Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Güzel bilgiler,halen daha enjeksiyonlu arabayı boşa atanlar var..Eskidenmiş boşa atma durumu.
Yokuş aşağı benzin hiç yakmıyorum..Görenler inanmıyor,ancak yol bilgisayarı öyle söylemiyor.. (9999m/gal)
Paylaşım için teşekkürler..
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Güzel bilgiler,halen daha enjeksiyonlu arabayı boşa atanlar var..Eskidenmiş boşa atma durumu.
Yokuş aşağı benzin hiç yakmıyorum..Görenler inanmıyor,ancak yol bilgisayarı öyle söylemiyor.. (9999m/gal)
Paylaşım için teşekkürler..

yolbilgisayarını programlyanlar yanlış programlamış.
Aslında dogru gösteriyor.

yakıt sıfır olunca sıfırı km ye bölüyor ve sonsuz oluyor.

0/KM = 99999
 

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bence bu kadarı çok detaydır, boşa mı almak yoksa viteste gitmek mi olayı. Hangisi daha güvenliyse onu seçersiniz. Yarım saat önce eve geldim 15 km yol geldim, ne zaman durmam gerekirse vites küçülterek yavaşladım. Bazı yerlerde 2. vitesle gittim, evimin yokuşunu çıkarken 2. vitesle yer yer 1. vitesle çıktım. Sabah inerken 1. vitesle indim yaklaşık 1 km yokuşu. Sebep? yolların buzlu ve havanın aşırı sisli olmasın. Araba bana yalvarsa da vitesi değiştir diye, bana 2. vitesle inmek güvenli gelmedi. Bu yüzden arabam fazla yakmış, bilmem neresine zarar gelmiş düşünmem. Bana sorarsanız tasarruf yapmak için en ideali sakin kullanmak, gereksiz hızlanma-yavaşlamalardan kaçınmak, olabildiğince sabit hızla gitmek, lastik hava basınçlarını kontrol etmek, akaryakıtın temizliği, bakımların yapılması ve en önemlisi kaportanın düzgün olması (hava aşımı vs)...
Ayrıca arabaya biniyorsak biraz da konfor içindir, bırakın yaksın arabalar, yakmamasını isteseydik toplu taşımaya yönelirdik :D
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
yolbilgisayarını programlyanlar yanlış programlamış.
Aslında dogru gösteriyor.

yakıt sıfır olunca sıfırı km ye bölüyor ve sonsuz oluyor.

0/KM = 99999

İşte 9999 'un 0 anlamına geldiğini başkalarına anlatamıyorum yok o yakıyodur diyolar :)) Bide zaten mil hesabı gösteriyor sinirim bozuluyo..
 

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bence bu kadarı çok detaydır, boşa mı almak yoksa viteste gitmek mi olayı. Hangisi daha güvenliyse onu seçersiniz. Yarım saat önce eve geldim 15 km yol geldim, ne zaman durmam gerekirse vites küçülterek yavaşladım. Bazı yerlerde 2. vitesle gittim, evimin yokuşunu çıkarken 2. vitesle yer yer 1. vitesle çıktım. Sabah inerken 1. vitesle indim yaklaşık 1 km yokuşu. Sebep? yolların buzlu ve havanın aşırı sisli olmasın. Araba bana yalvarsa da vitesi değiştir diye, bana 2. vitesle inmek güvenli gelmedi. Bu yüzden arabam fazla yakmış, bilmem neresine zarar gelmiş düşünmem. Bana sorarsanız tasarruf yapmak için en ideali sakin kullanmak, gereksiz hızlanma-yavaşlamalardan kaçınmak, olabildiğince sabit hızla gitmek, lastik hava basınçlarını kontrol etmek, akaryakıtın temizliği, bakımların yapılması ve en önemlisi kaportanın düzgün olması (hava aşımı vs)...
Ayrıca arabaya biniyorsak biraz da konfor içindir, bırakın yaksın arabalar, yakmamasını isteseydik toplu taşımaya yönelirdik :D


CUT OFF yapacağım, devri düşürmeyeceğim derken LIFE OFF yapmayalım, allah korusun:D Konuda zaten gerektiğinde ve uygunsa terimleri kullanıldığından , Bırakmayalım da yakmasın arabalar :D :D

Kardeş ben tam tersini yaptım. Lacetti'den sonra Corsa :D

Astra G den sonra Lacetti bana daha iyi geldi :D Tabi artı ve eksileri olmakla beraber, ilk başlarda tereddütüm vardı ama, sonradan kendi açımdan iyi bir tercih yaptığımı farkettim :D
 
Son düzenleme:

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
CUT OFF yapacağım, devri düşürmeyeceğim derken LIFE OFF yapmayalım, allah korusun:D Konuda zaten gerektiğinde ve uygunsa terimleri kullanıldığından , Bırakmayalım da yakmasın arabalar :D :D



Astra G den sonra Lacetti bana daha iyi geldi :D Tabi artı ve eksileri olmakla beraber, ilk başlarda tereddütüm vardı ama, sonradan kendi açımdan iyi bir tercih yaptığımı farkettim :D

Ben ilk 1 hafta garipsedim Corsa'mı ama alıştım. Şimdi çok hoşuma gidiyor. Kısa bir karşılaştırma yapmam gerekirse:

Lacetti'nin iç dizaynı çok hoşuma gidiyor artı konfor olayı var tabi (direksiyondan kumanda, merkezi kilit, otomatik 4 cam, otomatik vites, orijinal kolçak, eşya koymak için olan yerler, otomatik ayarlanan aynalar vs)
Bu saydıklarımın hiç biri Corsa'da yok kolçak hariç, onu da ben sonradan aldım. Ama yine de şükrediyorum, ailem bana en azından ayağımı yerden kesmek için bir araba aldı. :)

En önemlisi, Lacetti 11 litreden az yakmıyor, bazen 13 litreye vurduğunu biliyorum :D Corsa ise alalı 1 ay oldu, 2 kere depoyu fulledim, yakıt sadece 6.25 litre :D

Linkte fotoğrafı paylaştım ;)
 

Ekli dosyalar

  • IMG361.jpg
    IMG361.jpg
    89.3 KB · Görüntüleme: 61

opelsahibi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
boşa atmak zararlımı benim dizel vectrayla ankaradan gece gelirken yalan olmasın 7-8km falan bosta gittimi biliyorum sonrasında dedim bişey olur dıye tekrar vıtese atmıstım
 

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herhangi bir zararı olacağını zannetmiyorum, düşünüyorum ama, bulamadım...
 

boraxx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cut off sistemi size sadece 0.2 veya 0.3 l kazandırır, çünkü araç tamamen yakıtı kesmez, yol bilgisayarı verisi size o şekilde gösterir ancak öyle değildir, çünkü pistopların iniş çıkışı sırasında azda olsa yakıtın yanma odasına girmesi ve bujilerin kıvılcımı ile alev alması gerek aksi taktirde pistonlar soğumaya başlayarak aşınma fazla olacaktır ve araç gitmesi gereken yoldan daha kısa mesafede yavaşlayarak duracaktır, yani cut off durumunda araç minimum düzey olan (bu araçtan araca değişebilir) 0.5 l yakar ancak bunu siz göremezsiniz, tamamen güvenlik için sizi boşa attırmamaya teşvik eden bir mekanizma. normal boşta gittiğinizde ise rolanti durumunda yakılan yakıt yada 0.1 l fazlası yakılır yani 0.7 bu 0.8 dir. sebebi ise rolanti durumunda yanma odasına ulaşan havanın araç ivmelendiği zaman fazla olması ve onu dengelemek için yakıtı fazla gönderilmesidir. :) bunlar benim naçizane fikirlerimdir :) ben duruma göre davranıyorum genelde2-3 yol var az yakmak için, eğer boşta gideceğiniz yolun durumu uzun mesafeye ulaşabilecek bir şekilde ise boşa atarak aracın ivmelenmesini ve bu ivmeyle daha fazla yol kat etmenizi sağlar, alınan ivme fazlaysa inişler arasındaki düzlüklerdede bu ivmeyle devam etmenizi ve diğer iniş noktasına ulaşmanızı sağlar ve böylece aynı şekilde rolantide daha fzla yol kat etmiş olursunuz ;)
 
Üst