vitesi uygun devirde artırmak veya düşümek ?

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
motoru dinlemek lazım bence rahat kalktığını hissedersiniz yoksa düşürmek gereklidir fakat opel bazen 2. vitesle yediği kalkışı bazen yemiyor 1.vitese de geçmiyo zaten:D
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.

3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.

yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
 

erkan34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
1,634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
tamamen kullandığınız aracın vites oranlarına ve motor hacmine bağlı olarak değişkendir.

3000 devir vites değişimi için çoğu araçta idealdir.- benzinli-
1.vites kalkış için tasarlanmış dişli oranına sahiptir.
2 ve 3. vitesler ara hızlanma vitesleri olarak kullanılır
4.vites maksimum hızlanma vitesidir ( en iyi verime sahiptir )
5.vites ise(5 vitesli modeller için - genel olarak son vites diyelim ) ekonomi vitesidir. 4.vitesten çok da fazla fark yaratacak hıza ulaşamazsınız ancak büyük dişli oranı sebebiyle motor devrini rahatlatarak yakıt sarfiyatını azaltır.

yakıt ekonomisi için ( şanzumanda ) yapılması gerekenler;
-kalkıştan sonra 2500 devir civarında 2. vitese geçilmeli
-vites değişimi seri yapılmamalı
-gaz pedalına ani tepkiler verilerek konum değişikliği yapılmamalı
-araç boş viteste kullanılmamalı ( yokuş aşağı vs )
:good::good::good::good::good::good:
 

Kozmetik42

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
534
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ewt paylaşımın icin sagul
 

O.A.G

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,966
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim kafam bozuk olunca vallahi 6 binden atıyorum 2 ye..zaten
6 binde de 50km hıza ulasıyor onun için şehir içinde kafam bozuk
olunca 2.vitesi kullanmıyorum:D
 

Darxoul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
birde şu öneriyi sunmak istiyorum size..2.vites 1000 devire geldiyse aracınız ve gaza hafifce dokundugunuzda araba tıkanıyor ise..yani onu çok rahat bir şekilde hissedersiniz sanki bogulur gibi olur ama stop etmeden devam eder bu durum oldugunda kesinlikle 1.vitese alın biraz devir yükseldikden sonra 2.vitese atın..çünkü baskı balatadan yiyor ve çabuk bitmesine neden oluyor..1000 devir ve altı ölü bir devirdir..2.vitesde araba oldukça zorlanır..gurgırr tarzı sadece sizin araba içerisinde duyabileceginiz bir ses yapar motor zorlanma sesi..turbolu araçlarda 2300 den sonra turbo doldugu için araç kendisini ancak bulur..benzinli araçlarda da bir nevi aynı şekildedir..arabayı vites zorlayışınızda baskı balatanın eridigini unutmayın..bu aynı şekilde 6 devirde vites atmak ani kalkışlar , pati çekmek vs gibi herşey baskı balataya zarar veriri
 

emedre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2009
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Gerçekte önemli bir konu bu bencede benim de şöyle bir sorum var aracaı sürekli yüksek vitesle yada düşük devir ile kullanmak bir sıkıntı yaratırmı ne dersiniz?
 
Üst