılır?
* 2.vitesle giderken yavaşladık ve devrin 1000 civarı olduğunu düşünürsek araba yavaşladı ama durmadı.işte bu anda 2.vitesle devam mı edelim yoksa 1.vitese düşüpte mi devam edelim.
*herkes bişeyler söylüyor.tam olarak hangi devirlerde vites artıralım vaya düşürelim.düz yol?yokuş?meyilli yollarda?
tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
 

atalip

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
125
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
erberk kardeşimiz güzel bir konuya deginmiş arkadaşlar bende zafira 2001 model araba kullanıyorum hangi devirde araba kullanmak iyi olur ne zaman vites değiştirmeliyiz 2. viteste iken hızımız yavaşlayınca 1000 devirde iken araba 2. viteste kalkış yapmalımıyız. bilen arkadaşlar varsa cevaplarını bekliyoruz teşekürler
 

OpeLim44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2008
Mesajlar
371
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben 1.vitesi genelde kalkıslar veya araba tam durmadan kullanmıyorum arabanın devrı dusse bıle(2.vitesteyken) debrıyaja basıyorum ve biraz gaza yuklnıyorum devır aldıgı zman yavas yavas cekıyorum debrıyajdan ayagımı... Yaptıgım dogru bişeymi onuda bilmiyorm:)
 

irmscher1907

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2009
Mesajlar
246
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ben 1.vitesi genelde kalkıslar veya araba tam durmadan kullanmıyorum arabanın devrı dusse bıle(2.vitesteyken) debrıyaja basıyorum ve biraz gaza yuklnıyorum devır aldıgı zman yavas yavas cekıyorum debrıyajdan ayagımı... Yaptıgım dogru bişeymi onuda bilmiyorm:)
mantık olarak doğru yokuş vs olursa mecburen 1 e tabikide
 

ELR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yokuşta hiç 1.vitese ihtiyacım olmadı saolsun tork :D. Bende 1.vitesi tam durmadan kullanmıyorum aynı şekilde debriyaj ile devam 2de.
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Bence de dik yokuşlarda araç herhangi bir sebepten 2. viteste yığılmışsa 1. vitese alınmalı. Onun haricinde 1. vites kalkış vitesidir.

Hangi devirde vites değiştireceğiniz sizin sürüş özelliklerinizle alakalı, performanslı kullanacaksanız maksimum torku elde ettiğiniz devir veya fazlasında kullanmalısınız. ekonomik kullanmak istiyorsanız 3000 deviri geçirmeden vites değişmeniz gerekmektedir.
 

ekremcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1000 devir gibi düştüyse tatlıca bi birinci vitesi denerim girerse bir girmezse ikiyle devam...
 

metar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
225
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ideal ve en ekonomik vites değiştirme devri 2750 devirdir.
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
1 e tamamen durmadan pek almamaya çalışıyorum. Zaten motorun sesinden ne yapmak gerektiği anlaşılıyor. bende birşeyi merak ediyorum tamam 3000 devir civarında vites değiştiriyorum 3000i pek geçmiyorum ama bu 3000 e ne kadar sürede çıktığımız yakıtı çok etkilermi seri bi şekilde sürekli 3000 devirde vites değiştirerek hızlanmayla daha sakin yine 3000 devirde değiştirerek hızlanma arasında tabiki fark olur ama çok yüksek tüketim farkı olurmu.
 

BLaCk_VeCTRa-67

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.tuner67.com
arkadaş devir konusu gerçekten çok önemli ben sürekli yüksek devirlerde kullanıyorum acayip benzini emiyor ya çok dikkate alıncak önemli bi konu bence ;)
 
Üst