Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zaten bana göre boşa atmanın en tehlikeli yanı bu... Stop etmesi... Daha başka sıkıntı çıkarabilecek yanı kendi adıma konuşuyorum, yok gibi...


Mesela, aracınız LPG li, LPG ayarı tam değil, parçaları eski, filtre tıkalı v.s. ışıklarda beklerken stop ediyorsa, hareket halindeyken de boşta stop edebilir...

Tabi Viteste de edebilir :D

Aracın bakımı tam değilse Benzinde de , Dizelde de stop edebilir :D Araçlarınızın bu ve buna benzer stop etme huyu varsa, boşa pek atmayın derim...
 

TuRkiShPoWeR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2010
Mesajlar
786
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zaten bana göre boşa atmanın en tehlikeli yanı bu... Stop etmesi... Daha başka sıkıntı çıkarabilecek yanı kendi adıma konuşuyorum, yok gibi...


Mesela, aracınız LPG li, LPG ayarı tam değil, parçaları eski, filtre tıkalı v.s. ışıklarda beklerken stop ediyorsa, hareket halindeyken de boşta stop edebilir...

Tabi Viteste de edebilir :D

Aracın bakımı tam değilse Benzinde de , Dizelde de stop edebilir :D Araçlarınızın bu ve buna benzer stop etme huyu varsa, boşa pek atmayın derim...

Boştayken stop etme olayı sıkça yaşanır, normalde rolantide stop etmeyen araç hareket halindeyken boşa alındığında stop eder.Bunun birinci nedeni rolantide ve durur vaziyette hava akımı olmayıp hareket halinde hava akımı olmasıdır.Araç bakımsız ve ayarları tam yapılmayan, yakıt-ateşleme-püskürtme sistemine sahipse hava-yakıt oranı ayarlanamaz ve araç stop eder.Araç stop ettiğinde hidrolik direksiyon çok ağırlaşır, frenler 2-3 basmadan sonra şişer ve tutmaz.Bu durumda eğer tahlikeli bir durum yok ise aracı normal çalıştırabilirsiniz ancak durum tehlikeli ise hemen uygun vitese geçip aracı dekompresyon (vurdurma) ile çalıştırabilirsiniz.Bu durum araca zarar verebilir ancak canınız söz konusu ise kesinlikle hızlıca bunu uygulamalısınız.Anti parantez boşa almak yüksek hızlarda çok tehlikelidir.Çekiş grubu akslarına da zarar verdiği bilinmektedir...
 

knightrider

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Aşırı uzun ve eğimli rampa inerken boşa atıp frenleyen arkadaşlar çok da ekonomi yaptıklarını düşünmesinler bence... Drene bastıktan sonra boşa atmanın manası kalmıyor, hem ekonomi hem güvenlik açısından viteste inmek ama bunu da araç devrini kontrol ederek yapmak en iyisi bence...

Allah cümlemize hayırlı yolculuklar nasip eylesin inşallah.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ne fark eder her inişin bir çıkışı var olay ekonomi ise tek yön suruslerde cut off ekonomi sağlıyor ama gittiğiniz istikameti geri döneceğimize göre fark yok sonuçta kinetik potansiyel enerji dönüşümleri en son aşamada aynı olacaktır.

Ekonomi var ama genel toplamda bu değişmez ise giderken indigim 2 km yokuşu işten gelirken çıkıyorum her zaman kazanan tayyip bey gerisi yalan
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
Ne fark eder her inişin bir çıkışı var olay ekonomi ise tek yön suruslerde cut off ekonomi sağlıyor ama gittiğiniz istikameti geri döneceğimize göre fark yok sonuçta kinetik potansiyel enerji dönüşümleri en son aşamada aynı olacaktır.

Ekonomi var ama genel toplamda bu değişmez ise giderken indigim 2 km yokuşu işten gelirken çıkıyorum her zaman kazanan tayyip bey gerisi yalan

tek güzergah üzerinde yokuş aşağının sonunda yokuş çıkmak gerekiyorsa dediğiniz doğru, aşağı inerken cutoff yapmak yerine arabayı salıp hızlanmaya devam ederseniz diğer yokuşu rahat çıkar.

ama olaya gidiş-dönüş olarak bakınca iş değişiyor.
inerken cut-off yaptınız bu ekonomi oldu, dönerken yokuşu çıkarken normal şekilde çıkacaksınız.
ama nasıl olsa bunun dönüşüde var deyip yokuşu normal inerseniz hem yokuş aşağı hem de dönüşte yokuş yukarı benzin yakacaksınız.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
tek güzergah üzerinde yokuş aşağının sonunda yokuş çıkmak gerekiyorsa dediğiniz doğru, aşağı inerken cutoff yapmak yerine arabayı salıp hızlanmaya devam ederseniz diğer yokuşu rahat çıkar.

ama olaya gidiş-dönüş olarak bakınca iş değişiyor.
inerken cut-off yaptınız bu ekonomi oldu, dönerken yokuşu çıkarken normal şekilde çıkacaksınız.
ama nasıl olsa bunun dönüşüde var deyip yokuşu normal inerseniz hem yokuş aşağı hem de dönüşte yokuş yukarı benzin yakacaksınız.

ayni sey degilmi zaten dediklerimiz yani olay ekonomi degil cebinizde ekstra para kalmiyor demek istedim ben sizde ayni seyi demissiniz ama farkli bir sekilde neyse, bu cut-off olayi her zaman kilit konudur zaten :rakir:

Valla cut-off ekonomi saglamaz sadece yukari cikarken ortalamaniz %50 azalir. Iste buda duz yola esit olur demek istedim bendeolay budur zaten basit fizik kurallari. :bir: Iste arac elektrikli olsa akusunu sarj edersiniz bunuda yukari cikarken ic kayiplardan sonra %85 verim ile geri kullanirsiniz. bizim araclarda da yakmadiginiz benzinle aldiginiz yol kadar kariniz olur ama 1 km lik yokusta ne kariniz olur o tartisilir. :cool: Ben koye gidince saliyorum 1100 m rakim var 15 km inis aracin yol bilgisayari inene kadar 0.9 dusuyor ama cikarken 2.0 artiyor :)
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
demek istediğimi şöyle anlatıyım;

attachment.php


kısa mesafe içinde A'daki gibi bir yolda sizin dediğiniz gibi inerken yaptığınız ekonomi yokuşu çıkarken gider, onun yerine arabayı salınca yokuş aşağı hızlanıp yokuş yukarı rahat çıkabilir.
örnek değerlerle cutoff ile inerken 0lt, çıkarken 10lt yaktınız,
arabayı salarak inerken 2lt, çıkarken 5lt yaktınız mesela.

ama B'deki gibi uzun bir mesafede misal Ankara'dan İstanbul'a giderken Bolu dağındasınız, nasıl olsa bunun dönüşüde var derseniz araba hem yokuş aşağı yakacak, hemde dönüşte yokuş yukarı yakacak. üstelik burdan inerken kazandığınız hızı A'daki örnek gibi dönüşte kullanamayacaksınız.
onun yerine cut-off yaparsanız bolu dağını inerken araç benzin yakmayacak, sadece dönüşte çıkarken yakacak. ikisi birbirinden bağımsız bir durum.
bu yol durumu için de değer yazarsak cutoff ile inerken 0lt, çıkarken 10lt diyelim,
arabayı salarak inerken 3lt yaktınız, ama dönüşte yine 10lt yakacak çünkü A'daki gibi arabaya hız kazandıracak bir durum yok. demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum :)

ben bu olayı öğrendiğimden beri uyguluyorum ve durumdan memnunum. hemde otomobil dünyasından en güvendiğim isimlerden Murat Öztürk bile bunun doğruluğunu gösterdi ki benim için başka şeye gerek yok :)
 

Ekli dosyalar

  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    9.6 KB · Görüntüleme: 112

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
demek istediğimi şöyle anlatıyım;

attachment.php


kısa mesafe içinde A'daki gibi bir yolda sizin dediğiniz gibi inerken yaptığınız ekonomi yokuşu çıkarken gider, onun yerine arabayı salınca yokuş aşağı hızlanıp yokuş yukarı rahat çıkabilir.
örnek değerlerle cutoff ile inerken 0lt, çıkarken 10lt yaktınız,
arabayı salarak inerken 2lt, çıkarken 5lt yaktınız mesela.

ama B'deki gibi uzun bir mesafede misal Ankara'dan İstanbul'a giderken Bolu dağındasınız, nasıl olsa bunun dönüşüde var derseniz araba hem yokuş aşağı yakacak, hemde dönüşte yokuş yukarı yakacak. üstelik burdan inerken kazandığınız hızı A'daki örnek gibi dönüşte kullanamayacaksınız.
onun yerine cut-off yaparsanız bolu dağını inerken araç benzin yakmayacak, sadece dönüşte çıkarken yakacak. ikisi birbirinden bağımsız bir durum.
bu yol durumu için de değer yazarsak cutoff ile inerken 0lt, çıkarken 10lt diyelim,
arabayı salarak inerken 3lt yaktınız, ama dönüşte yine 10lt yakacak çünkü A'daki gibi arabaya hız kazandıracak bir durum yok. demek istediğimi anlatabildim mi bilmiyorum :)

ben bu olayı öğrendiğimden beri uyguluyorum ve durumdan memnunum. hemde otomobil dünyasından en güvendiğim isimlerden Murat Öztürk bile bunun doğruluğunu gösterdi ki benim için başka şeye gerek yok :)

İyide cut-off yok diyen olmadı ki ben ilk aracım olan 1992 model concorde den beri kullanıyorum (bknz concorde yol bilgisayarı olan ender araçlardandır o yıllarda yalılık olmasın araba 92 model 12 yaşında araba kullanmadım tabii :D) cut-off kullanırım ve varlığını ve faydasını her yerde savunmuşumdur.

Benim yazdıklarımı yanlış yorumlamayın cut-off dengeleyici unsurdur, inerken yakmaz çıkarken yakar ortalamayı düz yola yakın değere düşürürsünüz o kadar, sanki bu ikisi arasında araç benzin üretiyor gibi yorumlar yapılmış onu anlatmaya çalışıyorum.

Cut-off sadece dengeliyor dedimya inerken 7.5 olan ortalamam 6.6 düşerken. Çıkışta 6.8 olan ortalamam 8.8 oluyor yani cut-off öyle çok bir kar sağlamıyor. Yani 15 km gaz basmadan indiğimi biliyorum ama ortalamam 0.9 azalırken aynı yokuşu geri çıkarken 2.0 lt artıyor ortalama:rakir:
Cut-off işte size inerken yakmadığınız 0.5 lt yi kazandiriyor o kadar. Başka bir olayı yok, onuda yokuşu çıkarken fazlası ile yakıyorsun zaten.

Ha yorumu şöyle yaparsan yani sizin dediğiniz ben cut-off devreye sokmam hem inerken hem çıkarken basarım dersen o zaten başka konu, cut-off devrede 0 yakarsın, cut-off suz ne olurdu dersen işte 15 km yokuşta 5lt/100 km ortalama ile 0.6 yakarsın işte kar o kadar olurdu oda 15km yokuş bulursan :D
 

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
Cut-Off sistemi dizellerde var.Bu sistemin amacı arabayı akışına bırakmak diye gözünüzde canlandırın.Rölanti devrine düştüğünde devreye girer.Amaç siz gaza basmadığınız da yakıt gitmesini önlemek.Keşke beyin çıkışı ya da püskürtme girişine Avometre bağlayarak sistemin çalışmadığını gösterebilsem.
 
Üst