Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
cut off sistemi size sadece 0.2 veya 0.3 l kazandırır, çünkü araç tamamen yakıtı kesmez, yol bilgisayarı verisi size o şekilde gösterir ancak öyle değildir, çünkü pistopların iniş çıkışı sırasında azda olsa yakıtın yanma odasına girmesi ve bujilerin kıvılcımı ile alev alması gerek aksi taktirde pistonlar soğumaya başlayarak aşınma fazla olacaktır ve araç gitmesi gereken yoldan daha kısa mesafede yavaşlayarak duracaktır, yani cut off durumunda araç minimum düzey olan (bu araçtan araca değişebilir) 0.5 l yakar ancak bunu siz göremezsiniz, tamamen güvenlik için sizi boşa attırmamaya teşvik eden bir mekanizma. normal boşta gittiğinizde ise rolanti durumunda yakılan yakıt yada 0.1 l fazlası yakılır yani 0.7 bu 0.8 dir. sebebi ise rolanti durumunda yanma odasına ulaşan havanın araç ivmelendiği zaman fazla olması ve onu dengelemek için yakıtı fazla gönderilmesidir. :) bunlar benim naçizane fikirlerimdir :) ben duruma göre davranıyorum genelde2-3 yol var az yakmak için, eğer boşta gideceğiniz yolun durumu uzun mesafeye ulaşabilecek bir şekilde ise boşa atarak aracın ivmelenmesini ve bu ivmeyle daha fazla yol kat etmenizi sağlar, alınan ivme fazlaysa inişler arasındaki düzlüklerdede bu ivmeyle devam etmenizi ve diğer iniş noktasına ulaşmanızı sağlar ve böylece aynı şekilde rolantide daha fzla yol kat etmiş olursunuz ;)
Cut-Off sırasında kesinlikle yakıt gelmez.Bu yakıt gelmemesi rölanti devrine kadar devam eder.Ancak rölanti devrinde yakıt verip patlama olayına başlar.Bundan önce pistonlar arabanın ataletiyle inme çıkma yapar.Beyinli araba olmasının nedenide budur.
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Benim bildiğimde hiç yakıt göndermiyor..taaki 1500devirin altına düşene kadar.o zaman yakıt gönderiyor ve araba hafif silkeleniyor.
 

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
- Cut Off ile enjektörlerden yakıt püskürtülmez, tüketim yoktur... Cut Off'un manası da yakıtı kesmektir, azaltmak değil... Anlık yakıt tüketimini gösteren araçlarda açıkça görünmektedir, 0,5litre/100 km çok rahatlıkla görülebildiği için 0,1 aralıklı da görülebilir, yani, yakıt püskürtülüp te görünmeme olayı olamaz...

- Cut off değeri araçtan araca değişen bir unsurdur... Benim bu güne kadar gördüğüm en yüksek değer 1800d/dk, en düşüğü ise 1200d/dk. Rölantiye kadar düşen Cut Off değeri görmedim, vardır belkide...

Bu değerler civarında yakıt tekrar püskürtülmeye başlanıyor... Püskürtülen yakıt rölanti de püskürtülenden daha mı fazla bilmiyorum...
 

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Anlık yakıt tüketimi değerini araçlarında görebilen arkadaşlar Cut Off değerlerini yani, viteste Cut Off ile gaz vermeden giderken; devir kaça düştüğünde yakıt püskürtülmeye başlanıyor d/dk olarak yazabilirmisiniz, araç marka ve modelini yazarak...

Devir ile anlık yakıt tüketimi gösterimi arasında zaman farkı olacağından bunu da göz önünde bulundurarak yazabilirmisiniz...
%100 net bir tespit olamaz ama fikir verebilir en azından...
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Anlık yakıt tüketimi değerini araçlarında görebilen arkadaşlar Cut Off değerlerini yani, viteste Cut Off ile gaz vermeden giderken; devir kaça düştüğünde yakıt püskürtülmeye başlanıyor d/dk olarak yazabilirmisiniz, araç marka ve modelini yazarak...

Devir ile anlık yakıt tüketimi gösterimi arasında zaman farkı olacağından bunu da göz önünde bulundurarak yazabilirmisiniz...
%100 net bir tespit olamaz ama fikir verebilir en azından...

1500 devir üstu cut off'tadır araç.
 

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
mesela

Geçen de ben İzmir'den Marmaris'e giderken hep cut-off daydım.Malum yokuş aşağı.:maden:
 

TuRkiShPoWeR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2010
Mesajlar
786
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üniversitedeyken yokuş aşağı yada hafif eğimli yerlerde kontağı kapatan dolmuşçular vardı :D İlk karşılaştığımda çok tedirgin olmuştum.

1500 devir üstu cut off'tadır araç.
Tam olarak böyle diyemeyiz zira eğime ve kompresyon durumuna göre ecu(beyin) cutt off olayını otomatik ayarlar.1500 devrin altındada cut off a düşebilir araç...
 

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
Eski karbüratörlü araçlarda kontak kapatmak bizim ülkemizde satılan arabalar için normaldi.Avrupa ve Amerika'dan getirilen araçların dışında elektronik beyin yoktu.Bu olmadığı içinde kontak kapatma normal oluyordu.Şimdiki arabalarda kapat ve sağ ya da sola direksiyonu kitle ve seyrele gümbürtüyü.
 

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bilmediğim birşey sorucam; boşa aldığımızda kompresyon olmadığı için stop etme neden kaynaklanır? bundan korkuyorum bazen..?
 
Üst