Vitesi Boşa Atma?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan btlanl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

btlanl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2010
Mesajlar
55
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar bu vitesi boşa atmayla ilgili çeşitli söylentiler var.kimi at boşa az yaksın diyo kimi boşa atarsan fren boşalır diyo bu işin doğrusu nedir?LPG li araçta
Teşekkürler
 
İLk defa duyuyorum.
 
eski araçlarda boşta daha az yakar diye biliyorum ama yeni araçların çoğunda çut-off denen bir sistemle araç vitesteyken hiç gaz vermediğiniz taktirde ''0'' yakıtla yol alabılıyorsunuz. böle bir bilgim var daha ayrıntılı bir sekılde arkadaşlar yardımcı olurlar
 
Evet forumda daha önce de açılmıştı böyle konular...Örneğin yokuş aşağı aracınızı bıraktınız eğer boşa alırsanız rölantide çalışıyormuş yakıt sarfiyatı oluyormuş...Fakat eğer viteste bırakıp gaza basmadan yol alırsanız yakıt tüketimi 0 imiş...Özellikle yeni üretilen modellerde...Benim aklım almıyor böyle bi olayı ama forumdaki yorumlardan öğrendiğim kadarıyla öyle imiş :D
 
Arkadaşlar bu vitesi boşa atmayla ilgili çeşitli söylentiler var.kimi at boşa az yaksın diyo kimi boşa atarsan fren boşalır diyo bu işin doğrusu nedir?LPG li araçta
Teşekkürler
Bu durum araçdan araca değişir. Yeni nesil araçlarda gaz kesildiği sürece yakıt tüketimi "0" dır, vites boşa atılınca yakıt tüketimi devam eder. Eski nesil araçlarda vites boşa atılınca yakıt tüketim değeri düşer.

Vites boşa atılınca fren tamamen boşalmaz, motor freni devreden çıkacağı için frenler biraz zayıf olur. Aracın kontağını kapatırsanız westinghouselu araçlarda yeterli hava basıncı üretilemediği için westinghouse içinde kalan havayla görev yapmaya çalışır, pedala ikinci defa basıldığında westinghouse yeni hava girişi olmadığı için de fren boşalmış olur. 1960 lı yılların başlarında üretilen eski sistem kampana frenine sahip araçlarda westinghouse olmadığı için fren boşalması olmaz, motor freninin devreden çıkmasından dolayı frenler zayıflar.

Kullanılan aracın modeli ve fren sistemi ne olursa olsun ekonomi yapacağız diye (özellikle uzun rampa inişlerinde) hiçbir zaman vites boşa atılmamalı ve kontak kapatılmamalıdır.
 
vitesi boşa alma yükarıda belirtilenler gibi yeni araçlar da daha çok yakıyor vitesdeyken 0.6 yakarken boştayken 0.8,9 arası yakıyor yol bilgisayarında öyle görmüştüm ayrıca araçın bazı parçalarınada zarar veriyor en bastinden turbonun keçelerinin ölmesine ve zamanla yağ atmasına neden oluyor ve araçın eps vb frenler devre dışı kalıyor bilgilerinize
 
Araç yokuş aşağı giderken ayağınızdan gazı çekerseniz varolan hareket enerjisiyle yol alır.Yokuşun açısınısa göre hızınız artar , azalr, veya sabit kalır.Bu noktada araç viteste olduğundan tekerleklerdeki dönme enerjsini motora aktarabilirsiniz.Böylece motor çalışmak için gerekli enerjiyi arabanın hareketinden alır.Ancak aynı durumda vitesi boşa atarsanız lastik hareketlerini motordan ayırmış olursunuz ki bu da motorun çalışmak için yakıt tüketme ihtiyacı duymasına neden olur.Bu yüzden yokuş aşağı umumiyetle vitesi boşa almak daha çok yakıt sarfiyatına neden olacaktır.Çünkü birçok motora olduğu gibi enerji verirseniz döner,döndürürseniz enerji verir.(Örn:Dinamo.)
 
/watch?v=-zsPHPvRzog

http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog

3-4 yıl önce bende yol bilgisayarının 0.0 göstermesine inanmıyordum ama mantıklı düşününce benzin yakmaması normal. motor, tekerlerden gelen hareketle çalışıyor çünkü.
 
en temizi viteste gaza basmadan gitmek herhalde
 
/watch?v=-zsPHPvRzog

http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog

3-4 yıl önce bende yol bilgisayarının 0.0 göstermesine inanmıyordum ama mantıklı düşününce benzin yakmaması normal. motor, tekerlerden gelen hareketle çalışıyor çünkü.


bende şimdi by video yu ekleyecektimm
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst